نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)

فیلم پارازیت (Parasite) یا انگل یک فیلم کمدی سیاه محصول کره ی جنوبی است که در سال 2019 به کارگردانی و نویسندگی بونگ جون هو ساخته شده است.

در این مقاله از بخش نقد فیلم مجله اینترنتی ماهتوتا به نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite) میپردازیم با ما همراه باشید.

در این فیلم سونگ کانگ هو، لی سون کیون، چو یوو جئونگ، چوی وو شیک و پارک سو دام به عنوان بازیگر حضور داشته اند.

  • درجه فیلم: R
    ژانر: کمدی، درام، هیجان انگیز
    تاریخ اکران: 30 می 2019
    استودیو: سی جی اینترتینمنت
  • زمان فیلم: 132 دقیقه

خلاصه داستان فیلم انگل(Parasite)

این فیلم زندگی اعضای یک خانواده فقیر را دنبال می کند که تصمیم می گیرند با نفوذ به یک خانواده ی ثروتمند همه ی کار های آن خانه حتی کار هایی که در انجام آن ها مهارتی ندارند را خودشان انجام دهند و …

داستان کامل فیلم انگل(Parasite)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

پدر خانواده کیم کی تاکی (سونگ کانگ هو)، مادر خانواده چانگ سوک (جانگ های جین)، دختر خانوده کی جونگ (پارک سو دام) و پسر خانواده کی وو (چوی وو شیک) در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنند و با مشاغل موقت کم درآمدی زندگی خود را می گذرانند و برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.

روزی مین هیوک (پارک سئو جون)، دوست کی وو و دانشجوی دانشگاه از او می خواهد که وقتی به خارج از کشور رفت، کی وو به عنوان معلم زبان انگلیسی به دختر یک خانواده ثروتمند به نام پارک دا هه (جانگ زیسو) آموزش دهد.

کی وو به عنوان یک دانشجوی زرنگ دانشگاه شناخته شده و توسط خانواده ی پارک استخدام می شود.

پس از آن، خانواده کیم شروع به نفوذ به خانه پارک ها می کنند. کی وو به عنوان معلم سرخانه شروع به کار کرده و روابط عاشقانه ای با دا هه شروع می کند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم ۱۹۱۷

کی جونگ به عنوان یک کارشناس هنر، موافقت می کند که پسر نوجوان خانواده، دا سونگ (جانگ هئون جان) را راهنمایی کند.

شوفر آقای پارک بعد از مدتی به دلیل اینکه کی جونگ او را به دلیل داشتن رابطه جنسی در ماشین متهم می کند اخراج شده و کی تاکی به جای او استخدام می شود. سرانجام، چانگ سوک به عنوان خدمتکار اصلی خانواده پارک استخدام می شود چون خدمتکار قبلی را با نقشه به دلیل ابتلا به بیماری سل مجبور به ترک خانه می کنند.

وقتی پارک ها برای سفر خانه را ترک می کنند، خانوده ی کیم از تجملات این عمارت لذت می برند. به طور غیر منتظره، مون گوانگ (لی جانگ ایان) خدمتکار سابق برمی گردد.

وی یک ورودی پنهانی متعلق به یک پناهگاه زیرزمینی را که توسط معمار و صاحب قبلی عمارت ساخته شده است را به خانواده ی کیم نشان می دهد.

بیش از چهار سال پیش، قبل از ورود پارک ها، شوهر مون گوانگ، گون سا (پارک میونگ هون) زندگی خود را مخفیانه در زیر خانه شروع می کند چون از دست طلبکار ها فرار کرده است.

مون گوانگ پس از پی بردن به حقیقت، خانواده ی کیم ها را تهدید می کند که اگر حرفی بزنند او هم راز آن ها را فاش می کند.

به دلیل طوفان، پارک ها مجبور می شوند به خانه برگردند و خانواده کیم به تمیز کردن خانه مشغول می شوند در حالیکه بین مون گوانگ، گون سا و خانواده کیم ها درگیری پیدا می شود.

خانواده ی کیم ها، مون گوانگ و گون سا را در زیرزمین گیر انداخته و زندانی می کنند.

مون گوانگ که توسط چانگ سوک از پله ها به پایین پرت شده دچار آسیب کشنده ای می شود. پس از آنکه چانگ سوک شام خود را سرو کرد خانم پارک به او می گوید که دا سونگ سال ها پیش یک روح به نام گون سا را در زیر زمین دیده است.

خانواده کیم از خانه ی پارک ها فرار کرده و به آپارتمان خود بر می گردند و به دلیل طوفان مجبور می شوند که در یک سالن ورزشی با سایر آوارگان بخوابند.

روز بعد، خانم پارک تصمیم می گیرد برای تولد دا سانگ مهمانی بگیرد. او کی جونگ و کی وو را دعوت می کند در حالی که کی تاک و چونگ سوک باید به عنوان کارمند در مهمانی شرکت کنند. کی وو به سمت پناهگاه می رود و در آن جا مورد حمله ی گون سا قرار گرفته و به کما می رود.

کی جونگ برای دنبال انتقام از مون گوانگ و گون سا با یک چاقوی آشپزخانه به میهمانان وحشت زده حمله می کند. دا سونگ با دیدن گون سا دچار تشنج ناشی از تروما شده و دعوا بین گون سا و چانگ سوک شروع می شود تا اینکه چانگ سوک، گون سا را با سیخ می کشد.

در حالی که کی تاک برای کمک به کی جونگ تلاش می کند، آقای پارک به او دستور می دهد تا دا هه را به بیمارستان منتقل کند.

در میان این هرج و مرج، کی تاک با ناراحتی از توهین های مکرر آقای پارک با چاقو به او حمله کرده و او را زخمی می کند.

چند هفته بعد، کی وو از حمله جان سالم به در برده و از کما خارج می شود. او و چانگ سوک به جرم کلاهبرداری منتظر محاکمه به سر می برند در حالی که کی جونگ در اثر جراحت کشته شده و کی تاک به جرم قتل آقای پارک تحت تعقیب است.

کی وو همچنان به بررسی خانه پارک ها می پردازد که هم اکنون به یک خانواده آلمانی فروخته شده است و پیامی را که با کد مورس از چراغ های سوسو زن زده می شوند، می بیند.

این پیام از کی تاک است که اکنون در پناهگاه زندگی می کند. کی تاک جنازه ی مون گوانگ را در حیاط خلوت دفن می کند.

کی وو نامه ای را به پدرش می نویسد و قول می دهد که یک روز درآمد کافی برای خرید خانه، آزاد کردن پدرش و دور هم جمع شدن دوباره خانواده اش به دست می آورد.

در آخر فیلم کی وو و چانگ سوک نشان داده می شوند که همچنان در بانجیها زندگی می کنند که اول فیلم نشان داده شده بود.

نقد و بررسی فیلم انگل(Parasite)

براساس بررسی های منتقدان این فیلم تحسین جهانی را در بر داشته است. بیش از 300 منتقد این فیلم را به عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین گروه فیلم های خارجی انتخاب کرده اند.

دیو کالهون از تایم می گوید : ” انگل یک کار خیره کننده است، از ابتدا تا انتها. شگفت آور، کاملا گیرا و پر از غافلگیری های بزرگ و شگفتی های کوچک. ”

جاشوا ریورا از جی کیو انگل را بهترین فیلم سال 2019 نامیده است. در بسیاری از وبسایت ها و مجله ها فیلم انگل به عنوان بهترین فیلم سال 2019 و یکی  بهترین فیلم های دهه ی گذشته شناخته شده است.

فروش فیلم انگل(Parasite)

فیلم انگل با بودجه ی 11 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا 35.5 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 132.1 میلیون دلار و در مجموع 167.6 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم انگل(Parasite)

  • نخل طلای بهترین فیلم جشنواره فیلم کن – سال 2019
  • بهترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی – سال 2019
  • برنده ی جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی بفتای بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم بین‌ المللی – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم – سال 2020
  • رتبه 20 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 8.6

نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

منابع : wikipedia

ارسال شده در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 145

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب