تور مجازی فرانسه ؛ بازدید از 11 جاذبه تماشایی از پاریس تا آلزاس (رایگان) 2021

آدرس سایت بازدید مجازی از برج ایفل چیست؟ آدرس سایت تور مجازی فرانسه چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از ساحل آزور چیست؟ آدرس سایت بازدید تور مجازی جزیره مون سن میشل چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از منطقه پروانس چیست؟ آدرس سایت تور مجازی موزه لوور چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از کاخ ورسای چیست؟ آدرس سایت تور مجازی کلیسای جامع نوتردام چیست؟ آدرس سایت تور مجازی قلعه‌های دره لوآر چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از مون بلان چیست؟ آدرس سایت تور مجازی دهکده‌های آلزاس چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

جاذبه‌های فرانسه در بین تمام گردشگران از سراسر دنیا بسیار خواهان دارد. جاهای دیدنی فرانسه به زبان انگلیسی در موتور جست‌وجوی گوگل یکی از بالاترین آمارها را دارد. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا ، قرار است سفری مجازی به فرانسه داشته باشیم. به‌علاوه، ۱۰ جاذبه معروف فرانسه را نیز معرفی خواهیم کرد، شامل دیدنی های پاریس، مکان های دیدنی تاریخی فرانسه و جاذبه‌های طبیعی این کشور. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا از زیبایی‌های فرانسه و چگونگی سفر مجازی به این کشور برایتان بگوییم.

فرانسه از کشورهای خوش‌آب‌‌ورنگ در صنعت گردشگری است. بهترین و متنوع‌ترین جاذبه‌های گردشگری را در نقاط مختلف این کشور می‌توانید ببینید. از خیابان‌های پرزرق‌وبرق «پاریس» تا ساحل طلایی «آزور» و دهکده‌های انیمیشنی «آلزاس» باید در فرانسه پیشروی کرد و از این سفر ماجراجویانه لذت برد. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای جامع با معماری‌های خارق‌العاده، دهکده‌های رؤیایی، موزه‌ها و… همگی در فهرست جاهای دیدنی فرانسه قرار می‌گیرند.

تور مجازی فرانسه

در ادامه، 11 جاذبه دیدنی مهم فرانسه را در سه بخش باهم مرور خواهیم کرد :

  • جاذبه‌های طبیعی؛
  • جاذبه‌های تاریخی؛
  • جاذبه‌های شهری.

جاذبه‌های طبیعی فرانسه

ساحل آزور، آرامش در حاشیه مدیترانه

تور مجازی فرانسه

تور مجازی فرانسه

خط ساحلی آزور از جاهای دیدنی فرانسه است که قسمت‌های مختلفی از این کشور را شامل می‌شود و تا ایتالیا ادامه می‌یابد. این سواحل در حاشیه مدیترانه قرار دارند. شروعشان از جنوب شرقی فرانسه است و شامل شهرهایی همچون «نیس» و «آنتیب» هستند. این دو شهر زیباترین سواحل آزور در فرانسه را دارند.

خط ساحلی آزور استراحتگاه تابستانیِ بسیاری از عاشقان آفتاب و دریاست. به‌علاوه، از جاذبه‌های طبیعی در فهرست جاهای دیدنی فرانسه نیز محسوب می‌شود. سواحل این منطقه، با امکانات رفاهی فوق‌العاده، انتخاب بیشتر ثروتمندان و افراد مشهور برای گذران تابستان است. این سواحل در تابستان، با ویلاهای لوکس و قایق‌های تفریحی لاکچری در آب‌های مدیترانه، به استقبال گردشگران می‌رود.


حتما بخوانید » بازدید مجازی رایگان از موزه‌های معروف جهان


چرا باید ساحل آزور را ببینیم؟

زیباترین سواحل دنیا در این منطقه واقع شده است. علاوه بر طبیعت تماشایی، امکانات رفاهی لوکس و جاذبه‌های تفریحی این منطقه سبب می‌شود گردشگران تابستانی متفاوت و لذت‌بخش را تجربه کنند.

بهترین زمان سفر: بی‌شک فصل تابستان بهترین زمان سفر به خط ساحلی آزور فرانسه است. این فصل فرصتی طلایی برای لذت از آفتاب گرم و استراحت در ساحل آرام این منطقه محسوب می‌شود.
آدرس: مرز آبی جنوب شرقی فرانسه، حاشیه دریای مدیترانه.

جزیره مون سن میشل ، جاذبه‌ای افسانه‌ای در فرانسه

جزیره مون سون میشل

جزیره مون سون میشل

جزیره مون سن میشل یکی از جاهای دیدنی فرانسه است. این جزیره در منطقه «نرماندی» این کشور قرار دارد. زیبایی این جزیره با دیوار سنگی اطرافش بسیار بیشتر شده است. اطراف این حصار سنگی، به‌واسطه جزرومدهای مداوم، غرق در آب یا خشک می‌شود. همین امرِ طبیعی زیبایی این جزیره را بیش‌ازپیش جلوه می‌دهد.

معماری قرون‌وسطایی این کلیسا، ارتفاع چشمگیر سازه‌های باستانی سنگی در این جزیره و نیز موقعیت جغرافیایی آنها سبب شده تا به یکی از مرموزترین جاهای دیدنی فرانسه تبدیل شود. این جزیره شبیه یک هرم درون آب خودنمایی می‌کند. ظاهری افسانه‌ای شبیه به قصه‌های تخیلی و کلاسیک نیز دارد. این جزیره در انتهای رودخانه «کوئنون» واقع شده است.


حتما بخوانید » زیباترین شهرهای جهان


چرا باید جزیره مون سن میشل را ببینیم؟

این جزیره از جاذبه‌های طبیعی، و ساختمان‌های سنگی‌اش از مکان های دیدنی تاریخی فرانسه هستند. این جزیره سنگی در فهرست یونسکو نیز دیده می‌شود و از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است. ماجراجویی در فضای رازآلود قلعه و کلیسا، در جغرافیایی عجیب‌وغریب جزیره، برای گردشگران بسیار مهیج و جذاب خواهد بود. در این بخش از سفر مجازی به فرانسه، پیشنهاد ما جزیره مون سن میشل است. خودتان را برای یک سفر مهیج و پرماجرا آماده کنید و این بار در تور مجازی بازدید از جاهای دیدنی فرانسه با تصویر و ویدئوهای جزیره مون سن میشل همراه شوید.

بهترین زمان سفر: ماه‌های مه و سپتامبر بهترین زمان سفر به این منطقه است. آب‌وهوای مطبوع و گل‌های شکفته در منطقه نرماندی یکی از دلایل سفر به این جاذبه در ماه مه است.
آدرس: شهر مانش، ناحیه نرماندی، پل دروازه، انتهای رودخانه کوئنون.
قیمت بلیت: ۱۱ یورو (برای کودکان زیر ۱۸ سال و برای شهروندان اتحادیه اروپا و ساکنان دائمی فرانسه در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ رایگان است.)

منطقه پروانس ، سرزمینی به‌رنگ بنفش در فرانسه

منطقه پروانس

منطقه پروانس

معمولا تصاویر مزارع در ذهن ما به‌رنگ سبز یا طلاییِ حاصل از خوشه‌های گندم تداعی می‌شوند. منتها در بسیاری از نقاط دنیا، طبیعت این قانون کلیشه‌ای را بر هم زده و مزارعی با ‌رنگ‌‌هایی رؤیایی پیش رویتان قرار داده است؛ مزارعی که نظیرشان را در انیمیشن‌ها یا تصاویر کتاب‌های کودکانه دیده‌اید. منطقه پروانس در فرانسه از همین مزارع رؤیایی است. پروانس سرزمینی خوش‌رنگ از مزارع اسطوخودوس بنفش است که زیبایی‌اش در اواخر بهار و اوایل تابستان به اوج خود می‌رسد.

عطر خوش این مزارع در هوای دهکده‌های منطقه می‌پیچد و آنجا را به بهشت تبدیل می‌کند. باغ‌های زیتون، آفتاب طلایی، آب‌وهوای مطبوع، دهکده‌‍‌های خوش‌منظره و زیبایی طبیعت این روستاها از خاصیت منطقه پروانس در فرانسه است. علاوه بر جذابیت‌های طبیعی، از منظر تاریخی نیز این منطقه قابل‌توجه است. خرابه‌های بازمانده از دوران قرون‌وسطی سبب شده تا پروانس جذابیت تاریخی نیز داشته باشد.

حتما بخوانید » زیگورات چغازنبیل

چرا باید به منطقه پروانس سفر کنیم؟

اقامت در روستاهای این منطقه تجربه‌ای ناب برای گردشگران خواهد بود. در پروانس فرانسه می‌توانید طبیعتی خاص با رنگ و شمایل منحصربه‌فرد را تماشا کنید و از بازمانده‌های آثار تاریخی نیز بازدید کنید. قدم‌زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش و رفتن به‌سراغ رستوران‌هایی با غذاهای خوش‌مزه، از دیگر تجربه‌های آرامش‌بخش و شیرین سفر به پروانس است. این منطقه به خوش‌مزگی غذاهای محلی‌اش معروف است که روغن‌زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر از اجزای مشترک بیشتر آنهاست.

بهترین زمان سفر: اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان سفر به پروانس است. در این زمان می‌توانید شاهد زیباترین شاهکارهای طبیعت باشید و از هوای مطبوع منطقه لذت ببرید.
آدرس: ناحیه پروانس آلپ ـ کوت دازور.

جاذبه‌های تاریخی فرانسه

برج ایفل ، بانوی آهنین پاریس

برج ایفل

برج ایفل

وقتی اسم پاریس را می‌شنویم، برج ایفل در ذهنمان نقش می‌بندد. این سازه خوش‌قواره نماد پاریس است. سازنده این برج فلزی «گوستاو ایفل» از مهندسان متخصص در سازه‌های فلزی است. برج ایفل نام خود را از این مهندس خوش‌ذوق به ارث برده است. ۸هزار قطعه در ساخت این سازه به کار برده شده است و شاهکاری تمام‌عیار محسوب می‌شود. ساخت ایفل از سال ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹ طول کشیده است. این سازه برای برگزاری نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بنا شده است.

از نکات جالب در تاریخ ساخت ایفل، احساس ناخوشایندی بود که بسیاری چهره‌های آشنای آن زمان از جمله «امیل زولا» و «الکساندر دوما» نسبت به ساخت این برج داشتند. منتها اکنون این برج ۳۲۰متری از جاذبه‌های محبوب پاریس است و از شاهکارهای بی‌مانند هنر معماری به شمار می‌رود.

چرا باید برج ایفل را ببینیم؟

برج ایفل به بانوی آهنین مشهور شده است. علاوه بر پاریس، نمادی از فرانسه نیز محسوب می‌شود. طراحی برج ایفل بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و برای گردشگران تجربه‌ای بسیار دوست‌داشتنی است. این برج از مشهورترین مکان های دیدنی پاریس است. سفر به فرانسه، بدون دیدن آن و غرق‌شدن در طراحی هندسی باشکوهش، کامل نخواهد بود.

آدرس: پاریس، حاشیه رود سن، میدان شان دو مارس.
تور مجازی ایفل(کلیک کنید)

حتما بخوانید » مهاجرت به آلمان


موزه لوور ، تماشای تکه‌هایی از تاریخ جهان

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور از شناخته‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های دنیا در فهرست دیدنی های پاریس است. این موزه مجموعه کاملی از دیدنی‌های تاریخی و هنری بسیاری از سرزمین‌های جهان محسوب می‌شود. موزه لوور در کاخی سلطنتی هم‌نام خودش قرار دارد. بسیاری آثار مشهور تمدن غرب در موزه لوور نگهداری می‌شوند. این موزه یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فرانسه و پاریس به شمار می‌رود. تابلوی مونالیزا اثر داوینچی، جشن عروسی در کانادا اثر ورونزه، مجسمه ونسو میلو و… از نمونه‌های آثار واقع در این موزه‌اند.

چرا باید موزه لوور را ببینیم؟

هنر و تمدن معرف هویت تاریخ و فرهنگ کشورها هستند و ماجراجویی در مکانی که کلکسیونی از این آثار معروف است شانس بزرگی است که با سفر به فرانسه و پاریس نصیبتان خواهد شد. بیش از ۳۵هزار اثر هنری در این موزه به نمایش گذاشته شده است و هرکدام از این شاهکارهای هنری، نماینده تمدن و فرهنگ غنی یک تکه از دنیا هستند.

حتما بخوانید » عجیب ترین سازه های معماری دنیا

بخش مهمی از لوور به تاریخ تمدن ایران اختصاص دارد. آثار ارزشمندی از تاریخ باستان کشورمان همچون کتیبه داریوش، بخش‌هایی از کاخ آپادانا در شوش و… در این موزه نگهداری می‌شود. تماشای این تعداد اثر برجسته در یک روز یا حتی یک هفته غیرممکن است.

ما به شما سفر مجازی به فرانسه برای بازدید از این موزه را پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه بر مدیریت زمانتان برای بازدید، در شرایطی که سفر به فرانسه برایتان میسر نیست، بتوانید بازدیدی هیجان‌انگیز از مشهورترین موزه دنیا داشته باشید.

آدرس: منطقه یک پاریس، مابین رود سن و خیابان ریوولی.
زمان بازدید: چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۶ عصر.
قیمت بلیت: ۱۷ یورو.

کاخ ورسای ، نمادی از شکوه تاریخ سلطنتی فرانسه

کاخ ورسای

کاخ ورسای

مجموعه کاخ‌های ورسای در نزدیکی پاریس، از زیباترین بناهای باقی‌مانده از تاریخ پادشاهی فرانسه است که به دوران لویی چهاردهم مرتبط می‌شود. این مجموعه از مکان های دیدنی تاریخی فرانسه‌اند. معماری شگفت‌انگیز و هنرمندانه این کاخ‌ها، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. ورسای در ابتدا محل زندگی خانواده سلطنتی بوده است؛ اما در نهایت این خانواده به خواست انقلابیون کاخ را رها می‌کنند و در پاریس ساکن می‌شوند. کاخ ورسای به‌عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده است.

 حتما بخوانید » اولسبلنگاه ماسال

چرا باید کاخ‌های ورسای را ببینیم؟

معماری کاخ‌های ورسای بسیار تماشایی است و تاریخ مصورِ بخشی از فرهنگ و هنر فرانسه را به نمایش می‌گذارد. ماجراجویی در این جاذبه برای عاشقان بازدید از جاذبه‌های تاریخی بسیار مهیج خواهد بود. قسمتی در طراحی این مجموعه وجود دارد که با آینه‌های مختلف تزیین شده است و از سالن‌های اصلی دیدار درباریان و پادشاه بوده است. با تابش نور خورشید، عبور اشعه‌ها از پنجره‌ها و انعکاس آنها از آینه‌ها، این تالار به جواهری درخشان تبدیل می‌شود و بسیار جذاب و تماشایی است. طراحی به سبک باغ‌های رسمی فرانسوی، استخرهای زیبا، درختچه‌های مرتب و فواره‌های باشکوه و… از ویژگی‌های محوطه‌های سرسبز این مجموعه تاریخی است.

آدرس: ۲۲کیلومتری جنوب غرب پاریس، ورسای، میدان آرم.
زمان بازدید: ۹ تا ۱۱ صبح و همچنین از ساعت ۳ بعدازظهر تا عصر بهترین زمان بازدید از این مجموعه است.
قیمت بلیت: ۴۰ تا ۴۹ یورو.

کلیسای جامع نوتردام ، الهام‌بخش داستان گوژپشت ویکتور هوگو

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نوتردام یکی از زیباترین و حیرت‌انگیزترین نمونه‌های معماری گوتیک است. طرح‌های خارق‌العاده، ظرافت‌های هنرمندانه و خلاقیتی بی‌نظیر در ساخت این کلیسا به چشم می‌خورد. شیشه‌های خوش‌رنگ این کلیسا با هنر «ویترای» یا همان نقاشی به‌روی شیشه تزیین شده است. پنجره‌های این کلیسا با وجود این شیشه‌ها، روشنایی روز را به شکل چشمگیری به داخل هدایت می‌کنند. شبستان کلیسا نیز با پرتوهای رنگارنگ نور، به اثر هنری مجذوب‌کننده‌ای تبدیل می‌شود. نقاشی روی این شیشه‌ها داستان‌های کتاب مقدس را به‌شکلی هنرمندانه‌ و با ظرافتی تحسین‌شده و توجه دقیق به جزئیات به تصویر می‌کشد.

حتما بخوانید » 17 موزه برتر و معروف جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز

چرا باید کلیسای نوتردام را ببینیم؟

نوتردام همچون الهه‌ای مقدس، مرکز انرژی‌بخش پاریس شده است و از قرن یازدهم در این شهر قرار دارد. این کلیسا از گنجینه‌های فرهنگی و از مکان های دیدنی تاریخی فرانسه محسوب می‌شود. در فهرست آثار یونسکو نیز به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک قرون‌وسطا شناخته می‌شود.

کلیسای نوتردام در آوریل ۲۰۱۹ آتش گرفت که یکی از تلخ‌ترین حادثه‌های آن سال بود. برج مخروطی و بخشی از سقف این کلیسا بر اثر آتش‌سوزی ریزش کرد و بعضی از تزیینات داخلی سازه نیز آسیب دید. با وجود آثار تلخی که از این آتش‌سوزی به جا مانده است، هنوز هم کلیسای باشکوه نوتردام قلب تپنده پاریس است و از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه شمرده می‌شود. این کلیسا اکنون بسته است و امکان بازدید از آن وجود ندارد. منتها از طریق بازدید مجازی می‌توانید داخل این جاذبه‌ قرون‌وسطایی شوید و شکوه معماری گوتیک را در آن مشاهده کنید.

آدرس: منطقه چهارم، پاریس، جزیره سیته واقع در آب‌های رود سن.
زمان بازدید: در حال حاضر امکان بازدید حضوری ندارد و فقط بازدید مجازی از آن امکان‌پذیر است.

جاذبه‌های شهری فرانسه

قلعه‌های دره لوآر ، گشت در باغ‌های جادویی فرانسه

قلعه های دره لوآر

قلعه های دره لوآر

در فهرست جاهای دیدنی فرانسه، این بار می‌خواهیم به‌سراغ دره لوآر برویم. این دره خوش‌منظره در منطقه رون آلپ فرانسه قرار دارد. با گشت‌وگذار در این منطقه، احساس خواهید کرد در میان قصه‌ای کودکانه و خوش‌رنگ‌ولعاب به سر می‌برید. در دره لوآر با قلعه‌هایی افسانه‌ای قرون‌وسطا روی تپه‌های سرسبز روبه‌رو خواهید شد. سرسبزی باغ‌های جنگلی و جوش‌وخروش رودخانه به جذابیت قلعه‌های تاریخی و مرموز این منطقه افزوده است.

کاخ‌های مجلل رنسانس در این منطقه خودنمایی می‌کنند و قلعه‌ها با برج‌های بلندقامت و دیوارهای عظیم، دره لوآر را به سرزمینی جامانده از تاریخ تبدیل کرده‌اند. این دره زیبا از منطقه «سولی‌ سور لوآر» تا منطقه «شالون سور لوآر» ادامه دارد و ترکیبی از زیبا از هنر دست طبیعت و خلاقیت سازه‌های قرون‌وسطایی را به نمایش می‌گذارد. کاخ «شنونسو»، قلعه «چمبورد»، «قلعه و باغ باستانی ویلاندری»، قلعه خوش‌طرح «دامبواز» و… از جاذبه‌های تاریخی و کلاسیک دره لوآر هستند که در کنار رودخانه و در دل طبیعت سرسبز این دره، مثل یک تابلوی نقاشی زیبا، گردشگران را مجذوب خود می‌کنند.

چرا باید به دره لوآر برویم؟

باید در این منطقه افسانه‌ای دوچرخه‌سواری کرد، هوای ناب آن را نفس کشید و از مناظر داستانی آن لذت برد. با سفر به دره لوآر نه‌تنها به یکی از خوش‌منظره‌ترین جاهای دیدنی فرانسه رفته‌اید، بلکه قهرمان رمانی ماجراجویانه، با لوکیشن‌هایی به سبک کلاسیک و تاریخی شده‌اید. همچنین می‌توانید به‌سراغ مشهورترین قلعه‌های تاریخی جهان نیز بروید و سفری خاص را تجربه کنید. در تور سفر مجازی به فرانسه، بازدید از قلعه‌های این منطقه خیال‌انگیز را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر: تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه محسوب می‌شود و در ماه‌های جولای و آگوست، این منطقه بیش از همیشه میزبان مسافران است.
آدرس: دره لوآر، بین سولی سور لوآر و شالون سور لوآر.

مون بلان ، مرتفع‌ترین قله اروپا در رشته‌کوه‌ آلپ

منطقه مون بلان

منطقه مون بلان

در مرز ایتالیا و فرانسه، مرتفع‌ترین قله در رشته‌کوه آلپ جا خوش کرده است. این قله با نام مون بلان شناخته می‌شود. کوه‌های مون بلان از مناظر فراموش‌نشدنی در بین جاهای دیدنی فرانسه هستند و مرتفع‌ترین قله آن به ۴۸۱۰ متر می‌رسد. مون بلان نامی است که در فرانسه به آن اختصاص داده شده و به‌معنی «کوه سپید» است. دو واژه کوه سپید در زبان ایتالیایی به‌عبارت «مونته بیانکو» برگردانده می‌شود و این عبارت، نام این منطقه در کشور ایتالیاست.

در پایین‌دست قله مون بلان، روستایی با نام «شامونی» واقع شده است که از تماشایی‌ترین دهکده‌های سنتی آلپ به شمار می‌رود. این روستا در محدوده شهرستان «اوت سووآ» و درون دره‌ای کوهستانی خوش‌آب‌وهوا واقع شده است. شامونی میزبان اولین دوره بازی‌های زمستانی المپیک بوده و این بازی‌ها در سال ۱۹۲۴ برگزار شده است. کلیساهای تاریخی، رستوران‌های دنج و مسافرخانه‌های جذاب از جاذبه‌های گردشگری در این دهکده خوش‌رنگ‌ولعاب هستند.

حتما بخوانید » مهاجرت به نوا اسکوشا

چرا باید به مون بلان و روستای شامونی سفر کنیم؟

روستای شامونی انتخابی عالی برای لذت از ورزش زمستانی اسکی است. از دیگر سرگرمی‌های روزهای اقامت در این روستا می‌توان به پیاده‌روی پرماجرا و سنگ‌نوردی‌های مهیج اشاره کرد. اگر به‌دنبال یک اقامت ناب کوهستانی در دهکده‌ای به سبک قصه‌های کلاسیک هستید، باید به منطقه مون بلان و روستای شامونی در فرانسه سفر کنید. در این دهکده، برای چند روزی دغدغه‌های زندگی مدرن را فراموش و صبحتان را با مناظر کوهستانی آلپ شروع می‌کنید.

بهترین زمان سفر: اگر برای پیاده‌روی، سنگ‌نوردی، کوهنوردی یا دوچرخه‌سواری قصد دارید به این منطقه کوهستانی بروید، باید در ماه‌های تابستان راهی این منطقه شوید؛ بنابراین ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر زمانی ایدئال برای این سفر است. در این ماه‌ها، دمای هوا مطبوع است و برف و یخ به‌اندازه کافی ذوب شده‌اند تا مسیرها برای همه فعالیت‌ها قابل‌دسترسی باشند. منتها برای لذت از ورزش‌های زمستانی، ژانویه تا اواخر مارس بهترین زمان سفر به این منطقه است.
آدرس: شهر اوت سووآ، ناحیه رون آلپ در مرز فرانسه و ایتالیا، منطقه مون بلان، روستای شامونی.

دهکده‌های آلزاس ، رنگارنگ به سبک قصه‌های کودکانه

تور مجازی فرانسه

تور مجازی فرانسه

زیباترین دهکده‌های فرانسه در تپه‌های سرسبز منطقه آلزاس، جایی در کوهستان ووژ و در حاشیه رودخانه راین واقع شده‌اند. چوب از مصالح اصلی در ساخت کلبه‌های این روستاهای سنتی و خوش‌منظره است. نمای چوبی آنها با رنگ‌های شادی رنگ‌آمیزی شده است. ردیف این کلبه‌ها در خیابان‌ها مثل جعبه مدادرنگی شده است و کوچه‌های این روستاهای انیمیشنی منظره‌ای تماشایی خلق کرده‌اند. بالکن‌های پرشده از گل‌های خوش‌رنگ و تازه این کلبه‌ها را زیباتر جلوه می‌دهند و پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش دهکده‌های آلزاس، از دل‌چسب‌ترین تجربه‌های سفر به این منطقه کوهستانی است. ترشی کلم، قارچ، خامه، ژامبون محلی و… از سوغات خوش‌مزه و معروف روستاهای این منطقه‌اند.

از نظر موقعیت جغرافیایی، آلزاس متعلق به فرانسه است؛ اما این منطقه در مرز آلمان و سوئیس واقع شده است و به حدی به آلمان نزدیک است که اگر سوار تراموا شوید، فقط بعد از ۱۵ دقیقه در خاک آلمان خواهید بود. با وجود اینکه زبان رسمی دهکده‌های آلزاس فرانسوی است، به‌دلیل همسایگی با آلمان، زبان آلمانی نیز در مدرسه‌های این منطقه تدریس می‌شود.

حتما بخوانید » کتاب سفرنامه پاریس (قسمت-1)

چرا باید به منطقه آلزاس برویم؟

در این منطقه، زیباترین دهکده‌های فرانسه واقع شده‌اند که نظیر آنها را فقط در انیمیشن‌ها دیده‌ایم. روستاهایی خوش‌آب‌وهوا با معماری سنتی خاص دهکده و غذاهای محلی دل‌چسب در آلزاس منتظرتان است. اقامت در کلبه‌های رنگارنگ این دهکده‌ها برای گردشگران به خاطره‌ای خوش و رؤیایی تبدیل خواهد شد.

بهترین زمان سفر: بهار بهترین فصل سفر به دهکده‌های بهشتی آلزاس است. از آوریل تا ژوئن روستاهای این منطقه سرسبز و پر از گل می‌شوند. در این ماه‌ها می‌توان از هوای مطبوع بهاری آلزاس لذت برد.
آدرس: شمال شرقی فرانسه، در مرز آلمان و سوئیس، منطقه آلزاس.

کلام آخر

در این مقاله شما را با گلچینی از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه آشنا کردیم و بازدید مجازی از آنها را برایتان محیا کردیم. در روزهایی که سفر به امری تقریبا ناممکن تبدیل شده است، شانس سفر مجازی را نباید از دست داد. قصد داریم که در چطور تور مجازی به نقاط مختلف دنیا را به راه بیندازیم. پیشنهاد شما برای سفر بعدی چطور کدام نقطه از دنیاست؟ دوست دارید که در سفر به کدام نقطه از جهان هم‌سفر ما شوید؟

منابع » hdmedia airpano planetware


در ادامه بخوانید » سفر در دوران بارداری 15 باید و نباید هرآنچه باید بدانید


ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 107

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب