آنچه نمی‌توانید با پول بخرید – 31 نمونه از بهترین چیزهایی که نمی‌توانید با پول بخرید

چه چیزهایی را نمی‌توانید با پول بخرید ؟ نمونه از بهترین چیزهایی که نمی‌توانید با پول بخرید چه چیزهایی هستند؟ در لیست چیزهایی که با پول نمیشه خرید چه مواردی قرار دارد؟ در لیست آن‌چه با پول نمی‌توان خرید چه مواردی قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

چه چیزهایی را با پول نمیتوان خرید

حتما این جمله برای شما هم آشنا است که: «پول نمی‌تواند همه چیز را بخرد.»

یک جمله‌ی کاملا درست که متاسفانه بیشتر اوقات از آن غافل هستیم! همیشه کافی نیست که به ما بگویند ارزشمندترین چیزهای زندگی رایگان است؛ بلکه گاهی اوقات، ما نیاز به یادآوری‌های خاص‌تری داریم.

اگر دارید به این فکر می‌کنید که چه چیزهایی را نمی‌توان با پول خرید، در ادامه‌ی این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا، همراه ما باشید. مواردی که در ادامه خواهند آمد می‌توانند چشم انداز وسیعی در اختیار شما قرار دهند و باعث شوند که قدر چیزهای کوچک دور‌و‌‌برمان را بیشتر بدانیم. دارایی‌های ارزشمندی که خیلی وقت‌ها، بی تفاوت از کنار آن‌ها می‌گذریم در حالی که با هیچ ثروتی، قابل خریداری نیستند.

عشق

عشق در لباس‌های مختلفی به سراغ ما می‌آید؛ مثل عشق مادر به فرزندان، عشق دو دلداده به هم، عشق به خانواده و… اما هیچ‌‌کدام از این‌ها را نمی‌توان با پول خرید یا افزایش داد. پس وقتی چیزی جز عشق ندارید، برای کسانی که در کنار شما هستند، ارزش قائل شوید.

دوستی

دوستان واقعی در خوشی و ناخوشی در کنار شما خواهند بود. صرف نظر از وضعیت مالی‌تان، قدردان افرادی باشید که شما را دوست دارند، شور زندگی را در وجود شما زنده می‌کنند و به رشد شما کمک می‌کنند.

همدلی

همدلی

افرادی که در شرایط سخت مالی بزرگ می‌شوند، بیشتر از همسالان ثروتمند خود با دیگران همدلی می‌کنند. آن‌ها اغلب سریع‌تر به کسی که در موقعیت دشواری است کمک می‌کنند، حتی وقتی چیز کمی برای بخشیدن دارند و در ازای آن، چیزی دریافت نمی‌کنند.

یک خانه

بله‌، با پول می‌توان خانه‌ای خرید و هرچه پول بیشتری داشته باشید، گزینه‌های بیشتری هم وجود دارد. اما پول نمی‌تواند آن خانه را به خانه تبدیل کند! آنچه در درون خانه شما را احاطه کرده، کاملا به خود شما بستگی دارد.

خانواده

خانواده

خانواده بخش مهمی از زندگی است. هیچ مبلغی نمی‌تواند افرادی را که در درون قلب شما جای دارند، جذب کند و نمی‌توان چنین افرادی را خرید!

اشتیاق

این شور و اشتیاق درباره‌ی هر چیزی می‌تواند باشد؛ از حیوانات و گیاهان گرفته تا حلقه‌ی دوستانی که شما را احاطه کرده‌اند و خیلی چیزهای دیگر. چیزی که مسلم است این است که همه‌ی ما می‌دانیم که روی این شور و احساس عمیق، نمی‌توان هیچ قیمتی گذاشت.

حتما بخوانید » زندگی شاد

انگیزه داشتن

اهداف بزرگ می‌توانند دلهره‌آور باشند و پول نمی‌تواند انگیزه‌ی لازم را برای اقدام و انجام کارها برای شما بخرد. این نیروی انگیزه است که حتی وقتی موفقیت، بعید به نظر می‌رسد، همچنان شما را در حرکت نگه می‌دارد.

حتما بخوانید » زندگی بهتر

انضباط

حتی با وجود اهداف و انگیزه‌، شما به نظم و انضباط نیاز دارید تا به جایی برسید. شما باید مصمم باشید تا اهداف خود را به واقعیت تبدیل کنید. شما نیاز به یک برنامه‌ی قابل اجرا دارید و این کاملا به شما بستگی دارد که چقدر آن را دنبال کنید نه به مقدار پولی که خرج می‌کنید!

زمان

زمان

در حالی که پول می‌تواند اوقات فراغت بیشتری را برای شما بخرد، اما نمی‌تواند مانع از تیک‌ تاک ساعت شود. وضعیت مالی شما هر چه باشد، این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید که بیشترین استفاده را از زمان خود ببرید یا خیر.

شادی

شادی

حتما این عبارت را شنیده‌اید که. «پول نمی‌تواند خوشبختی بیاورد.» این درست است، اما پول می‌تواند لذت‌های لحظه‌ای را بخرد. هرچند که منظور از شادی و خوشبختی در اینجا، چیزی به مراتب فراتر از لذت‌های لحظه‌ای است. ما از احساسی عمیق و ماندگار صحبت می‌کنیم که با هیچ مبلغی قابل خریداری نیست و احتمالا خیلی وقت‌ها آن را نادیده می‌گیریم. شادی هم شبیه حس قدرشناسی، یک انتخاب است.

حتما بخوانید » انسان‌ها در این خانه‌ها هنوز زندگی میکنند

هیجان

هیچ مبلغی نمی‌تواند احساس شور و هیجانی را که هنگام پیش‌بینی چیزی که شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد، خریداری کند و نیازی به هزینه‌ی زیادی ندارد.

کلمات

هیچ‌کس نمی‌تواند برای گفتن حرف درست و به‌جا به شما پول بدهد و هیچ مبلغی نمی‌تواند کلماتی را که باید بشنوید، بخرد. شما نمی‌توانید برای کلمات مناسب از طرف افرادی که بیشترین اهمیت را دارند، هزینه کنید.

حتما بخوانید » ذهن آگاهی

در آغوش گرفتن

در آغوش گرفتن

در آغوش گرفتن شخص مناسب می‌تواند هر شرایط سختی را کمی آسان کند و این کار هزینه‌ای برای شما ندارد. فقیر بودن، چیزی از اهمیت در آغوش گرفتن کم نمی‌کند در حالی که ثروت بیشتر هم باعث احساس حمایت و راحتی بیشتر نخواهد شد.

هوش

طبقه‌ی اجتماعی، تاثیری بر هوش ندارد. برخی از با‌استعدادترین افراد، از آغاز به لحاظ مالی، بنیه‌ی ضعیفی داشته‌اند و برخی از ثروتمندترین افراد هم فاقد عقل سلیم هستند. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد و همیشه راه‌هایی برای یادگیری آن وجود دارد.

حکمت

خرد‌‎‌‌‌‌‌‌‌، با سن‌، موقعیت یا پول به وجود‌ نمی‌آید. خرد همراه با تجربه است. بعضی اوقات فقیرترین مردم بهترین توصیه‌ها را می‌کنند و گاهی اوقات پاسخ دادن به یک نیاز، هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

حتما بخوانید » 25 درس موفقیت از مایکل جردن

قدردانی

هر‌چه بیشتر داشته باشید، احتمال اینکه همه چیز را بدیهی تلقی کنید، بیشتر است. البته این بدان معنی نیست که بهتر است کمتر داشته باشید، بلکه این بدان معناست که شکرگزاری و تمرین قدردانی ضروری است. این یک انتخاب ساده است که می‌توانید هر روز انجام دهید.

صمیمیت

ارتباطات انسانی در سطحی عمیق، بسیار باارزش هستند. خودمانی بودن و باز بودن از لحاظ احساسی نسبت به شخصی دیگر، یکی از تأثیرگذارترین چیزها در زندگی است. پول نقد می‌تواند طلا‌، الماس و جواهرات بخرد‌، اما هرگز نمی‌تواند صمیمیت واقعی را خریداری کند.

حتما بخوانید » سبک زندگی سالم

ستارگان

ستارگان شب

نمی‌توانید با پول بخرید

نمی‌توانید قیمتی برای ستاره‌ها و درخشش آن‌ها در آسمان شب قائل شوید. نگاه کردن به آسمان بالای سر و شگفت‌زده شدن از این همه عظمت و فکر کردن درباره‌ی جایگاه‌مان در جهان برای همه‌ی ما رایگان است و با کم و زیاد شدت میزان ثروت ما تغییری نمی‌کند.

احترام گذاشتن

پول می‌تواند مقام و جایگاه را بخرد، اما نمی‌تواند احترام را بخرد. احترام چیزی است که شما به دست می‌آورید‌، نه چیزی که می‌توانید بخرید. در نهایت، میزان این احترام، به انتخاب‌های شما و شخصیتی که این انتخاب‌ها می‌سازند، برمی‌گردد.

حتما بخوانید » سبک های ارتباطی

تاب‌آوری

تاب‌آوری، یک ویژگی شخصیتی است که با غلبه بر چالش‌ها همراه می‌شود. نمی‌توان آن را با هیچ میزانی از ثروت خرید، بنابراین به قدرت و مقاومت خود افتخار کنید و بدانید که این توانایی، چیزی نیست که با پول آمده باشد. در نهایت شکل‌گیری این توانایی، بیشتر به انتخاب شما بستگی دارد تا شرایط بیرونی.

خلاقیت

خلاقیت یکی از ناب‌ترین چیزهای دنیا است. کودکان می‌توانند در ذهن خود داستان بسازند. بعضی‌ها هم می‌توانند نقاشی‌هایی باورنکردنی روی دستمال رستوران بر جای بگذارند. خلاقیت را نمی‌توان خرید و یا از بین برد و با ارتباط رشد می‌کند.

حتما بخوانید » فیلم الهام‌بخش

معنویت

معنویت

بعضی چیزها با پول خریدنی نیست

چه مذهبی باشید و چه غیرمذهبی، می‌توانید ارتباطی عمیق و حیاتی با بعد معنوی خود داشته باشید. هدایت کردن یا ابراز این انرژی چیزی نیست که وابسته به پول یا فراوانی آن باشد.

رویاها

اجازه ندهید وضعیت مالی شما، رویاها و بلندپروازی‌های شما را محدود کند. شما هنوز هم می‌توانید قدم بردارید، حتی اگر این قدم‌ها کوچک هم باشند، شما را به رویاهایتان نزدیک‌تر کرده و آن‌ها را برای شما واقعی‌تر از قبل می‌کنند.

اعتماد به نفس

احساسات شما در مورد خودتان، می‌تواند تحت‌تأثیر بسیاری از چیزها قرار گیرد، اما در نهایت، به خود شما بستگی دارد. شما نمی‌توانید با تکیه بر دیگران، اعتماد به نفس را به دست آورید و همچنین نمی‌توانید این احساس را بخرید.

حتما بخوانید » درمان افسردگی

شهود

شهود قابل خرید نیست و فقط خود شما هستید که می دانید که چگونه در شرایط سخت به این نیروی خود اعتماد کنید. در حالی که نبود نگرانی‌های مالی می‌تواند شنیدن این صدای درونی را آسان کند، اما باید گفت که داشتن شهود آن‌طور که باید، به پول احتیاج ندارد.

آداب

افراد ثروتمند می‌توانند رفتارهای وحشتناکی داشته باشند و افراد فقیر می‌توانند رفتارهای عالی داشته باشند. همه چیز به تاثیرات سنین رشد و آنچه که ضروری می‌دانید، بر‌می‌گردد. اظهار احترام و ادب، برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد.

سلامتی

بر هیچ کس پوشیده نیست که وقتی از نظر مالی خوب هستید، داشتن سلامتی راحت‌تر است. با این وجود‌، سلامتی به چیزی بیش از پول نیاز دارد. بدون انجام بعضی کارها نمی‌توانید از نظر جسمی سالم باشید و بدون مراقبت مداوم نمی‌توانید سلامت روانی خود را حفظ کنید.

رابطه‌ی خوب با فرزندان خود

رابطه خوب با فرزندان

نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید

آنچه با پول نمی توان خرید

مهم نیست چقدر ثروتمند هستید‌، بدون تلاش نمی‌توانید بچه‌ها را تربیت کنید. خرید هدیه یا استخدام شخص دیگری برای مراقبت از آن‌ها ممکن است یک راه میان‌بر خوب به نظر برسد‌، اما به یاد داشته باشید که هیچ‌ چیز به اندازه‌ی زمان با‌کیفیتی که با آن‌ها سپری می‌کنید، ارزش ندارد.

زیبایی درونی

پول می‌تواند آرایش، لباس و جراحی را خریداری کند‌، اما نمی‌تواند شخصیت شما را تغییر دهد. همانطور که ویل اسمیت گفت: «پول و موفقیت، افراد را تغییر نمی‌دهد، بلکه فقط آنچه را که در حال حاضر وجود دارد، تقویت می‌کنند.»

مثبت‌اندیشی

خوش‌بینی همیشه آسان نیست، اما افراد ثروتمند به احتمال زیاد جنبه‌های مثبت امور را نمی‌بینند. برعکس‌، افرادی که دارایی کمتری دارند، تمایل بیشتری برای شمارش نعمت‌های خود دارند.

اعتماد

اعتماد

نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید  نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید نمی‌توانید با پول بخرید 

مهم نیست چقدر پول دارید، باز هم ممکن است توسط افراد نامناسب احاطه شده باشید. اعتماد و وفاداری برای ارتباطات انسانی بسیار مهم است و هیچ کدام قابل خرید نیست. پول، شما را بیشتر قابل اعتماد نمی‌کند.

سخن پایانی

شاید اگر از شما بپرسند که چه چیزهایی را نمی‌توان با پول خرید، لیست طولانی‌تری برای پاسخ دادن به این سوال داشته باشید. این نگاه متفاوت، به همه‌ی ما کمک می‌کند که کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشیم و با انجام کارهایی به ظاهر ساده اما بسیار با ارزش، قدر زندگی و عزیزان مان را بهتر بدانیم.

حالا که این فهرست را خواندید، فکر کنید و ببینید که کدام یک از این‌ها برای شما مهم‌تر است؟ و امروز چه کاری می‌توانید انجام ‌دهید تا زندگی را برای خود و اطرافیانتان زیباتر کنید؟ از تجربه‌های خود برای ما هم بگویید.

حتما بخوانید » میلیاردر شدن

منبع: liveboldandbloom

ارسال شده در ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 39

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب