پیشگیری از ریزش مو 31 نکته‌ی طلایی

بهترین روش برای پیشگیری از ریزش مو چه روشی میباشد؟ بهترین مکمل ها برای پیشگیری از ریزش مو کدام مکمل ها میباشند؟ بهترین نکات طلایی برای پیشگیری از ریزش مو کدام نکات میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

ریزش و نازکی مو مشکلی است که این روزها افراد زیادی را درگیر خود کرده است. می‌توانید کارهای زیادی را برای متوقف کردن یا کاهش سرعت ریزش مو انجام دهید. البته برای اینکه بتوانید ریزش موی خود را کنترل کنید، اول باید علت آن را شناسایی کنید. گاهی اوقات ریزش مو خودبه‌خود برطرف می‌شود؛ برای مثال ریزش موی ناشی از بارداری خودبه‌خود رفع می‌شود. در مقاله‌ای که امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا برایتان تهیه کرده‌ایم، قرار است 31 نکته‌ی ساده اما اثرگذار برای جلوگیری از ریزش مو را معرفی کنیم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، رژیم غذایی روی سلامت موهای ما اثر می‌گذارد. در این راستا به نکات زیر توجه کنید‌.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال کنید

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که دنبال کردن بعضی از رژیم‌های غذایی از جمله رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه هستند، ممکن است خطر ابتلا به آلوپسی آندروژنیک را کاهش دهد یا سرعت شروع آن را کم کند. شرکت‌کنندگان این مطالعه زمانی که بیشتر از سه بار در هفته مواد غذایی مفید از جمله جعفری و ریحان را مصرف کردند، نتیجه‌ی بهتری گرفتند.

حتما بخوانید » سرعت رشد مو را 10 برابر کنید افزایش سرعت رشد مو

از جمله دیگر فواید دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌توانیم افزایش سلامت قلب و محافظت از عملکرد مغز را نام ببریم. مواد غذایی مجاز در رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل سبزیجاتی از جمله گوجه‌فرنگی، کلم‌بروکلی، پیاز، اسفناج، گل‌کلم، هویج، شلغم، کلم‌ بروکسل، میوه‌هایی مثل سیب، موز، پرتقال، گلابی، توت‌فرنگی، انگور

انجیر، خرما، ملون و مغزها، دانه‌ها و کره‌ی مغزها مانند بادام، آجیل ما‌کادمیا، تخم آفتاب‌گردان، کره‌ی بادام، کره‌ی بادام‌زمینی، تخم کدو حلوایی، فندق و گردو، ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، تخم‌مرغ، محصولات لبنی و چربی‌های سالم می‌شوند.

حتما بخوانید » بیوتین چیست و آیا ریزش مو را درمان می کند؟

پروتئین بخورید

فولیکول‌های مو از نوعی پروتئین به نام کراتین تشکیل شده‌اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ روی ۱۰۰ فرد مبتلا به ریزش مو به این نتیجه رسید که کمبود چند ماده‌ی مغذی از جمله اسید آمینه‌ها علت ریزش موی شرکت‌کنندگان بود. محققان مطالعه‌ی ذکر شده عنوان کردند که تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود، با این حال می‌توان نتیجه گرفت که دنبال کردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین ممکن است از ریزش مو پیشگیری کند.

از جمله بهترین منابع پروتئین می‌توانیم تخم‌مرغ، مغزها، لوبیا و نخود، ماهی، محصولات لبنی کم‌چرب، مرغ و گوشت بوقلمون را نام ببریم.

حتما بخوانید » درمان موخوره بدون کوتاهی مو خداحافظی از موخوره

ویتامین A مصرف کنید

ویتامین A از ترکیباتی به نام رتینوئیدها تشکیل شده است که نشان داده شده رشد مو را افزایش می‌دهند. ویتامین ذکر شده ممکن است به تولید سبوم کمک کند و از این طریق کف سر را سالم‌تر نگه دارد. در رژیم غذایی خود مواد غذایی سرشار از ویتامین A را قرار دهید. منابع ویتامین A شامل سیب‌زمینی شیرین، فلفل شیرین، اسفناج و هویج می‌شوند. البته این‌ها فقط چند نمونه از منابع غذایی این ویتامین هستند.

مکمل‌ها

پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو

اگر می‌خواهید از ریزش مو پیشگیری کنید، باید بعضی از مکمل‌ها را مصرف کنید. در ادامه بهترین مکمل‌ها برای جلوگیری از ریزش مو را معرفی کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که حتما باید قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

حتما بخوانید » 425 مدل طراحی ناخن ساده،حرفه ای و جذاب 2022

مولتی‌ویتامین

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین‌های A، B، C، D، آهن، سلنیوم و زینک یا روی همگی برای رشد مو مهم هستند. می‌توانید بعد از مشورت با پزشک مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

ویتامین D

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که ویتامین D نقش مهمی در سلامت موها دارد. درمان کمبود ویتامین D ممکن است به رشد دوباره‌ی مو کمک کند. می‌توانید بعد از مشورت با پزشک روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنید.

حتما بخوانید » قرص بیوتین یا ویتامین اچ (B7) افزایش رشد مو+نحوه مصرف

بیوتین

بیوتین که به آن ویتامین B7 هم گفته می‌شود، در سنتز اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. فرآیند ذکر شده برای سیکل رشد مو ضروری است. اگر دچار کمبود بیوتین باشید، ممکن است ریزش مو را تجربه کنید. با پزشک درباره‌ی مصرف ۳ تا ۵ میلی‌گرم بیوتین در روز مشورت کنید.

ساوپالمتو

ساوپالمتو گیاهی است که ممکن است به مردان در حفظ سطح تستوسترون در محدوده‌ی طبیعی کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ به این نتیجه رسید کسانی که مکمل ساوپالمتو مصرف کردند، بهبود رشد مو را تجربه کردند. شرکت‌کنندگان مطالعه‌ی ذکر شده روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم از این مکمل را مصرف کردند.

حتما بخوانید » کرم ضد آفتاب مینرال یا شیمیایی استفاده کنیم؟

جینسنگ

جنسینگ

جینسنگ حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی است که ممکن است رشد مو در کف سر را بهبود ببخشند. برای تعیین دوز مصرفی جینسنگ در روز به مطالعات بیشتری نیاز است. اگر می‌خواهید با هدف پیشگیری از ریزش مو جینسنگ مصرف کنید، با پزشک مشورت کنید و ببینید او مصرف این مکمل را پیشنهاد می‌کند یا توصیه می‌کند از یک داروی موضعی که حاوی این ترکیب است استفاده کنید.

مراقبت از مو

برای اینکه دچار ریزش مو نشوید، باید تمام تلاشتان را برای مراقبت از موهای خود بکنید و از انجام هر کاری که به موهایتان آسیب می‌رساند خودداری کنید. در این راستا توصیه‌های زیر را به ذهن خود بسپارید‌.

حتما بخوانید » 27 نوع ماسک انبه برای زیبایی پوست صورت

موهایتان را به‌طور منظم بشویید

شستن روزانه‌ی موها ممکن است از طریق سالم و تمیز نگه داشتن موها در پیشگیری از ریزش مو اثرگذار باشد. نکته‌ی کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که از یک شامپوی ملایم برای شست‌وشوی موهای خود استفاده کنید‌. شامپوهایی که حاوی ترکیبات ناملایم هستند، ممکن است مو را خشک کنند و منجر به شکنندگی آن شوند.

این موضوع ریزش مو را به دنبال دارد. البته درباره‌ی شستن روزانه‌ی موها نظرات متناقضی وجود دارد و بعضی از متخصصان عنوان می‌کنند که زیاد شستن موها منجر به از بین رفتن چربی طبیعی سر و در نتیجه خشک شدن مو می‌شود. بهترین کار این است که نظر یک متخصص پوست و مو را در این زمینه بپرسید.

به موهایتان روغن نارگیل بزنید

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که روغن نارگیل ممکن است از آسیب دیدن مو در اثر اشعه‌‌های مضر فرابنفش (UV) خورشید پیشگیری کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به حفظ پروتئین موجود در موها کمک کرده و از شکنندگی مو پیشگیری می‌کند. ماساژ دادن روغن نارگیل روی کف سر ممکن است جریان خون به آن ناحیه را افزایش دهد و به رشد دوباره‌ی مو کمک کند.

حتما بخوانید » روشن شدن پوست صورت با 24 روش خانگی

از روغن زیتون استفاده کنید

می‌توانید از روغن زیتون برای نرم کردن موهای خود، همچنین محافظت از آن‌ها در برابر خشکی استفاده کنید. روغن زیتون همچنین یکی از ترکیبات مهم در رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شمار می‌رود و ممکن است به کاهش سرعت ریزش موی ژنتیکی کمک کند. چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به‌طور مستقیم روی موهای خود بمالید. اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را بشویید.

موهایتان را محکم نبندید

از بستن موهایتان به نحوی که منجر به کشیده شدن آن‌ها از ریشه شود خودداری کنید. علاوه بر این بعد از اینکه موهایتان را شستید، تا جایی که امکان دارد از سشوار و حوله برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. حواستان به تعداد دفعاتی که از لوازم حرارتی حالت‌دهنده‌ی مو استفاده می‌کنید هم باشد. لوازم حرارتی حالت‌دهنده‌ی مو از جمله اتوی مو یا بابیلیس ممکن است آسیب دیدن و شکنندگی مو را به همراه داشته باشند‌.

حتما بخوانید » اسکراب مناسب پوست پرفروش‌ترین برندهای ایرانی و خارجی اسکراب

استفاده از رنگ‌ها و مواد شمیایی را کاهش دهید

استفاده از ترکیبات شیمیایی برای رنگ کردن یا حالت دادن به مو ممکن است آسیب به مو و کف سر را به دنبال داشته باشد. برای رنگ کردن موهای خود از رنگ‌های ارگانیک و رنگ‌هایی استفاده کنید که آمونیاک ندارند.

روش‌های پزشکی

گاهی اوقات لازم است برای افزایش رشد موهای خود بعضی روش‌های درمانی را به کار بگیرید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

لیزردرمانی

لیزردرمانی

لیزر کم‌توان ممکن است به بهبود تراکم موی افراد مبتلا به ریزش موی ژنتیکی و ریزش موی ناشی از شیمی‌درمانی کمک کند. درمان با نور قرمز یک روش عالی برای تحریک سلول‌های بنیادی اپیدرمی مو به شمار می‌رود.

پلاسمای غنی از پلاکت

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به کف سر به تحریک رشد مو در قسمت‌هایی که دچار ریزش مو شده‌اند کمک می‌کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داده شد شرکت‌کنندگان بعد از ۴ جلسه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به کف سر رشد مو را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید» آموزش درمان لکه های قهوه ای صورت

داروها

می‌توانید از داروهای زیر برای پیشگیری از ریزش مو استفاده کنید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی بدون نسخه است که برای تقریبا دو سوم از زنانی که از آن استفاده کرده‌اند موثر بوده است. هر روز از محلول یا فوم ماینوکسیدیل استفاده کنید. از جمله عوارض جانبی این دارو می‌توانیم به تحریک پوست سر و بروز آکنه در محل استعمال اشاره کنیم. عوارض جانبی نادر این دارو شامل ضربان قلب نامنظم و تاری دید می‌شوند.

فیناستراید

فیناستراید دارویی است که باید آن را با نسخه‌ی پزشک تهیه کنید. این قرص ممکن است در کاهش سرعت ریزش مو و حتی کمک به رشد دوباره‌ی مو مفید باشد. بر اساس گزارش‌های مایو کلینیک، این دارو برای آقایان مؤثرتر است و برای مردان زیر ۶۰ سال بهتر عمل می‌کند. زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند، باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

حتما بخوانید » کره کاکائو تقویت پوست و مو و 12 خاصیت دیگر+طرز استفاده

فنیل افرین

فنیل افرین موضعی ممکن است به درمان ریزش موی ناشی از حالت دادن به مو کمک می‌کند، چون انقباض عضلات فولیکول‌ها را تحریک می‌کند. این موضوع جلوی کشیده شدن مو را هنگام شانه زدن می‌گیرد‌.

سایر روش‌های خانگی و مواد طبیعی

می‌توانید برای پیشگیری از ریزش مو و کنترل این عارضه از ترفندهای خانگی و مواد طبیعی مختلفی استفاده کنید که در ادامه تعدادی از آن‌ها را نام برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: برترین روش سشوار کشیدن مو

روغن‌های اسانسی

روغن‌های اسانسی ممکن است ریزش مو را کاهش دهند. محققان در یک مطالعه در سال ۱۹۹۸ میلادی ۸۶ فرد مبتلا به آلوپسی آره‌آتا را بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان داد ۴۳ درصد از افرادی که روغن رزماری، روغن اسطوخودوس و روغن درخت سرو را با یکدیگر مخلوط کردند و آن را روی کف سر خود مالیدند، بهبود ریزش مو را تجربه کردند. از جمله دیگر روغن‌های اسانسی مفید برای درمان ریزش مو می‌توانیم روغن نعناع و لمون گراس را نام ببریم.

چند قطره از روغن‌های اسانسی ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کرده و آن‌ها را با چند قطره روغن حامل مثل روغن جوجوبا یا روغن هسته‌ی انگور رقیق کنید. ترکیب به دست آمده را روی کف سر خود بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید.

حتما بخوانید » مدل ناخن 2022 ؛ بهترین مدل های کاشت، فرنچ و لاک ناخن

آب پیاز

افراد مبتلا به آلوپسی آره‌آتا ممکن است بعد از مالیدن آب پیاز روی کف سر خود دو بار در روز، رشد مجدد مو را تجربه کنند. تحقیقات در این زمینه محدود هستند؛ با این حال یک مطالعه‌ی کوچک در سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسید که استفاده‌ی موضعی از آب پیاز منجر به بهبود رشد مو در تقریبا ۸۷ درصد از شرکت‌کنندگان شد. محققان علت مفید بودن آب پیاز برای رشد مو را وجود سولفور در آن می‌دانند. در این راستا ترفند زیر را به کار بگیرید.

حتما بخوانید »  ویتامین E برای پوست،مو و سلامتی 13 خاصیت مهم

مواد لازم

  • پیاز: نصف یک عدد

طرز تهیه

  1. پیاز را رنده کنید و آن را خوب فشار دهید تا آب آن درآید.
  2. آب پیاز را روی کف سر خود بمالید.
  3. اجازه دهید مخلوط به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی کف سرتان بماند.
  4. در پایان کف سرتان را با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته برای به کار بردن روش بالا کافی است.

کف سرتان را ماساژ دهید

پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو  پیشگیری از ریزش مو 

همه‌ی ما قبول داریم که ماساژ دادن کف سر حس خوبی به ما می‌دهد، اما آیا می‌دانستید که این کار به رشد مو هم کمک می‌کند؟ یک مطالعه‌ی کوچک در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید شرکت‌کنندگانی که طی ۲۴ هفته هر روز به مدت چهار دقیقه کف سر خود را ماساژ دادند، نتایج خوبی گرفتند.

حتما بخوانید » سلامت پوست ؛ 22 ماده‌ی غذایی عالی برای حفظ درخشندگی و سلامت پوست

تمرینات یوگا را انجام دهید

ریزش موی ناشی از استرس ممکن است با یوگا درمان شود. بعضی از حرکت‌های یوگا سطح استرس را کم می‌کنند و از این طریق سرعت ریزش مو را کم کرده و از آن پیشگیری می‌کنند.

آمله

آمله که به آن گوس‌بری هندی هم گفته می‌شود، در کمک به رشد مو اثرگذار است. برای استفاده از آمله جهت درمان ریزش مو مراحل زیر را طی کنید.

حتما بخوانید » موخوره ؛ 18 روش خانگی سریع و ساده برای اینکه از شر موخوره خلاص شوید

مواد لازم

  • آب آمله‌ی تازه: به مقدار لازم

طرز استفاده

  1. مقدار مناسبی از آب آمله را روی کف سر خود بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند.
  2. موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و در پایان از یک نرم‌کننده استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته برای به کار بردن روش بالا کافی است.

حتما بخوانید » پوست صاف و شفاف ؛ 29 توصیه برای داشتن پوست صاف و شفاف از زبان متخصصان

ماست

ماست منبع غنی پروبیوتیک‌ها به شمار می‌رود و منجر به اسیدی شدن PH پوست سر می‌شود. این موضوع کوتیکول‌های مو را تغییر می‌دهد و موهایتان را درخشان‌تر می‌کند. علاوه بر این از آسیب دیدن مو پیشگیری می‌کند که ممکن است منجر به شکنندگی و ریزش مو شود.

مواد لازم

  • ماست غنی از پروبیوتیک: یک کاسه

طرز استفاده

یک کاسه ماست سرشار از پروبیوتیک بخورید.

هر چند وقت یک بار؟

روزی یک بار ماست میل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شنبلیله

شنبلیله هم یکی دیگر از ترکیبات طبیعی مفید برای رشد مو محسوب می‌شود. این سبزی نه تنها ریزش مو را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، بلکه رشد موی جدید را هم تحریک می‌کند.

حتما بخوانید » درمان جوش با زینک ؛ نحوه اثرگذاری زینک بر انواع جوش + نحوه مصرف 2022

مواد لازم

  • تخم شنبلیله: نصف فنجان
  • آب: به مقدار لازم

طرز استفاده

  1. نصف فنجان تخم شنبلیله را طی شب در آب خیس کنید.
  2. ترکیب را آسیاب کرده و از آن به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید‌.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی موهایتان بماند‌. سپس موهای خود را با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته برای استفاده از ماسک بالا کافی است.

گیاه چای ترش

پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو پیشگیری از ریزش مو  پیشگیری از ریزش مو 

نشان داده شده که برگ‌ها و گل‌های گیاه چای ترش به رشد مو کمک می‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای درمان ریزش مو استفاده کرد.

حتما بخوانید » تونر صورت چیست و چه تاثیراتی بر پوست میگذارد؟

مواد لازم

  • گل‌ چای ترش: یک تا دو عدد
  • برگ چای ترش: پنج تا شش عدد
  • روغن نارگیل: به مقدار لازم

طرز استفاده

  1. گل‌ها و برگ‌های چای ترش را دو تا سه پالس در مخلوط‌کن بزنید.
  2. مخلوط به دست آمده را به یک کاسه منتقل کرده و مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  3. ترکیب را روی کف سر و موی خود بمالید.
  4. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی موهایتان بماند.
  5. در پایان موهای خود را با یک شامپوی ملایم و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته از ماسک بالا استفاده کنید.

حتما بخوانید » روشن شدن پوست صورت با 24 روش خانگی

چای سبز

چای سبز را بیشتر به خواص آن در چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شناسیم. چای سبز حاوی پلی‌فنول‌هایی به نام اپی‌گالوکاتچین‌ گالات‌ها است که رشد مو را تحریک می‌کنند. چای سبز می‌تواند در پیشگیری و درمان آلوپسی آندروژنیک اثرگذار باشد‌.

مواد لازم

  • چای سبز کیسه‌ای: یک عدد
  • آب داغ: یک فنجان

طرز استفاده

  1. یک عدد چای سبز کیسه‌ای را در یک فنجان آب داغ قرار دهید‌.
  2. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای رنگ پس دهد.
  3. اجازه دهید چای خنک شود. سپس آن را بنوشید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در روز چای سبز بنوشید تا از خواص فوق‌العاده‌ی آن برخوردار شوید.

زرده‌ی تخم‌مرغ

پپتیدهای محلول در آب موجود در زرده‌ی تخم‌مرغ رشد مو را تحریک می‌کنند و ممکن است در درمان ریزش مو اثرگذار باشند.

مواد لازم

  • زرده‌ی تخم‌مرغ: یک عدد

طرز تهیه

  1. زرده‌ی تخم‌مرغ را به یک کاسه منتقل کنید و آن را خوب با چنگال بزنید.
  2. مخلوط را روی کف سر خود بگذارید و اجازه دهید به مدت دست‌کم ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند.
  3. موهای خود را با یک شامپوی خوشبو بشویید و بعد از یک نرم‌کننده استفاده کنید.

حتما بخوانید » سرما درمانی یا کرایوتراپی چیست +مزایا و معایب 2022

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته برای استفاده از ماسک بالا کافی است.

حنا

استفاده‌ی موضعی از حنا می‌تواند در رشد دوباره‌‌ی مو اثرگذار باشد. اثربخشی حنا در درمان ریزش موی ناشی از تلوژن افلوویوم تقریبا به اندازه‌ی ماینوکسیدیل است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، ماینوکسیدیل دارویی برای درمان ریزش مو است.

مواد لازم

  • برگ حنا: یک فنجان
  • آب: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. برگ‌های حنا و آب را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را دو تا سه پالس بزنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.
  2. خمیر را روی کف سر و موهای خود بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت ۶۰ دقیقه روی سر و موهایتان بماند.
  3. در پایان کف سر و موهای خود را با آب بشویید.
  4. اگر به برگ‌های تازه‌ی حنا دسترسی ندارید، از پودر حنای ارگانیک استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

هفته‌ای یک بار ترفند خانگی بالا را به کار بگیرید.

برگ‌های کاری

برگ‌های کاری به حفظ رنگدانه‌های طبیعی مو کمک کرده و رشد مو را تحریک می‌کنند.

مواد لازم

  • برگ‌های کاری: یک مشت
  • روغن نارگیل: نصف فنجان

طرز استفاده

  1. برگ‌های کاری و روغن نارگیل را در یک ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید.
  2. زمانی که رنگ مخلوط تیره شد، زیر حرارت را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
  3. مخلوط را از صافی رد کنید و برگ‌ها را دور بیندازید.
  4. روغن به دست آمده را روی کف سر و موهای خود بمالید.
  5. اجازه دهید مخلوط به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید و در پایان از یک نرم‌کننده استفاده‌ کنید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته از روش بالا استفاده کنید.

توجه

قبل از اینکه هر کدام از روش‌های خانگی ذکر شده در این مقاله را به کار بگیرید، با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی‌کند.

کلام آخر

اگر دچار ریزش موی شدید یا ناگهانی شدید، در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. بعضی از بیماری‌ها از جمله اختلالات تیروئیدی ممکن است با روش‌های خانگی درمان نشوند و نیاز شود به درمان علت زمینه‌ای آن‌ها بپردازید‌. در نظر داشته باشید که حدود ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد تا داروها و درمان‌های پزشکی جواب دهند. بنابراین صبر داشته باشید و ناامید نشوید.

در مقاله‌ی امروز مجله‌ اینترنتی ماهتوتا نکته‌ی مهم برای پیشگیری از ریزش مو را در اختیارتان قرار دادیم. از جمله‌ی این نکات می‌توانیم به مصرف مکمل‌ها، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، انجام بعضی از حرکات یوگا، استفاده از دارو و روش‌های پزشکی، لیزر درمانی، شست‌وشوی منظم مو، مصرف پروتئین و… اشاره کنیم.

در ادامه بخوانید » آب کردن شکم بدون ورزش با 44 روش جادویی

منابع » style crazehealth line

ارسال شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 31

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب