طرز تهیه بستنی در خانه با طعم های مختلف + چند روش آسان 2022

طرز تهیه بستنی چیست؟ طرز تهیه بستنی بدون دستگاه بستنی ساز یا با دستگاه بستنی ساز به چه صورت میباشد ؟ بهترین طرز پخت بستنی در خانه چیست؟ ترفندهای تهیه بستنی در خانه چیست؟ مراحل تهیه بستنی خوشمزه چیست؟ مواد لازم برای تهیه بستنی در خانه چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

بستنی یکی از دسرها و خوراکی‌های لذیذ و محبوب در تمام فصول سال است. هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر یک اسکوپ بستنی وانیلی لذیذ مقاومت کند. تهیه‌کردن بستنی در خانه تجربه‌ای لذت‌بخش است که نتیجه‌ای شیرین دارد. اگر دوست دارید در خانه بستنی درست کنید، در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا ، طرز تهیه ساده‌ترین و بهترین بستنی خانگی را بخوانید.

یکی از مزایای تهیه بستنی در خانه این است که می‌توانید آن را با هر طعمی که دوست دارید تهیه کنید. برای تهیه بستنی در خانه ۲ روش اصلی وجود دارد: یکی با دستگاه بستنی‌ساز و دیگری بدون این دستگاه. با وجود دستگاه بستنی‌ساز با چند ماده ساده و در چند دقیقه می‌توانید بستنی خانگی درست کنید؛ ولی بدون دستگاه، کار کمی سخت می‌شود. دستورهای فراوانی برای طرز تهیه بستنی در خانه وجود دارد. طرز تهیه بستنی که در ادامه می‌خوانید یکی از ساده‌ترین روش‌هاست که بارها امتحان شده است.

طرز تهیه بستنی

طرز تهیه بستنی

ارزش غذایی بستنی

  • قند ۲۸ گرم
  • پروتئین ۳ گرم
  • چربی ۲۷ گرم
  • کربوهیدرات ۳۰ گرم
  • سدیم ۹۷ میلی‌گرم
  • کالری ۳۷۳ کیلوکالری
  • کلسیم ۱۰۳ میلی‌گرم
  • پتاسیم ۱۱۹ میلی‌گرم
  • کلسترول ۱۰۰ میلی‌گرم
  • ویتامین سی ۱ میلی‌گرم
  • چربی اشباع‌شده ۱۷ گرم

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی

طرز تهیه بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی بسیار ساده است. کافی است تمام مواد را باهم در یک ظرف بریزید، بجوشانید، هم بزنید و در فریزر بگذارید. آماده‌سازی آن کمتر از ۱۰ دقیقه وقت می‌خواهد. آماده‌سازی کلی آن هم حدودا نصف روز طول می‌کشد؛ یعنی اگر صبح دست‌به‌کار شوید، برای شب بستنی شما کاملا آماده است.

این دستور با این مواد اولیه در هر دستگاه بستنی‌سازی به‌خوبی نتیجه می‌دهد. حتی با روش‌های دیگر تهیه‌ بستنی خانگی هم می‌توانید آن را امتحان کنید و فقط مخصوص دستگاه بستنی‌ساز نیست. این مقدار مواد برای ۶ نفر مناسب است.

مواد لازم:

  • شکر سه‌چهارم فنجان؛
  • خامه یک و سه‌چهارم فنجان؛
  • عصاره وانیل ۱ قاشق غذاخوری؛
  • شیر کامل یک و یک‌چهارم فنجان؛
  • نمک دریا یک‌هشتم قاشق چای‌خوری؛
  • طعم‌دهنده‌های اختیاری (کوکی یا براونی خردشده ۲ فنجان).

طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی

  1. ۱ فنجان خامه را داخل ماهیتابه بریزید و شکر و نمک را به آن اضافه کنید. عصاره‌ وانیل یا دانه‌ وانیل را داخل این مخلوط بریزید.
  2. ظرف را روی شعله‌ ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر کاملا داخل خامه حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و بقیه‌ خامه را به آن اضافه کنید. شیر را هم در این مرحله به مخلوط سایر مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید و داخل یخچال بگذارید.
  3. در این مرحله، مواد را از یخچال بیرون بیاورید و یک بار دیگر به‌خوبی هم بزنید. سپس، مواد را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. در این مرحله، باید ادامه کار را بر اساس دستورالعمل دستگاه بستنی‌ساز انجام دهید.
  4. بعد از اتمام کار با بستنی‌ساز، بستنی را داخل ظرفی بریزید که هوا نکشد. سپس، در فریزر بگذارید تا برای سروکردن آماده شود.

نکته:

می‌توانید از مرحله‌ حل‌کردن شکر در خامه روی حرارت، صرف‌نظر کنید و همان ابتدا تمام مواد را باهم مخلوط کنید و بعد در دستگاه بستنی‌ساز بریزید.

طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی یکی از محبوب‌ترین انواع بستنی‌هاست و شکلات بهترین طعم‌دهنده برای انواع دسر و بستنی است.

مواد لازم:

  • شیر ۱ فنجان؛
  • خامه ۲ فنجان؛
  • زرده تخم‌مرغ ۳ عدد؛
  • شکر سه‌چهارم فنجان؛
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذا‌خوری؛
  • عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری؛
  • نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری؛
  • شکلات خردشده نیمه‌شیرین ۶۰ گرم.

طرز تهیه

  • مرحله اول

  1. شکر، شیر، نمک و پودر کاکائو را در ظرفی باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید؛
  2. مرتب مواد را هم بزنید تا یکدست شود. صبر کنید تا به مرحله‌ی جوشیدن برسد؛
  3. زرده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و هم بزنید؛
  4. حدود نصف فنجان از مایع داغ را داخل تخم‌مرغ‌ها بریزید و هم بزنید و مواد را به داخل ظرف روی حرارت برگردانید؛
  5. اجازه دهید مواد سفت شوند، ولی نباید بجوشند؛
  6. ظرف را از روی حرارت بردارید و شکلات خردشده را داخل آن بریزید تا آب شود؛
  7. مخلوط را در کاسه‌ای خنک بریزید و ۲ ساعت در یخچال بگذارید. چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید.
  • مرحله دوم

  1. وقتی مخلوط بستنی شکلاتی کاملا سرد شد، خامه و وانیل را به آن اضافه کنید؛
  2. مواد را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید و بر اساس دستورالعمل دستگاه، ادامه مراحل تهیه بستنی را طی کنید.

طرز تهیه بستنی بدون دستگاه بستنی‌ساز

طرز تهیه بستنی در خانه بدون بستنی‌ساز

بدون دستگاه بستنی از طرز تهیه‌ بستنی در خانه کمی طولانی‌تر می‌شود؛ اما بازهم امکان‌پذیر است. اگر در خانه دستگاه بستنی‌ساز ندارید، برای تهیه بستنی در خانه یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

بستنی با دو ماده‌ اولیه – روش اول

این روش تهیه بستنی طرز تهیه مخصوص خود را دارد. در این روش، ۲ فنجان خامه را با همزن برقی حسابی هم بزنید تا فرم بگیرد و رد همزن روی آن باقی بماند. در این مرحله، به‌آرامی ۱ قوطی شیرعسلی یا شیر غلیظ را به مواد اضافه کنید.

در این مرحله، می‌توانید طعم‌دهنده‌ موردعلاقه‌تان مثلا عصاره وانیل را هم اضافه کنید. مواد را باهم مخلوط کنید و در ظرف دردار در فریزر بگذارید. به همین سادگی می‌توانید بستنی خانگی خوش‌مزه داشته باشید.

استفاده از کیسه پلاستیکی – روش دوم

طرز تهیه بستنی

طرز تهیه بستنی

در این روش، باید از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید که درِ آنها کیپ و دوباره باز می‌شود. مواد مخلوط‌شده بستنی را در این کیسه بریزید و تا جایی که می‌توانید هوای آن را خالی کنید و بعد درِ آن را ببندید تا حسابی کیپ شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کرانچی

این کیسه را داخل کیسه‌ پلاستیکی دیگری قرار دهید. هوای آن را تا جایی که می‌شود خالی کنید و درِ آن را ببندید. کیسه‌ها را داخل کیسه پلاستیکی بزرگ‌تری با حجم حدود ۳٫۵ لیتر بگذارید. داخل کیسه‌ بزرگ‌تر، ۴ فنجان یخ خردشده بریزید و ۴ قاشق غذاخوری نمک درشت روی آن بپاشید. نمک نقطه انجماد یخ را پایین می‌آورد و یک محیط سرد اضافی ایجاد می‌کند که گرما را جذب می‌کند و باعث بستن بستنی می‌شود.

هوای داخل کیسه را تا جایی که ممکن است خارج کنید و محکم درِ کیسه را ببندید. قبل از تکان‌دادن شدید کیسه، آن را در یک حوله بپیچید یا دستکش بپوشید و مطمئن شوید در تمام مراحل انجام کار، مخلوط بستنی با یخ احاطه شده است. حدود ۵ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که بستنی منجمد شود، کیسه را تکان دهید. هرچه با شدت بیشتری کیسه را تکان دهید، بستنی شما نرم‌تر و یک‌دست‌تر می‌شود.

فریزکردن و هم‌زدن – روش سوم

طرز تهیه بستنی خانگی

طرز تهیه بستنی خانگی

در این روش، مواد اولیه تهیه بستنی را باهم مخلوط کنید و بعد در ظرف استیل گودی بریزید و آن را برای ۴۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید. مواد کم‌کم شروع به یخ‌زدن می‌کند و در این مدت‌زمان، کاملا یخ نمی‌زند؛ ولی به مرحله یخ‌زدن نزدیک می‌شود. در این مرحله، ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و با کفگیر با شدت هم بزنید. دوباره مواد را داخل فریزر بگذارید.

حتما بخوانید » طرز تهیه الویه

هر نیم ساعت مخلوط را بررسی کنید. از فریزر بیرون بیاورید و هم بزنید. دوباره آن را داخل فریزر بگذارید. اگر مخلوط‌کن دستی یا هر نوع مخلوط‌کن دیگری دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. این فرایند را باید ۲ تا ۳ ساعت ادامه دهید تا زمانی که مخلوط کاملا یخ بزند و شکل بستنی به خود بگیرد.

استفاده از غذاساز یا مخلوط‌کن (بهترین روش)

طرز تهیه بستنی

طرز تهیه بستنی طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی  طرز تهیه بستنی 

در این روش، مواد اصلی تهیه بستنی را مطابق با دستورالعملی که دارید آماده کنید. به‌جای اینکه مواد را داخل بستنی‌ساز بریزید، آن را داخل کیسه‌ای پلاستیکی که درِ آن به‌خوبی بسته می‌شود بریزید و سعی کنید تمام هوای داخل آن را خارج کنید. درِ کیسه با ببندید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کمی سفت شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه پنکیک

در مرحله‌ بعد، بستنی یخ زده را به چند قطعه کوچک تقسیم کنید و آن را داخل پارچ مخلوط‌کن یا ظرف غذاساز بریزید. برای این کار، باید مخلوط‌کنی قوی داشته باشید. مخلوط‌کن را روشن کنید تا بستنی کاملا صاف و یکدست شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه ریسوتو

در این مرحله، می‌توانید افزودنی‌های موردعلاقه مثلا طعم‌دهنده‌های موردنظرتان را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا با سایر مواد ترکیب شود. سپس مواد را داخل ظرف دردار بگذارید و آن را در فریزر بگذارید تا آماده شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیش لورن

سخن پایانی

با طرز تهیه بستنی خانگی می‌توانید در خانه این خوراکی لذیذ را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر تجربه‌ای از تهیه بستنی در خانه دارید، آن را با سایر همراهان مجله اینترنتی ماهتوتا در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید » طرز تهیه ترافل


حتما بخوانید » طرز تهیه سمبوسه

منابع » allrecipeshandletheheatbarefeetinthekitchen
ارسال شده در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 122

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب