بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 کدام فیلم ها میباشند؟ بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 از نظر بینندگان کدام فیلم ها میشوند؟در لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 کدام فیلم ها قرار دارند؟برترین بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 از نظر بینندگان کدام فیلم است؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد.

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا به معرفی بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم. فهرستی از 15 فیلم سرگرم‌کننده‌ی برتر سال ۲۰۲۱ آماده کرده‌ایم که دوستداران فیلم‌های مفرح و خنده‌دار حتما باید ببینند.

از آنجا که سال گذشته سال استرس‌زا و دلهره‌آوری بود، طبیعتا همه‌ی ما به فیلم‌های کمدی و طنزهای جان‌دار احتیاج داریم. بسیاری از عناوینی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ منتشر شوند به‌دلیل همه‌گیری ویررس کرونا با تاخیر مواجه شدند و سال ۲۰۲۱ را برای ورود به سینماها انتخاب کردند. آثاری که تماشایشان در ایام قرنطینه و این دوران نسبتا تاریک، می‌تواند شرایط دشوار جهان را کمی قابل‌تحمل‌تر کند.

در این فهرست می‌توانید با بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ آشنا شوید. عناوینی که بعضی از آن‌ها منتشر شدند و برخی‌شان نیز در سال جاری در سینماها و سرویس‌های استریم به‌نمایش درمی‌آیند. در مجموع اگر می‌خواهید در کنار سایر ژانرهای سینمایی آثاری را ببینید که با استفاده از بازیگران و فیلم‌نامه‌های سرحال‌شان باعث خلق لحظات خنده‌دار و سرگرم‌کننده می‌شوند، این فهرست را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

دوستان: تجدید دیدار (Friends: The Reunion)

دوستان: تجدید دیدار

  • کارگردان: بن وینستون
  • بازیگران: جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت له‌بلانک، متیو پری، دیوید شویمر و…
  • تاریخ انتشار: ۲۷ می ۲۰۲۱ (۶ خرداد ۱۴۰۰)
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰

با اینکه قسمت ویژه‌ی سریال دوستان که با عنوان «تجدید دیدار» شناخته می‌شود یک فیلم سینمایی نیست اما به همان اندازه طرفداران قدیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس بیایید با اغماض آن را در فهرست بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ قرار دهیم. مجموعه‌ای پرطرفدار و جذاب که در ۱۰ فصل خاطره‌انگیز تولید شد و تا امروز نیز دیدنی و سرگرم‌کننده باقی مانده است. در حقیقت اپیزود ویژه‌ی دوستان: تجدید دیدار برای یادآوری و مرور خاطرات شیرین دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی و فصول باشکوه این سریال ساخته شد.

قسمتی که دوباره شش شخصیت اصلی را در کنار یک‌دیگر قرار می‌دهد تا با همان شوخ‌طبعی‌ها و لحظات احساسی‌ دوستان همیشگی، خاطرات باشکوه یک نسل را زنده کند. این قسمت ویژه مهمانان سرشناس دیگری را مانند دیوید بکام، کیت هرینگتون، جاستین بیبر، لیدی گاگا و… به دورهمی دوستان دعوت کرد تا در این خاطره‌بازی سهیم باشند و باعث جذب مخاطبان امروزی‌تر شوند. در مجموع اگر عاشق سریال دوستان هستید و می‌خواهید ستاره‌های یکی از بهترین‌ مجموعه‌های سیت‌کام (کمدی موقعیت) تاریخ را در دوران میان‌سالی‌شان ملاقات کنید، این قسمت ویژه را از دست ندهید.

سفر بد (Bad Trip)

سفر بد

  • کارگردان: کیتائو ساکورایی
  • باریگران: اریک آندره، لیل رل هاوری، تیفانی هدیش، میکلا کونلین
  • تاریخ انتشار: ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

فیلم سفر بد در ابتدا قرار بود توسط کمپانی «اوریون پیکچرز» در سال ۲۰۲۰ اکران شود اما شیوع ویروس کرونا انتشار این عنوان را به تعویق انداخت. سفر بد پس از مدتی در سرویس ویدیویی آمازون (پرایم ویدیو) نمایش داده شد اما نتفلیکس حق امتیاز فیلم را خریداری کرد و در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ۱۳۹۹) اکران رسمی فیلم انجام شد. این عنوان سرگرم‌کننده یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ است که با در اختیار داشتن داستانی جالب، شخصیت‌پردازی قوی و سکانس‌های شلوغ و خنده‌دارش می‌تواند لحظات مفرحی را برای بیننده رقم بزند.

داستان فیلم به زندگی روزمره‌ی دو دوست صمیمی اختصاص دارد. دوستانی که تصمیم می‌گیرند به دل جاده بزنند و با یک‌دیگر از فلوریدا به‌سمت نیویورک بروند. سفری عجیب و مملو از اتفاقات دیوانه‌وار، حوادث غیرقابل پیش‌بینی و لحظات خنده‌داری که می‌تواند برای عاشقان این دسته از کمدی‌ها بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد.

شهامت (Moxie)

شهامت

  • کارگردان: ایمی پولر
  • بازیگران: هادلی رابینسون، ایمی پولر، پاتریک شوارتزنگر، جوزفین لانگفورد، سیدنی پارک و…
  • تاریخ انتشار: ۳ مارس ۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

فیلم‌های کمدی و شوخ‌طبعانه‌ای که با محوریت نوجوانان دبیرستانی و دغدغه‌هایشان ساخته می‌شوند، همیشه طرفداران بسیاری دارند. این دسته از فیلم‌ها صرفا در جهت خنداندن مخاطب گام برنمی‌دارند و در بطن داستان و پیرنگ فیلم‌نامه‌هایشان، لحظات تراژیک (حزن‌انگیز) و مفاهیم جدی‌ دیگری نیز نهفته است. فیلم شهامت که بر اساس رمانی به همین نام از جنیفر متیو ساخته شده است، در ماه مارس توسط نتفلیکس منتشر شد و بازخوردهای نسبتا خوبی را دریافت کرد. این فیلم داستان یک نوجوان شانزده ساله را روایت می‌کند از شدت خجالتی بودن دچار افسردگی شده و اوضاع خوبی در دبیرستان ندارد.

او پس از این اتفاقات، تصمیم می‌گیرد گذشته‌ی عصیانگر و روحیه‌ی جنگندگی مادرش را الگو قرار دهد و زندگی ملال‌آور و محل تحصیل‌اش را متحول کند.

فیلم شهامت اثر فوق‌العاده‌ای نیست و اگر بخواهید به تماشای کمدی‌های نوجوانانه بنشینید، آثار بهتری را پیدا خواهید کرد. اما اگر متر و معیارتان فیلم‌های منتشرشده در سال ۲۰۲۱ باشد و قصد داشته باشید در کنار بهترین فیلم‌های کمدی این سال به‌سراغ ماجراهای نوجوانان بروید و موقعیت‌های خنده‌دار را در کنار لحظات احساسی و تراژیک تجربه کنید، شهامت می‌تواند شروع خوبی باشد.

حتما بخوانید » کمدی سیاه ؛ 10 فیلم کمدی سیاه برتر تاریخ سینما که باید ببینید

رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

رایا و آخرین اژدها

  • کارگردانان: پل بریگز و دین ولینز
  • بازیگران: آکوافینا، کلی مری ترن، جما چان، آیزاک ونگ، دنیل دای کیم و…
  • تاریخ انتشار: ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

یک انیمیشن فانتزی و حماسی از والت دیزنی که تماشایش در این دوران به‌شدت توصیه می‌شود. رایا و آخرین اژدها داستان سرزمینی افسانه‌ای را تعریف می‌کند که زمانی محل سکونت اژدهایان بوده اما با حمله‌ی نیروهای اهریمنی، این موجودات از بین رفته‌اند و دیگر خبری از آن‌ها نیست. قصه‌ی این انیمیشن جذاب و خوش‌ساخت از جایی اوج می‌گیرد که رایا مامور می‌شود تا با پیدا کردن آخرین اژدهای باقی‌مانده، جلوی حملات دورون‌ها را بگیرد و آرامش را به سرزمین بازگرداند.

این انیمیشن با روایت یک داستان حماسی و عظیم، طراحی زیبا و چشم‌نوازش و در اختیار داشتن تیمی از بازیگران و صداپیشگانی که عمدتا آسیایی-آمریکایی هستند، توجهات بسیاری را به‌سمت خود جلب کرده است. در بطن داستان انیمیشن رایا و آخرین اژدها نوعی از کمدی دوستانه میان رایا (کلی مری ترن) و سیسو (آکوافینا) وجود دارد که برای هر بیننده‌ای لذت‌بخش خواهد بود. شاید تریلرها و پیش‌نمایش‌های این فیلم چندان خنده‌دار به‌نظر نرسند اما هنگامی که اثر اصلی را تماشا کنید، به جادوی این انیمیشن و مهارت سازندگان در تلفیق موقعیت‌های طنز با لحظات حماسی و مضامین فانتزی پی خواهید برد.

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021

حتما بخوانید » 33 فیلم معمایی که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند

فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار (The SpongeBob Movie: Sponge on the Run)

فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار

  • کارگردان: تیم هیل
  • بازیگران: تام کنی، راجر آلبرت بومپاس، لوری آلن، اسنوپ داگ، کیانو ریوز و…
  • تاریخ انتشار: ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰

نیازی نیست برای علاقه‌مندان به انیمیشن‌ها و فیلم‌های کمدی درباره فرنچایز محبوب باب اسفنجی صحبت کنیم. قسمت جدید باب اسفنجی قطعا از بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ است. ماجراهای خنده‌دار و تماشایی این اسفنج دوست‌داشتنی با پاتریک و رفقای دیگرش، سال‌هاست که در خاطر دوست‌داران سینما و تلویزیون ثبت شده است. فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار یک لایو-اکشن جذاب بوده که برای نخستین‌بار در تاریخ این مجموعه‌ی پرطرفدار، با تکنیک CGI (تصویر تولیدشده توسط کامپیوتر) ساخته شده است. تمام داستان این فیلم به درگیری‌ها و تلاش‌های باب اسفنجی و پاتریک برای پیدا کردن «گری» حلزون ربوده‌شده‌ی باب اختصاص دارد؛ مگر چیز بیشتری می‌خواهید؟

فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار علاوه‌بر به‌وجود آوردن لحظات خنده‌دار و مفرح، چگونگی آشنایی باب اسفنجی را با کاراکترهای ماندگاری مانند پاتریک، اختاپوس، سندی و آقای خرچنگ نیز به‌تصویر می‌کشد تا بدانید این دوستی‌های شگفت‌انگیز از چه زمانی آغاز شده است. به تمام این ویژگی‌ها حضور چهره‌های مطرح سینما و صنعت سرگرمی را مانند کیانور ریوز، اسنوپ داگ، تام کنی و… اضافه کنید تا محصول جدید استودیوی پارامونت انیمیشن چیزی کم نداشته باشد. در مجموع اگر دلتان می‌خواهد باب اسفنجی و دوستان‌اش را در یک لایو-اکشن سینمایی ببینید، این فیلم سرگرم‌کننده را از دست ندهید.

حتما بخوانید » فیلم ترسناک 35 فیلم ترسناک برتر جهان در تمام دوران

خوشبختانه (Happily)

خوشبختانه

  • کارگردان: بن‌دیوید گرابینسکی
  • بازیگران: جوئل مک‌هیل، کری بیشِی، ناتالی مورالس، استیون روت و…
  • تاریخ انتشار: ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۳ از ۱۰

یک کمدی-رمانتیک متوسط که برخلاف خلاصه‌ی داستان و ظاهر ساده‌اش، می‌تواند به اثری غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شود. فیلم «خوشبختانه» داستان زندگی یک زوج موفق و خوشبخت را روایت می‌کند که رابطه‌ی خوبی با یک‌دیگر دارند و دوستان صمیمی‌شان نیز به این موضوع واقف‌اند. تمام این شادی‌ها و لحظات به‌یادماندنی با ورود فردی غریبه و ناشناس به زندگی این زن و شوهر، دچار تزلزل شده و رفته رفته رنگ می‌بازند. خنده‌های بی‌وقفه جای خود را به ترس و دلهره می‌دهند و اسلحه‌ها جایگزین روابط آرام زناشویی می‌شوند.

اگر توقع دارید که فیلم «خوشبختانه» مانند اثر شاخص دیوید فینچر یعنی «دختر گمشده» به یک تریلر مرموز و پیچیده تبدیل شود، باید کمی ناامیدتان کنیم. اما در مجموع، ساخته‌ی بن‌دیوید گرابینسکی یک کمدی-رمانتیک راضی‌کننده است که با بازی خوب جوئل مک‌هیل، کری بیشِی و دیگر شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی‌اش می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برای مخاطب رقم بزند. دقیقا همان موقع که بیننده درگیر ماجراهای جنایی است، امکان وقوع لحظات خنده‌دار نیز وجود دارد.

حتما بخوانید » 10 فیلم پرجستجوی گوگل در سال 2020 ؛ مردم دنیا بیشتر به‌دنبال چه فیلم‌هایی بوده‌اند؟

قرنطینه (Locked Down)

قرنطینه

  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: آن هاتاوی، چیویتل اجیوفور، بن استیلر، استفن مرچنت، میندی کالینگ و…
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۲ از ۱۰

باز هم یک کمدی‌-رمانتیک دیگر اما این‌بار با چاشنی سرقت وخانه‌نشینی‌های خسته‌کننده در دوران همه‌گیری ویروس کرونا. قرنطینه جزو فیلم‌های کمدی قابل‌قبولی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۱ تماشا کنید و از آن لذت ببرید. پکستون و لیندا یک زوج ناراضی و کلافه‌اند که در دوران قرنطینه‌ی ویررس کرونا قرار دارند و در لندن زندگی می‌کنند. پکستون به‌دلیل سوابق کیفری‌اش در ۱۰ سال گذشته، تنها می‌تواند به‌عنوان راننده‌ی کامیون مشغول به کار شود. اوضاع مالی نه‌چندان جالب این زوج و اختلافات‌‌‌شان با یک‌دیگر در نهایت منجر به تصمیمی خطرناک و بزرگ می‌شود و آن هم چیزی نیست به جز انجام سرقتی برنامه‌ریزی شده از یک فروشگاه جواهرات گران‌قیمت.

فیلم قرنطینه مشکلات زناشویی را با محدودیت‌های ایجاد شده توسط کرونا و المان‌های ژانر سرقت ترکیب می‌کند اما این تمام ماجرا نیست. داگ لیمان با استفاده از شیمی خوب بازیگران و فیلم‌نامه‌ی راضی‌کننده‌ی استیون نایت، بسیاری از موضوعات امروز جهان را به هجو می‌کشد و کمدی سرحالی را به مخاطب ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که از دل سرقت‌های میلیونی و موضوعات جدی نمی‌توان لحظات خنده‌دار و احمقانه بیرون کشید، باید فیلم قرنطینه را تماشا کنید.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های دنیا 111 فیلم پرطرفدار براساس نقد و امتیازات

سرزمین عجایب ویلی (Willy’s Wonderland)

سرزمین عجایب ویلی

  • کارگردان: کوین لوئیس
  • بازیگران: نیکلاس کیج، امیلی تاستا، بت گرانت، کریس وارنر، دیوید شفتل و…
  • تاریخ انتشار: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰

فیلم کم‌هزینه و متوسط کوین لوئیس یک کمدی-اکشن فانتزی است که برخی از ویژگی‌های آثار ترسناک را نیز در اختیار دارد. این فیلم داستان یک ولگرد میان‌سال (نیکولاس کیج) را روایت می‌کند که پس از خیابان‌گردی‌های طولانی و بیکاری‌های فراوان، ناگهان به‌عنوان سرایدار مکانی به‌نام «سرزمین عجایب ویلی» گمارده می‌شود. اما شغل جدید او آغازی بر ماجراهای باورنکردنی و هولناک آینده خواهد بود.

ولگرد سابق داستان ما پس از مدتی درمی‌یابد که شغل تازه و کم‌دردسرش در واقع قرار است قاتل جان‌اش شود. او خودش را میان یک مرکز تفریحی و خانوادگی پیدا می‌کند اما این یک شهربازی ساده نیست. این مکان مملو از عروسک‌های عجیب و ترسناکی است که توسط شیاطین تسخیر شده‌اند. حالا شخصیت اصلی فیلم سرزمین عجایب ویلی باید راهی برای زنده ماندن و فرار از این جهنم فانتزی و سورئال پیدا کند. اگر از طرفداران نیکولاس کیج هستید و دوست دارید یک «آلیس در سرزمین عجایب» اکشن و مردانه را تجربه کنید، تماشای این فیلم کمدی می‌تواند سرگرم‌تان کند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما 63 فیلم برتر 2021

هرج و مرج فضایی: میراث جدید (Space Jam: A New Legacy)

هرج و مرج فضایی: میراث جدید

  • کارگردان: مالکوم دی. لی
  • بازیگران: لبران جیمز، سدریک جو، دان چیدل، سُنیکا مارتین-گرین و…
  • تاریخ انتشار: ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۵ تیر ۱۴۰۰)

سری هرج و مرج فضایی از زمان انتشار نخستین قسمت خود در سال ۱۹۹۶ تا به امروز، همچنان طرفداران فراوانی دارد و علاقه‌مندان به رشته‌ی بسکتبال، بی‌صبرانه منتظر قسمت دوم این لایو-اکشن جذاب که با عنوان هرج و مرج فضایی: میراث جدید شناخته می‌شود هستند. داستان این قسمت که دنباله‌ی فیلم اصلی است، به ماجراهای خنده‌دار و هیجان‌انگیز لبران جیمز، اسطوره‌ی ورزش بسکتبال و پسر کوچک‌اش «دام» می‌پردازد. دام بیش از اینکه پیرو راه پدرش باشد و به رشته‌ی بسکتبال علاقه‌مند شود، دوست دارد به جهان بازی‌های ویدیویی ورود پیدا کند و بازی‌سازی را ادامه دهد. این اختلافات پدر-پسری در نهایت باعث وقوع حوادث عجیبی می‌شود که روند کلی داستان را تغییر خواهد داد.

در این لایو-اکشن موردانتظار، بازیگران متعددی ایفای نقش کرده‌اند و همچنان مانند قسمت اول، برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی را نیز ملاقات خواهیم کرد. فیلم هرج و مرج فضایی: میراث جدید کم‌تر از یک ماه دیگر توسط کمپانی برادران وارنر منتشر می‌شود و به احتمال زیاد به یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های کمدی سال تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی و خارجی 59 فیلم برتر عاطفی

به بالا نگاه نکن (Don’t Look Up)

به بالا نگاه نکن

  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مریل استریپ، جنیفر لارنس، تیموتی شالامی، کیت بلانشت و…
  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۱ (نامشخص)

هنوز از جزئیات داستانی و شخصیت‌های فیلم جدید آدام مک‌کی خبری نیست اما اگر تاریخ انتشار این اثر پرستاره و موردانتظار مشخص شود و به دام تاخیرها نیفتد، می‌توانیم شاهد یکی از بزرگ‌ترین عناوین سال ۲۰۲۱ باشیم. داستان این کمدی سیاه علمی‌-تخیلی درباره‌ی دو ستاره‌شناس معمولی را با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس روایت می‌کند که با برگزاری یک تور رسانه‌ای و مطبوعاتی، سعی دارند نسل بشر را از وقوع حادثه‌ای بزرگ آگاه کنند.

یک سیارک خطرناک در حال نزدیک شدن به کره‌ی زمین است و اگر هشدارهای این دو نفر توسط انسان‌ها جدی گرفته نشود، احتمال نابودی زمین و بشریت وجود خواهد داشت. حتی اگر بخواهیم بیخیال خلاصه‌ی داستان محصول جدید نتفلیکس شویم، نمی‌توانیم از کنار اسامی بازیگران‌اش به‌راحتی عبور کنیم. فیلم به بالا نگاه نکن قصد دارد هنرپیشگان بزرگی را مانند لئوناردو دی‌کاپریو، مریل استریپ، جنیفر لارنس، کیت بلانشت، کریس ایوانز و جونا هیل در کنار یک‌دیگر قرار دهد و این موضوع به‌شدت هیجان‌انگیز خواهد بود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های جهان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند 2021

کله‌خر ۴ (Jackass 4)

کله‌خر ۴

  • کارگردان: جف تریمین
  • بازیگران: جانی ناکسویل، استیو او، کریس پونتیوس، دیو انگلند، پرستون لِیسی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ (۳۰ مهر ۱۴۰۰)

اگر به برنامه‌های تلویزیونی کمدی‌محور علاقه داشته باشید، احتمالا نام مجموعه‌ی «کله‌خر» یا Jackass را شنیده‌اید. این مجموعه در طول ۳ فصل در اوایل هزاره‌ی سوم از شبکه‌ی ام‌تی‌وی (MTV) پخش می‌شد و با به تصویر کشیدن افرادی که در حال انجام کارهای خطرناک و شوخی‌های عجیب بودند، طرفداران بسیاری پیدا کرد. جف تریمین در سال ۲۰۰۲ با کارگردانی و ساخت فیلم «کله‌خر» ادامه‌ی ماجراهای احمقانه و دیوانه‌وار تلویزیونی را راهی آثار سینمایی کرد و با تولید عناوین متعدد از این فرنچایز، محبوبیت مجموعه را افزایش داد.

حالا با گذشت ۷ سال از پخش آخرین فیلم این سری، قسمت چهارم در پاییز سال جاری منتشر خواهد شد تا بعد از چیزی نزدیک به یک دهه، شخصیت‌های به‌یادماندنی و روان‌پریش را مقابل قاب دوربین قرار دهد و به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. هنوز از ویژگی‌های داستانی و محتویات شوخی‌های دیوانه‌وار جانی ناکسویل و دار و دسته‌اش خبری نداریم اما به احتمال زیاد کله‌خر ۴ شلوغ‌تر، خطرناک‌تر و خنده‌دارتر از همیشه خواهد بود.

حتما بخوانید » 10 استندآپ کمدی برتر از 10 کمدین درجه یک جهان 2021

کروئلا (Cruella)

کروئلا

  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • بازیگران: اما استون، اما تامپسون، مارک استرانگ، پل والتر هوزر، جوئل فرای و…
  • تاریخ انتشار: ۲۸ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد ۱۴۰۰)
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

کروئلا یکی از بهترین فیلم‌های کمدی امسال است که عناصر فانتزی و ویژگی‌های ژانر جنایی را نیز در اختیار دارد. کروئلا بر اساس شخصیت کروئلا دویل از رمان ۱۰۱ سگ خال‌دار خلق شده و با بازی متفاوت اما استون، اثر جذاب و دیدنی‌ای را به‌وجود آورده است. داستان فیلم در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی جریان دارد؛ جایی که یک طراح مد جوان به‌نام استلا میلر (اما استون) پس از مرگ مادرش تصمیم می‌گیرد مسیر زندگی خود را تغییر دهد و در راه رسیدن به آرزوهای کودکی‌اش قدم بردارد.

کروئلا فیلم شلوغ و دیوانه‌واری است که با نقش‌آفرینی قدرتمند اما استون و داستان درگیرکننده‌اش، می‌تواند برای دوست‌داران کمدی‌های فانتزی و نسبتا سیاه به‌شدت تماشایی باشد. اگر به این دسته از آثار علاقه دارید و می‌خواهید سال ۲۰۲۱ را با عنوانی متفاوت، خوش‌ساخت و هیجان‌انگیز ادامه دهید، فیلم کروئلا گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های کمدی جهان 52 فیلم برتر کمدی

بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot)

بسیار مراقبت می‌کنم

  • کارگردان: جی بلیکسون
  • بازیگران: رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا، دایان ویست
  • تاریخ انتشار: ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (۱ اسفند ۱۳۹۹)
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰

باز هم یک کمدی-جنایی دیگر که این‌بار رزمند پایک شخصیت اصلی‌اش را بازی می‌کند. پایک در این اثر جاه‌طلبانه و خوش‌ساخت که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی امسال شناخته می‌شود، نقش مارلا گریسون را بر عهده دارد. یک سارق زبردست و حرفه‌ای که کار روزمره‌اش قانع کردن سیستم‌های دولتی و قانونی برای گرفتن سرپرستی افراد مسن و سالمندان است. او پس از انتخاب شدن به‌عنوان سرپرست انسان‌های سالخورده و بخت‌برگشته، آن‌ها را در آسایشگاه نگه می‌دارد و با ترفندهای ویژه‌اش، املاک و دارایی‌های پیرمردها و پیرزنان را به‌فروش می‌رساند.

این سارق حرفه‌ای با فروش دار و ندار آن‌ها پول خوبی به‌جیب می‌زند اما همیشه قرار نیست اوضاع باب میل خانم مارلا گریسون باشد زیرا گره‌ها و دردسرهای باورنکردنی، به‌مرور زمان از راه خواهند رسید. فیلم بسیار مراقبت می‌کنم یک کمدی سیاه مهیج و سرگرم‌کننده است که می‌تواند لحظات خنده‌دار و و متقابلا هولناکی را برایتان رقم بزند. کافی‌ست نگاهی به کارنامه‌ی کاری رزمند پایک و فیلم «دختر گمشده» داشته باشید تا قدرت این بازیگر مستعد را در نقش‌آفرینی‌هایش به‌جای شخصیت‌های مرموز و پیچیده بهتر درک کنید.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های جهان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند 2021

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021

  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، بندیکت کامبربچ، زندیا، مریسا تومی، جیمی فاکس و…
  • تاریخ انتشار: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)

یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین جنبه‌های برخی از فیلم‌های مارول، شوخ‌طبعی بازیگران و کمدی جاری در بطن فیلم‌نامه است. اصولا کسی توقع ندارد که عناوین کمپانی مارول خنده‌دار باشند اما فرنچایز محبوب اسپایدرمن همیشه از این ویژگی استفاده می‌کند و جدیدترین نسخه از این سری که «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نام دارد نیز دارای وجوه کمدی پررنگی خواهد بود. هنوز اطلاعات خاصی از داستان این فیلم موردانتظار در دسترس نیست اما احتمالا محوریت اصلی قصه بر روی ماجراهای فیلم «مرد عنکبوتی ۲» تمرکز خواهد داشت.

ملاقات دوباره با پیتر پارکر و جهان ابرقهرمانی و گسترده‌ی مرد عنکبوتی به‌شدت هیجان‌انگیز است. هنوز تا اکران این فیلم زمان زیادی باقی مانده و باید تا روزهای آخر فصل پاییز صبر کنیم اما به‌نظر می‌رسد از همین حالا باید مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را در فهرست بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ قرار دهیم.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های کمدی جهان 52 فیلم برتر کمدی

گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 

  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: فرانسیس مک‌دورمند، آدرین برودی، لئا سیدو، تیموتی شالامی، سیرشا رونان و…
  • تاریخ انتشار: ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ (۳۰ مهر ۱۴۰۰)

امکان ندارد جزو طرفداران فیلم‌های کمدی خاص و منحصربه‌فرد باشید و تابه‌حال نام وس اندرسون به گوش‌تان نخورده باشد. کارگردان خلاقی که در طول این سال‌ها با ساخت عناوین جذاب و متفاوتی مانند «خانواده‌ی اشرافی تننبام»، «دارجلینگ محدود» و «هتل بزرگ بوداپست» در میان اهالی هنر و سینمادوستان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

اندرسون در فیلم جدید و پرستاره‌اش قصد دارد به ماجراهای پرفراز و نشیب کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در قرن بیستم میلادی بپردازد. کارکنان این مجله می‌خواهند با چاپ نسخه‌ای ویژه، سه واقعه‌ی مهم یک دهه‌ی اخیر شهرشان را بررسی کنند؛ حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری بزرگ و خطرناک. فیلم گزارش فرانسوی با ایده‌ی متفاوت و وسوسه‌کننده‌اش و تیم بازیگری قدری که در اختیار دارد، می‌تواند برای دوست‌داران سبک خاص وس اندرسون و مخاطبان جدی‌تر سینما به اثر فوق‌العاده‌ای تبدیل شود و یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ باشد.

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021

حتما بخوانید » 16 فیلم کمدی احمقانه‌ که بسیار هوشمندانه‌تر از تصور شما هستند

منبع » Marie Claire

ارسال شده در ۷ تیر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 42

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب