طرز تهیه شکلات خانگی خوشمزه ( آسان ) 2022

طرز تهیه شکلات خانگی چیست؟ طرز تهیه شکلات خانگی خوشمزه ( آسان ) به چه صورت میباشد ؟ بهترین طرز پخت شکلات خانگی خوشمزه ( آسان ) چیست؟ ترفندهای تهیه شکلات خانگی خوشمزه چیست؟ مراحل تهیه باتر شکلات خانگی خوشمزه چیست؟ مواد لازم برای تهیه شکلات خانگی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

اگر یک پرشسنامه‌ای وجود داشته باشد که در آن پرسیده باشند «محبوب‌ترین خوراکی دنیا کدام است؟»، می‌توانیم با اطمینان زیادی بگوییم که شکلات یکی از گزینه‌هایی است که بیشتری رای را می‌آورد. به سختی می‌شود کسی را پیدا کرد که بگوید من شکلات دوست ندارم؛ به خصوص از نوع کاکایویی.

خوردن شکلات با آن طعم جادویی‌اش حس بی‌نظیری ایجاد می‌کند و شاید برای همین است که رسم شده است به یکدیگر شکلات هدیه بدهیم؛ به هر حال چه کسی است که نخواهد عزیزانش را با چنین هدیه‌ی شیرینی خوشحال کند. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا می‌خواهیم به شما طرز تهیه شکلات دست‌ساز خانگی را آموزش دهیم که بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

شکلات

شکلات

تصور کنید بتوانید در خانه شکلات خاص خودتان را تهیه کنید و به آن طعم‌های مورد علاقه‌تان را اضافه کنید و همراه با چای یا قهوه نوش جان کنید. یا از آن بهتر، بتوانید آن را در جعبه‌ی هدیه‌ای که برای دوستتان آماده کردید قرار دهید و او را غافلگیر کنید. اگر این ایده‌های جذاب وسوسه‌تان کرده‌اند با ما در ادامه همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

شکلات خانگی

طرز تهیه شکلات

طرز تهیه شکلات

این شکلات دست‌ساز جذاب، خیلی سریع و آسان آماده می‌شود و می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای هدیه دادن باشد.

مواد لازم

  • شکلات شیری: ۶۰ گرم
  • میوه‌ی خشک مخلوط: به میزان دلخواه
  • چوب شور: به میزان دلخواه
  • بادام درختی و پسته: به میزان دلخواه
  • قالب سیلیکونی شکلات

طرز تهیه شکلات

طرز تهیه شکلات

طرز تهیه شکلات

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک شکلاتی

شکلات خانگی

مرحله اول
برای آماده کردن این شکلات خوشمزه، ابتدا شکلات شیری را به روش بن‌ماری (ذوب کردن با حرارت غیرمستقیم با استفاده از آب) روی بخار کتری آب می‌کنید تا کاملا ذوب شود.

دقت کنید شکلات نباید مدت طولانی روی حرارت قرار بگیرد چون ممکن است بسوزد.

حتما بخوانید » طرز تهیه پای گوشت

مرحله دوم
سپس شکلات آب شده را به صورت یکدست در قالب سیلیکونی ریخته و به وسیله‌ی قاشق، سطح شکلات را صاف می‌کنیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه پنکیک

مرحله سوم
بعد از اینکه شکلات را درون قالب مورد نظر ریختیم، در حالی که شکلات هنوز به شکل مایع است، میوه‌ی خشک مخلوط، مغز بادام، مغز پسته و چوب شور را روی آن قرار می‌دهیم و به مدت یک ربع درون یخچال قرار می‌دهیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه فلافل

مرحله چهارم

برای خارج کردن شکلات از قالب، به آرامی لبه‌های قالب را باز کنید و شکلات را بیرون بیاورید. زمانی که قالب را از یخچال بیرون آوردید، سریعا شکلات را خارج کنید تا شفافیت شکلات حفظ شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک لیوانی

بسته‌بندی و تزیین شکلات کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید شکلات را با انواع کاغد کادو بسته‌بندی کنید و با گل و میوه‌ی خشک یک هدیه‌ی جذاب و دلنشین آماده کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه بستنی

حتما بخوانید » باتر چیکن

حتما بخوانید » طرز تهیه پیراشکی

حتما بخوانید » طرز تهیه دسر انبه

ارسال شده در ۱ مهر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 128

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب