افزایش اکسیژن خون ؛ 31 ماده‌ی غذایی فوق‌العاده برای افزایش اکسیژن خون

بهترین راهکارها برای افزایش اکسیژن خون کدام راهکارها میباشند؟ در لیست 31 ماده‌ی غذایی فوق‌العاده برای افزایش اکسیژن خون کدام ماده های غذایی قرار دارند؟ در لیست 8 سبزی برای بالا بردن سطح اکسیژن خون کدام سبزی ها قرار دارند؟ در لیست بهترین نوشیدنی ها برای بالا بردن سطح اکسیژن خون کدام نوشیدنی ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتیماهتوتا باشید.

مواد غذایی چطور به بهبود سطح اکسیژن خون کمک می‌کنند؟

اکسیژن یک ترکیب ضروری برای رشد و ادامه‌ی حیات به شمار می‌رود. اکسیژن برای پیشگیری از ابتلا به هیپوکسی و آسیب با بافت‌‌های بدن لازم است. اگر دچار هیپوکسی یا افت اکسیژن خون شوید، در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله آسم، اختلالات ریه، کرونا و بیماری قلبی قرار می‌گیرید. همچنین اگر به عارضه‌های ذکر شده مبتلا باشید، بیماریتان بدتر می‌شود.

از آنجایی که اکسیژن نقش حیاتی در زندگی ما دارد، در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا تصمیم گرفتیم میوه‌ها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی را به شما معرفی کنیم که سطح اکسیژن خون را افزایش می‌دهند. برای آشنایی با این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تا پایان این مقاله در کنار ما باشید.

مواد غذایی چطور به بهبود سطح اکسیژن خون کمک می‌کنند؟

مواد غذایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، فقط به این دلیل که سرشار از اکسیژن هستند، به بهبود سطح اکسیژن خون کمک نمی‌کنند. این خوردنی‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مولکول‌هایی هستند که PH آن‌ها قلیایی است و برای گردش خون بهینه و حفظ سطح اکسیژن خون در محدوده‌ی طبیعی ضروری هستند. مواد غذایی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم سرشار از ویتامین‌های A ،B2 B3 ،B5 ،B9 و B12 هستند و مواد معدنی مثل آهن و مس و مولکول‌هایی مانند نیتریک اکسید دارند.

حتما بخوانید » آب مروارید

مواد غذایی قلیایی خطر ابتلا به سکته و فشار خون بالا را کاهش می‌دهند، ویتامین D را فعال می‌کنند و عملکرد مغز و قلب را بهبود می‌بخشند.

بهترین منابع غذایی برای افزایش اکسیژن خون

در ادامه به ترتیب میوه‌ها، و غنی از اکسیژن آورده شده است. همه‌ی این خوراکی‌ها به‌راحتی در دسترس هستند. بنابراین حتما آن‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

حتما بخوانید » کم‌ خونی

بالا بردن سطح اکسیژن خون

آووکادو

آووکادو میوه‌ای سبز رنگ و کمتر شناخته شده در ایران بوده که حاوی ویتامین‌های A ،B3 ،B6 ،B12، کولین، فولات، اسیدهای چرب چند غیر اشباع و فیبر غذایی است. این مواد مغذی به افزایش میزان اکسیژن خون، کاهش سطح کلسترول خون، بهبود ضربان قلب، کنترل سطح قند خون، محافظت از DNA، پیشگیری از پوکی استخوان، بهبود سلامت چشم و مدیریت وزن کمک می‌کنند. هر روز نصف یک عدد آووکادو بخورید. می‌توانید آووکادو را به اسموتی، سالاد یا تاکو اضافه کنید.

حتما بخوانید » ریزش مو

انار

انار حاوی آهن، مس، زینک (روی)، ویتامین‌های B3 و B6 و کولین است. انار از طریق افزایش فراهم‌زیستی نیتریک اکسید و بهبود فرآیند انتقال اکسیژن جریان خون را بهبود می‌بخشد. مصرف انار یا آب انار به اتساع رگ‌های خونی کمک می‌کند و از این طریق در افزایش جریان خون مفید است. هر روز یک فنجان انار یا ۳۷۵ میلی‌لیتر آب انار میل کنید تا از خواص حیرت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید انار را به سالادهای مختلف اضافه کنید.

کیوی

کیوی منبع خوب فیبر غذایی، مس، آهن، ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و C، کولین و چند آنتی‌اکسیدان مختلف محسوب می‌شود. کیوی به پیشگیری از آسیب به DNA کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، شدت و طول عفونت‌های تنفسی را در افراد بزرگسال کاهش می‌دهد و التهاب را کم می‌کند. می‌توانید هر روز یک عدد کیوی بزرگ بخورید. کار دیگری که می‌توانید برای بهره بردن از خواص و مواد مغذی کیوی بکنید این است که آن را به اسموتی‌ها و سالادهای متنوع اضافه کنید.

حتما بخوانید » وسواس شستشو

کانتالوپ

کانتالوپ منبع عالی ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 ،C، کولین، فولات، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود. این میوه قند کمی دارد و افرادی که دچار قند خون بالا هستند هم می‌توانند آن را مصرف کنند. کانتالوپ خواص ضدالتهابی دارد و سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند. روزی یک فنجان کانتالوپ خرد شده بخورید یا از آن در تهیه‌ی اسموتی استفاده کنید.

انبه

انبه غنی از اکسیژن

انبه میوه‌ای با مزه‌‌ی منحصر‌به‌فرد بوده که سرشار از ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و C، آهن و مس است که همگی برای افزایش سطح اکسیژن خون ضروری هستند. این میوه‌ی مقوی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک است که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کنند. انبه در کاهش فشار خون بالا، مبارزه با التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

نصف فنجان انبه‌ی رسیده میل کنید. همچنین می‌توانید با انبه و سایر میوه‌های دلخواه خود یک سالاد میوه‌ی جذاب و اشتهابرانگیز درست کنید. اضافه کردن انبه به اسموتی هم ایده‌ی خوبی است. اگر دچار دیابت هستید، قبل از مصرف انبه با پزشک مشورت کنید، چون انبه قند زیادی دارد.

حتما بخوانید » افسردگی فصلی

هلو

هلو سرشار از ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و مواد معدنی مختلف از جمله آهن، زینک و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب رادیکال‌های آزاد پیشگیری کرده و به بدن در درست عمل کردن کمک می‌کنند. این میوه‌ی تابستانی خوشمزه به‌طور کلی سلامتی بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین از خوردن آن غافل نشوید‌‌. می‌توانید هر زمان که بین وعده‌های غذایی گرسنه شدید، هلو را به‌عنوان میان وعده نوش جان کنید. همچنین می‌توانید آن را به اسموتی دلخواه خود اضافه کنید.

آناناس

آناناس منبع عالی ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و C، همچنین مواد معدنی مانند آهن، مس، پتاسیم، زینک (روی)، کولین، فولات و بتاکاروتن است. این میوه‌ی استوایی شیرین و آب‌دار به افزایش سطح اکسیژن خون کمک می‌کند. ترکیب فعال موجود در آناناس بروملائین نام دارد که التهاب را کاهش می‌دهد و از شکل‌گیری لخته‌ی خون پیشگیری می‌کند. می‌توانید آناناس را به اسموتی و سالاد اضافه کنید یا آن را خرد کرده و به‌عنوان یک میان وعده‌ی عالی نوش جان کنید.

حتما بخوانید » هانتینگتون

توت‌ها

توت‌ها میوه‌هایی هستند که در میان کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارند. بلوبری، تمشک، توت سفید و توت‌فرنگی همگی حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و C، همچنین آهن، پتاسیم، مس، زینک، کولین، فولات و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع هستند. توت‌ها به کاهش التهاب و سطح کلسترول لیپوپروتئین کمک می‌کنند و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشند. هر روز توت‌ها را به‌عنوان میان وعده میل کنید. همچنین از توت‌ها در تهیه‌ی اسموتی‌ها و آب‌میوه‌های مختلف استفاده کنید.

حتما بخوانید » آتاکسی

انجیر و خرما

انجیر و خرمای خشک شده سرشار از آهن، مس، پتاسیم و ویتامین‌های A ،B3 ،B5 و فولات هستند.

مواد مغذی موجود در انجیر و خرمای خشک شده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشند. خرما و انجیر هر دو غنی از پلی‌فنول‌ها هستند و به کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. با خرما و انجیر خشک شده یک اسموتی مقوی تهیه کنید. اگر به دیابت مبتلا هستید، باید نظر دکتر را درباره‌ی مصرف خرما و انجیر بپرسید، چون هر دو حاوی قند زیادی هستند.

مرکبات

مرکبات

مرکبات منبع غنی ویتامین C به شمار می‌روند که نوعی آنتی‌اکسیدان است. ترکیبات موجود در مرکبات به‌شدت برای سلامتی بدن مفید هستند. مرکبات خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند و به حفظ سلامت قلبی و عروقی، پیشگیری از آسیب سلول‌های عصبی و اتساع رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

این موضوع در افزایش جریان خون اثرگذار است. لیموترش، لیموشیرین، نارنگی، پرتقال و گریپ‌فروت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید آب مرکبات را بگیرید یا از آن‌ها در درست کردن سالاد استفاده کنید.

۸ سبزی برای بالا بردن سطح اکسیژن خون

چغندر

چغندر حاوی نیتریک اکسید است که به اتساع رگ‌های خونی و افزایش جریان خون به بافت‌ها کمک می‌کند. آب چغندر یک نوشیدنی معروف بین ورزشکاران به شمار می‌رود. چندین مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که آب چغندر می‌تواند احتمال افت اکسیژن خون را کم کند. هر روز نصف یک عدد چغندر بخورید. همچنین می‌توانید چند تکه چغندر را به سوپ، سالاد یا اسموتی اضافه کنید.

حتما بخوانید » زخم معده

هویج

هویج سرشار از ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 و C، همچنین کولین، پتاسیم، آهن، زینک و مس است. این نوع سبزی همچنین ترکیبات شیمیایی دارد که حاوی خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی هستند. خواص ذکر شده برای سم‌زدایی بدن و افزایش سطح اکسیژن خون ضروری هستند. می‌توانید هویج را خرد کرده و آن را به‌تنهایی یا همراه با حمص به‌عنوان میان وعده میل کنید. می‌توانید برای بهره بردن از خواص هویج با آن کیک درست کرده یا آن را به سالاد و اسموتی اضافه کنید.

اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات برگ‌دار بوده که سرشار از آهن، ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 ،C و بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها است. اسفناج التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و سطح قند خون و چربی خون را کم می‌کند. اسفناج را خرد کرده و آن را درون سالاد بریزید تا ارزش غذایی آن افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید با اسفناج یک اسموتی مقوی درست کنید. یک اسموتی معروف که می‌توانید با این سبزی درست کنید، اسموتی اسفناج و کیوی است که اثر قابل‌توجهی در افزایش سطح اکسیژن خون دارد.

حتما بخوانید » رایحه درمانی

سیر

سیر به خواص خود در افزایش سلامت قلب شناخته می‌شود. این نوع سبزی خواص ضدمیکروبی و ضدپلاکت دارد و سطح چربی خون را کاهش می‌دهد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف سیر می‌تواند احتمال افت اکسیژن خون را کاهش دهد. هر روز دست‌کم یک حبه سیر مصرف کنید. همچنین می‌توانید سیر را به غذاهای مختلف اضافه کنید.

سیب‌زمینی شیرین

رنگ گوشت سیب‌زمینی شیرین نارنجی یا بنفش است. این نوع سبزی ویتامین‌های A ،B3 ،B5 و B6، همچنین مواد معدنی مانند آهن، مس، آنتوسیانین و بتاکاروتن دارد. مصرف سیب‌زمینی شیرین می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو عروق قلب و همچنین گرفتگی عروق کمک کند.

حتما بخوانید  » درمان کبد چرب

گرفتگی عروق عارضه‌ای است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین را می‌توانید به‌صورت پوره یا سرخ‌کرده مصرف کنید. همچنین می‌توانید از آن در تهیه‌ی سالادهای مختلف استفاده کنید.

۶‌. لوبیا

اکسیژن خون

افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون 

لوبیا در دسته‌ی حبوبات قرار می‌گیرد و مقدار زیادی آهن دارد. آهن یک ماده‌ی معدنی مهم برای انتقال اکسیژن خون، سنتز DNA و سایر فرآیندهای متابولیک محسوب می‌شود. لوبیا سرشار از پتاسیم، کلسیم و فیبر غذایی است. اگر قصد کاهش وزن دارید، حتما لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، چون فیبر موجود در آن شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد. لوبیای پخته شده را می‌توانید به سالاد اضافه کنید. همچنین می‌توانید با لوبیا غذاها و سوپ‌های متنوعی درست کنید. در اینترنت‌ جست‌وجو کنید تا طرز درست کردن خوردنی‌های مختلف با لوبیا را پیدا کنید.

حتما بخوانید » درمان اضطراب

۷. کلم‌بروکلی

کلم‌بروکلی یکی از سبزیجات بسیار مقوی است که باید یک مقاله‌ی جداگانه را به معرفی خواص آن اختصاص دهیم. کلم‌بروکلی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و ترکیبات فیتوشیمیایی است که به پیشگیری از التهاب کمک می‌کنند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که کلم‌بروکلی به جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونای شدید کمک می‌کند. هرچند به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. هر روز یا هر یک روز در میان نصف فنجان کلم‌بروکلی آبپز بخورید. همچنین می‌توانید برای کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کلم‌بروکلی را به سالاد اضافه کنید.

کاهو

کاهو منبع خوبی از ویتامین‌های A ،B3 ،B5 ،B6 ،C، فولات، آهن، پتاسیم و روی به شمار می‌رود. کاهو غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل کاروتنوئیدها و ویتامین‌های E و C است. یک مطالعه‌ی حیوانی به این نتیجه رسید که مصرف کاهو از آسیب بافت‌ها در اثر استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌کند، فرآیند سنتز لیپید را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. کاهو را به سالادهای مختلف اضافه کنید تا از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

حتما بخوانید » کاهش درد سنگ کلیه

بالا بردن اکسیژن خون

می‌توانید برای افزایش میزان اکسیژن خون، به غیر از مصرف میوه و سبزیجات منابع غذایی حاوی پروتئین را هم در رژیم غذایی خود جای دهید. در ادامه ۷ ماده‌ی غذایی سرشار از پروتئین را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را برای افزایش سطح اکسیژن خون خود مصرف کنید‌.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ آبپز منبع عالی آهن، زینک، پتاسیم، پروتئین، سلنیوم، ویتامین‌های A ،D ،B5 ،B6 ،B12 ،E و K، فولات و بتاکاروتن محسوب می‌شود. نتایج یک مطالعه نشان داد که زرده‌ی تخم‌مرغ با وجود اینکه کلسترول زیادی دارد، حاوی خواص ضدالتهابی و ضددرد است. هر هفته سه تا پنج عدد تخم‌مرغ مصرف کنید. اگر دچار کلسترول بالا هستید، از مصرف زرده‌‌‌ی تخم‌مرغ اجتناب کرده یا مصرف آن را محدود کنید.

حتما بخوانید » بیماری sma

حبوبات

حبوبات از جمله عدس، نخود، ماش و لوبیا یکی از بهترین منابع آهن، پتاسیم، زینک و ویتامین‌های B به شمار می‌روند. حبوبات حاوی پروتئین گیاهی هستند. مصرف حبوبات به کاهش فشار خون بالا، کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف روزانه نصف فنجان حبوبات در بهبود جریان خون و افزایش سطح اکسیژن در تمام قسمت‌های بدن اثرگذار است.

قارچ

قارچ یکی از بهترین منابع پروتئین غذایی، آهن، زینک، کلسیم، پتاسیم، مس، منیزیم، سلنیوم و ویتامین‌های B3 ،B5 ،B6 ،C و D محسوب می‌شود. بتاگلوکان موجود در قارچ خواص ضدالتهابی دارد، سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و از آسیب عصبی پیشگیری می‌کند. قارچ همچنین رگ‌های خونی را گشاد کرده و از لخته شدن خون و شکل‌گیری منابع چربی در شریان‌ها پیشگیری می‌کند. این ماده‌ی غذایی خواص ضدالتهابی هم دارد.

حتما بخوانید » آتروفی مغزی

دو تا سه بار در هفته یک فنجان قارچ مصرف کنید. قبل از اینکه قارچ را به سوپ و سالاد اضافه کنید، آن را خوب بشویید. اگر دچار آرتریت هستید، قبل از مصرف قارچ حتما با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی‌کند.

گوشت و ماهی

افزایش اکسیژن خون

افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون افزایش اکسیژن خون

گوشت و ماهی منابع خوبی از ویتامین‌های B1 و B3، آهن، زینک، سلنیوم، کلسیم، پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. سعی کنید به جای خوردن گوشت قرمز، گوشت‌های کم‌چرب مانند سینه‌ی مرغ یا مرغ بدون پوست را مصرف کنید. همچنین ماهی‌های چرب مانند ماهی‌های سالمون، تن، ماکارل و ساردین را در رژیم غذایی خود جای دهید. ماهی‌های ذکر شده به بهبود سلامت قلبی و عروقی، استحکام استخوان‌ها و انتقال اکسیژن خون کمک می‌کنند.

برای افزایش سطح اکسیژن خون حدود ۹۰ گرم سینه‌ی مرغ بدون پوست گریل یا پخته شده را مصرف کنید. از مصرف گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس خودداری کنید.

حتما بخوانید » درمان جوش

جگر

جگر بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین‌های B3 ،B6 ،B12 و D، مس، آهن، زینک، پروتئین و اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیراشباع است. یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار جگر مصرف کنید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و سطح اکسیژن خونتان افزایش پیدا کند. اگر دچار عارضه‌ی خاصی هستید، قبل از مصرف جگر با پزشک مشورت کنید.

محصولات لبنی

محصولات لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر سرشار از کلسیم، زینک، ویتامین‌های B، ویتامین D، پروبیوتیک، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. محصولات لبنی کم‌چرب می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع ۲ را کم کنند. هر روز نصف فنجان ماست، یک لیوان (۳۷۵ میلی‌لیتر) شیر و یک تکه پنیر مصرف کنید تا از مواد مغذی موجود در آن‌ها برخوردار شوید.

حتما بخوانید » علت جویدن ناخن

مغزها و تخم آفتاب‌گردان

مغزها و تخم‌ آفتاب‌گردان منابع عالی آهن، مس، زینک، کلسیم، ویتامین‌های B3 ،B5 ،B5 ،B6 و E، پروتئین، فیبر غذایی و اسیدهای چرب چند غیر اشباع محسوب می‌شوند. این مواد مغذی به افزایش سطح اکسیژن خون و جریان خون کمک می‌کنند. ترکیبات ذکر شده همچنین در کنترل سطح فشار خون، کم کردن سطح کلسترول خون، کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک و افزایش سلامت قلبی و عروقی مفید هستند. مغزها و دانه‌ها خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارند.

بادام، گردو، بادام‌هندی، فندق و پسته را به‌تنهایی میل کرده یا از آن‌ها در تهیه‌ی خوردنی‌های متنوع استفاده کنید. تخم‌ آفتاب‌گردان را به‌عنوان میان وعده بخورید یا آن را پودر کنید و درون سالاد بریزید. اگر دچار کلسترول بالا هستید، از مصرف مغزها اجتناب کنید.

حتما بخوانید » درمان افسردگی

نوشیدنی برای بالا بردن سطح اکسیژن خون

در ادامه طرز درست کردن ۵ نوشیدنی را در اختیارتان قرار داده‌ایم که نه تنها در افزایش سطح اکسیژن خون اثرگذار هستند، بلکه برای سلامتی بدن فواید متعددی دارند.

نوشیدنی با چغندر و لیموترش

چغندر و لیموترش هر دو جزء سالم‌ترین مواد غذایی به شمار می‌روند. چغندر حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی است و لیموترش هم منبع خوبی از ویتامین‌ C محسوب می‌شود. از مصرف این نوشیدنی در شب خودداری کنید، چون ممکن است منجر به تحریک گلو شود.

حتما بخوانید » بی‌ خوابی

مواد لازم

  • چغندر: نصف یک عدد
  • لیموترش: نصف یک عدد
  • نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. پوست نصف یک عدد چغندر را بگیرید و آن را درشت خرد کنید. آب نصف یک عدد لیموترش را هم بگیرید.
  2. چغندر خرد شده و آب لیموترش را در مخلوط‌کن بریزید. مواد را دو تا سه پالس بزنید.
  3. نوشیدنی را به یک لیوان منتقل کرده و نمک را به آن اضافه کنید.
  4. نوشیدنی را هم بزنید و آن را در صبح بنوشید.

اسموتی با انار و هلو

انار فشار خون را کاهش می‌دهد و هلو هم فواید متعددی برای بدن دارد. حتما اسموتی جذاب زیر را امتحان کنید.

حتما بخوانید » اعتیاد به موبایل

مواد لازم

  • دانه‌ی انار: یک فنجان
  • هلو: یک عدد
  • نمک و پودر فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. هلو را نصف کرده و هسته‌ی آن را خارج کنید. دانه‌های انار و هلو را در مخلوط‌کن دو تا سه پالس بزنید.
  2. نوشیدنی را از صافی رد کرده و آن را در یک لیوان بریزید.
  3. نمک و پودر فلفل سیاه را به نوشیدنی اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.
  4. از نوشیدن این اسموتی جذاب لذت ببرید.

اسموتی با آناناس، خرما و تخم آفتاب‌گردان

آناناس حاوی نوعی آنزیم به نام بروملائین بوده که مسؤول خواص آن به شمار می‌رود. خرما و تخم‌ آفتاب‌گردان هم خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارند.

حتما بخوانید » ماندالا

مواد لازم

  • آناناس خرد شده: یک فنجان
  • خرمای بدون هسته: یک عدد
  • پودر تخم آفتا‌ب‌‌گردان: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. آناناس خرد شده، خرما و پودر تخم آفتاب‌گردان را در مخلوط‌کن بریزید.
  2. مواد را دو تا سه پالس بزنید تا به غلظت مناسب برسند.
  3. نوشیدنی شما حاضر است. آن را در یک لیوان بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اسموتی با هویج و پرتقال

همه‌ی ما می‌دانیم که هویج منبع ویتامین A است و به تقویت بینایی کمک می‌کند. پرتقال هم یکی از بهترین میوه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود.

حتما بخوانید » درمان سرفه

مواد لازم

  • هویج بزرگ: یک عدد
  • پرتقال: یک عدد
  • آب لیموترش تازه: یک قاشق غذاخوری
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری

حتما بخوانید » نوردرمانی

طرز تهیه

  1. هویج را پوست بگیرید و آن را درشت خرد کنید.
  2. پوست پرتقال را هم بکَنید و آن را نصف کنید. هسته‌های پرتقال را دور بیندازید.
  3. هویج، پرتقال و آب لیموترش تازه را در مخلوط‌کن چند پالس بزنید.
  4. بعد از اینکه نوشیدنی را در لیوان ریختید، نمک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. نوش جان.

اسموتی با اسفناج و کیوی

این اسموتی همان اسموتی معروف است که در بالا به آن اشاره کردیم. از خواص این اسموتی هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، بنابراین از امتحان کردن آن غفلت نکنید.

حتما بخوانید » درمان جوش

مواد لازم

  • اسفناج درشت خرد شده: یک فنجان
  • کیوی بزرگ: دو عدد
  • لیموترش: نصف یک عدد
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. کیوی‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را درشت خرد کنید. آب نصف یک عدد لیموترش را هم بگیرید.
  2. اسفناج و کیوی خرد شده، آب لیموترش تازه و نمک را به مخلوط‌کن اضافه کنید.
  3. مواد را دو تا سه پالس بزنید تا به غلظت مناسب برسند. نوش جان.

حتما بخوانید » لخته خون

کلام آخر

برای افزایش سطح اکسیژن خون می‌توانید خوردنی‌هایی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این تمرینات تنفسی را انجام دهید.

از جمله مواد غذایی و نوشیدنی‌های مفید برای بالا بردن سطح اکسیژن خون می‌توانیم به تخم‌مرغ، اسفناج، تخم‌ آفتاب‌گردان، مغزها، اسموتی کیوی و اسفناج، آب هویج و چغندر، کلم‌بروکلی، کاهو، سیب‌زمینی شیرین و… اشاره کنیم. این مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی هستند و به روش‌های مختلف سلامتی بدن را افزایش می‌دهند.

حتما بخوانید » آبله‌ مرغان

این مقاله فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مقاله حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع » style craze

ارسال شده در ۲۳ مهر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 49

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب