11 بازی دفاع از قلعه برای کامپیوتر (برترین ها)

در لیست 11 بازی دفاع از قلعه برتر برای کامپیوتر کدام بازی ها قرار دارند؟ بهترین بازی های دفاع از قلعه کدام بازی ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

زمانی بود که سبک ساده و بی‌غل‌وغش دفاع از برج (Tower Defense) جزو پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های ویدئویی بود. شاید در نگاه اول بازی‌های دفاع از برج شبیه نسخه‌ی ساده‌سازی‌شده‌ی بازی‌های استراتژی برای بازیکنان کژوال به نظر برسند، ولی کسانی که زمان زیادی را با این سبک گذرانده باشند، می‌دانند که در عین قابل‌دسترس بودن، این بازی‌ها نیازمند واکنش‌های سریع، ذهنی آماده و ابتکار عمل سریع هستند.

قابل‌دسترس بودن آن‌ها به‌خاطر سرراست بودن فریبنده‌ی آن‌ها – حداقل در ابتدای بازی – می‌باشد. در این بازی‌ها لشکری از دشمنان از ناحیه‌ای کوچک سرازیر می‌شوند و بازیکن باید با ابتکار عمل خود و با استفاده از منابع محدود، تمهیدات دفاعی جور کند تا جلوی پیشروی آن‌ها را بگیرد. هرچقدر در بازی پیشرفت کنید، دشمنان سرسخت‌تر و تعدادشان نیز بیشتر می‌شود، ولی در عوض به تجهیزات بهتر و قوی‌تر برای مقابله با آن‌ها دست پیدا می‌کنید.

بازی دفاع از قلعه

بازی‌های دفاع از برج به‌شدت اعتیادآور هستند؛ برای همین است که هر سال تعداد زیادی از این بازی‌ها روانه‌ی بازار می‌شود. سبک دفاع از برج راه خود را به سبک‌های دیگر نیز پیدا کرده است: مثل مینی‌گیم دفاع از دژ در کیش قاتلان مکاشفه‌ها (Assassin’s Creed Revelations). با این‌که بازی‌های این سبک عموماً برای اسمارت‌فون‌ّها و تبلت‌ها ساخته می‌شوند،ولی تعدادی از بهترین بازی‌های سبک برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر شده‌اند.در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا بهترین عناوین سبک دفاع از برج برای کامپیوتر معرفی شده‌اند:

کینگدوم راش ونجنس (Kingdom Rush Vengeance)

سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، اندروید، iOS

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

استودیوی آیرن‌هاید (Ironhide Studios) طی دهه‌ی گذشته مشغول ساخت مجموعه بازی‌های کینگدوم راش بوده که بازی‌های دفاع از برج با روکش فانتزی هستند و با انتشار هر عنوان جدید، آن‌ها فرمول سری را بهتر کرده‌اند. اولین بازی کینگدوم راش در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و کینگدوم راش ونجنس که از دید دشمن اصلی مجموعه دنبال می‌شود، در حال حاضر آخرین بازی سری است و بین آن‌ها نیز دو عنوان دیگر با نام Kingdom Rush Frontiers و Kingdom Rush Origins منتشر شدند.

حتما بخوانید » بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد 11:11

این عناوین در کنار هم باعث شدند کینگدوم راش به یکی از معروف‌ترین اسم‌ها در سبک دفاع از برج تبدیل شود، طوری‌که حتی یک بازی رومیزی اسپین‌آف نیز بر پایه‌ی آن ساخته شده است.

کینگدوم راش همه‌ی عناصر پایه‌ی ژانر را دارد؛ مثل برج‌هایی که باید ازشان دفاع کرد و موج‌های دشمنانی که باید جلوی پیشروی‌شان را گرفت. در کنار این عناصر پایه، بازی یک سری عناصر مخصوص به خود نیز دارد، مثل قهرمان‌هایی که از قابلیت‌های قدرتمند برخوردارند. طرفداران سبک دفاع از برج حتماً باید این بازی را امتحان کنند.

قلمروی پادشاهی: دو تاج پادشاهی

سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، اندروید، iOS، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، Xbox Series X/S، سوییچ

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

این بازی شاید «دفاع از برج» به معنای واقعی نباشد، ولی برای کسانی که دنبال بازی‌ای در این سبک هستند بسیار جذاب خواهد بود. به‌عبارت دیگر، اگر از بقیه‌ی بازی‌های این فهرست خوشتان بیاید، قلمروی پادشاهی را نیز دوست خواهید داشت.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های پلی‌استیشن از نگاه هواداران 2022

قلمروی پادشاهی یک بازی استراتژی ساید اسکرولر است که در آن نقش پادشاه سوار بر اسبی را بازی می‌کنید که وظیفه دارد قلمروی پادشاهی‌اش را بازسازی کند، آن هم در حالی‌که دائماً از جانب طمع (The Greed) در خطر است، جناحی که دائماً طی موج‌هایی– که با پیشروی در بازی درجه‌سختی‌شان افزایش پیدا می‌کند – به سکونت‌گاه شما حمله می‌کند.

برای زنده ماندن، باید از مردم‌تان مالیات جمع کنید و این پول را صرف تمهیدات دفاعی – عمدتاً برج‌ها و دیوارها – و همچنین اسلحه‌ها کنید. در این بازی جز شخص پادشاه کنترل کس دیگری را بر عهده ندارید. بقیه بر اساس نقشی که برایشان تعریف شده، به‌طور خودکار به وظایف‌شان رسیدگی می‌کنند، ولی بعضی از کارهای شما باعث ایجاد رفتار خاصی در شخصیت‌های دیگر می‌شوند.

حتما بخوانید »11 بازی برتر که به مسائل مهم اخلاقی می‌پردازند

مثلاً کارگران همان چیزی را که به آن‌ها دستور داده‌اید می‌سازند، ولی ممکن است برای کسب پول بیشتر درخت‌ها را قطع کنند. در ادامه می‌توانید اقتصادتان را بهبود ببخشید تا وابستگی‌تان به کشاورزی بیشتر و به شکار کردن کمتر شود. در تمام این مدت، طمع به حمله کردن به دیوارهایتان و تلاش برای نابود کردن خانه‌هایتان ادامه خواهد داد.

دو تاج پادشاهی سومین و تا این لحظه آخرین عنوان مجموعه‌ی قلمروی پادشاهی است و شامل بخش کمپین طولانی می‌شود که در آن می‌توانید بین جزیره‌های مختلف سفر کنید، برای یافتن مکان‌های مخفی، سواری جدید و راهی برای نابود کردن طمع برای همیشه طبیعت را جستجو کنید. این بازی بخش کوآپ نیز دارد که می‌توان به صورت آنلاین یا اسپلیت‌اسکرین (Split-Screen) آن را بازی کرد.

گیاهان در برابر زامبی‌ها (Plants Vs. Zombies)

سال انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، اندروید، iOS، پلی‌استیشن ۳ و ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان، DS، سوییچ

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

برای عده‌ای، گیاهان در برابر زامبی‌ها بهترین بازی دنیاست و رقیبی هم ندارد. این بازی حتی با معیارهای سبک دفاع از برج نیز ساده به حساب می‌آید. همه‌ی خطوط دفاعی طول یکسان دارند؛ زامبی‌ها همیشه از سمت راست می‌آیند و بازیکن نیز همیشه باید از سمت چپ در برابر هجوم آن‌ها از خانه‌اش دفاع کند. اگر یک زامبی موفق شد به انتهای خط چپ برسد، بازیکن در قالب ماشین چمن‌زنی یک دیوار دفاعی دیگر نیز دارد.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌ های کامپیوتر

با این حال، گیاهان در برابر زامبی‌ها چرخه‌ی اعتیادآور بی‌نقصی فراهم می‌کند. هر مرحله چیز جدیدی برای عرضه دارد تا توجه شما را جلب کند، به مرور زامبی‌های چالش‌برانگیزتری به بازی اضافه می‌شوند، مینی‌گیم‌هایی باز می‌شوند که در گیم‌پلی تنوع ایجاد می‌کنند و گیاهان جدیدی برای دفاع از خانه‌یتان باز می‌شوند.

حتما بخوانید » بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید

این عوامل، در کنار طراحی دنیای چشم‌نواز و طراحی صدای بسیار لذت‌بخش و مفرح بازی باعث شدند که گیاهان در برابر زامبی‌ها به یک پدیده تبدیل شوند. حیف که بازی‌های بعدی مجموعه یا فقط برای موبایل منتشر شدند، یا شوترهای آنلاین بودند.

شبکه‌ی دفاعی: بیداری (Defense Grid: The Awakening)

 سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

اولین بازی مجموعه‌ی شبکه‌ی دفاعی سرراست و بی‌نقص است و برخلاف بسیاری از بازی‌های این فهرست، شما واقعاً از برج‌ها به‌عنوان تجهیزات دفاعی استفاده می‌کنید.

در این بازی باید جلوی بیگانگان را بگیرید تا نتوانند از یک هوش مصنوعی بریتانیایی تودل‌برو هسته‌های انرژی بدزدند و اگر سعی کردند فرار کنند آن‌ها را بکشید. با شکست دادن بیگانه‌ها، منابعی مخصوص ارتقای انواع مختلف برج‌هایتان پیدا می‌کنید. همچنین به رسم سبک دفاع از برج، می‌توانید مارپیچ‌های مرگبار (Death Maze) بسازید، ولی غیر از این، گیم‌پلی بازی پیچیدگی خاصی ندارد.

حتما بخوانید » بازی ‌گروهی

شبکه‌ی دفاعی یک بازی دفاع از برج خالص و اعتیادآور است. دی‌ال‌سی‌هایی برای بازی منتشر شده که بین این بازی و سرزمین‌های مرزی (Borderlands) و پورتال (Portal) پیوند برقرار می‌کنند. متاسفانه شبکه‌ی دفاعی ۲ بیش از حد پیچیده بود و ما همچنان عنوان اول مجموعه را ترجیح می‌دهیم.

حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره

خلوتگاه ۲ (Sanctum 2)

سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

استودیویی که پشت ساختن ساتیسفاکتوری (Satisfactory) و… اِهم… شبیه‌ساز بز (Goat Simulator) قرار داشت تقدیم می‌کند: خلوتگاه ۲. نکته‌ی منحصربفرد این بازی این است که دفاع از برج از دید اول‌شخص است. اگر چند ثانیه‌ی اول آن را بازی کنید،

حتما بخوانید » بازی گروهی برای طرفداران مافیا

شاید فکر کنید یک شوتر کوآپ در سبک سرزمین‌های مرزی را دانلود کرده‌اید؛ تا این‌که وارد میدان مبارزه (Arena) می‌شوید و مجبور می‌شوید دیوارها، مسلسل‌ها، سیم‌پیچ‌های تسلا و تمهیدات دفاعی دیگر را کار بگذارید تا جلوی بیگانه‌هایی را که می‌خواهند هسته‌های انرژی‌تان را بدزدند بگیرید. اینجاست که متوجه می‌شوید تصورتان اشتباه بوده است.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های استراتژی

تنها چیزی که لازم است بدانید این است که می‌توانید در بخش کوآپی که تا چهار نفر جا دارد، مارپیچ‌های مرگبار بسازید. این بازی برای ساکت کردن کسانی ساخته شده که ادعا می‌کنند بازی‌های دفاع از برج هیجان‌انگیز نیستند.

بلونز تی‌دی ۶ (Bloons TD 6)

سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، iOS، اندروید

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

هرکس که می‌گفت مجموعه‌ی بلوز کودکانه، بیش از حد ساده یا به‌شدت وابسته به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است، باید تجدیدنظر کند، چون بلونز تی‌دی ۶ در حال حاضر بین بازی‌های دفاع از برج استیم بالاترین رتبه را دارد. این بازی‌ها حال‌وهوایی کارتونی دارد؛ در آن باید میمون‌هایی با قدرت‌های ویژه را سرتاسر نقشه بچینید تا از هجوم بادکنک‌های بدجنس جلوگیری کنند!

حتما بخوانید » بازی نقش‌آفرینی

گیم‌پلی بازی بیشتر روی شخصیت‌ها تمرکز دارد، نه ساختمان‌ها و سازه‌ها. این شخصیت‌ها را می‌توان ارتقا داد، ترازشان را بیشتر کرد و تجهیزات بهتر در اختیارشان قرار داد. در این بازی مکانیزم مدیریت تیم (Squad Management) در سطح ایکس‌کام وجود دارد و این مکانیزم باعث شده بازی در مقایسه با عناوین پیشین مجموعه به اعتیادآورترین حالتش برسد.

مدافعان سیاه‌چاله (Dungeon Defenders)

سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، iOS، اندروید، ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

مدافعان سیاه‌چاله ترکیبی از سبک موبا (Moba)، نقش‌آفرینی و دفاع از برج است. در این بازی باید از سرزمین خیالی اثریا (Etheria) در مقابل هجوم ارک‌ها، گابلین‌ها و باقی موجودات کلیشه‌ای سبک نقش‌آفرینی دفاع کنید. شما می‌توانید از بین چند کلاس یکی را انتخاب کنید، شخصیت‌تان را با آیتم‌های قوی تهجیز کنید، قابلیت‌هایتان را ارتقا ببخشید و سپس راهی نبرد شوید.

حتما بخوانید » بازی فلسفی

پس از آماده‌سازی شخصیت‌تان، وارد میدان مبارزه‌ی کوچکی می‌شوید که در آن امواج دشمنان از نقاط مشخصی بیرون می‌آیند. هر کلاس تمهیدات دفاعی مخصوص به خود را برای کار گذاشتن دارد، تمهیداتی که می‌توان تعمیر کرد، فروخت یا ارتقا داد، ولی این تمهیدات به‌تنهایی برای متوقف کردن دشمنان کافی نیستند؛ خود بازیکن هم باید دست‌به‌کار شود.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی

آنومالی: منطقه‌ی جنگی زمین (Anomaly: Warzone Earth)

سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، iOS، اندروید، ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

آنومالی: منطقه‌ی جنگی زمین به‌نوعی تلاش برای واژگون‌سازی سبک دفاع از برج است. در این بازی بازیکن کنترل نیروهایی را بر عهده دارد که باید مخفیانه تجهیزات دفاعی را پشت‌سر بگذارند؛ به‌عبارتی سبک بازی به‌جای دفاع از برج، حمله به برج است.

بیشتر بخوانید » 17 بازی سبک بقا Survival برای کامپیوتر (برتر)

بازیکن پس از تعیین کردن مقصد در قلمروی مرگباری که تحت کنترل بیگانگان قرار دارد، باید نیروهای محدودی را که در اختیار دارد سالم نگه دارد و هر موقع که می‌تواند ارتقایشان دهد تا آن‌ها را به مقصد برساند، آن هم در حالی‌که در طول مسیر در حال حمله کردن به تجهیزات دفاعی متعدد بیگانگان است.

آنومالی: منطقه‌ی جنگی زمین طولانی‌ترین بازی این فهرست نیست، ولی تفسیر نوآورانه و مفرحی از سبک دفاع از برج است.

حتما بخوانید » بازی ترسناک

ارک‌ها باید بمیرند ۳! (Orcs Must Die 3)

سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، Xbox Series X/S، استادیا

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

مجموعه‌ی ارک‌ها باید بمیرند سبک شوتر سوم‌شخص، مبارزه‌ی تن‌به‌تن و مبارزه با جادو را با دفاع از برج با روکش فانتزی ترکیب می‌کند. برای پیشروی در بازی‌های این مجموعه بازیکن باید هم استراتژی بریزد، هم مهارت به خرج دهد. برای شکست دادن ارتش ارک‌ها نمی‌توانید فقط روی اسلحه‌ها و تله‌هایتان – که یادآوری مجموعه‌ی دانجن کیپر (Dungeon Keeper) هستند – تکیه کنید.

حتما بخوانید » جرات حقیقت

سومین بازی مجموعه ابتدا به صورت انحصاری برای گوگل استادیا منتشر شد، ولی برای پلتفرم‌های دیگر، من‌جمله استیم، نیز در دسترس قرار گرفت. ارک‌ها باید بمیرند ۳ جزو عناوین خوب مجموعه است و بخش داستانی‌ای دارد که ۲۰ سال بعد از حوادث ارک‌ها باید بمیرند ۲ اتفاق می‌افتد.

غیر از این بازی حالت سناریوهای جنگ (War Scenarios) نیز دارد؛ این حالت جدید به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد که در مقابل بزرگ‌ترین ارتش‌های ارک مبارزه کند.

بیشتر بخوانید » 11 بازی ایکس‌باکس (برتر)

دسته‌ی آهن (Iron Brigade)

سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

دابل فاین (Double Fine)، شرکت سازنده‌ی سایکونات‌ها (Psychonauts)، بازی سوم‌شخص دسته‌ی آهن را نیز ساخته که ترکیبی از مبارزه‌ی مکا (Mecha) و دفاع از برج است، بازی بسیار خوبی که آنطور که شایسته است، توجه دریافت نکرده است. پس از پایان جنگ جهانی اول، دانشمندی دیوانه سعی می‌کند با ارتش تلویزیون‌های مرگبارش دنیا را تسخیر کند، ولی خوشبختانه اعضای شجاع جوخه‌ی سنگرهای متحرک آماده‌اند تا دنیا را نجات دهند.

در این بازی مکایی کاملاً مجهز در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود و این مکا به خودی خود جذاب است، ولی بازیکن برای جلوگیری از حمله‌ی تلویزیون‌ها به تشکیلات دفاعی نیاز دارد. به‌لطف گیم‌پلی منحصربفرد، بخش کوآپ و طنز و ذکاوت نمادین دابل‌فاین دسته‌ی آهن به تجربه‌ای بسیار دلپذیر تبدیل شده است.

باردبَرین (Bardbarian)

سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، اندروید، iOS

بهترین بازی‌های دفاع از برج برای کامپیوتر

شخصیت اصلی باردبرین، بربری به نام بِرَد (Brad) است که تبرش را کنار گذاشته تا به‌جایش گیتار بنوازد. برد با نواختن آهنگ‌های جذاب یک سری جنگجو را به خود جذب می‌کند. این جنگجوها با نزدیک شدن دشمنان به آن‌ها حمله می‌کنند. باردبرین یک بازی دفاع از برج است که در آن تمهیدات دفاعی، در طول زمین مبارزه دنبال بازیکن می‌آیند.

خود بازیکن نمی‌تواند به کسی حمله کند، هرچند امکان کشته شدنش وجود دارد. در این بازی صرفاً باید نیروها را هدایت کنید، با نواختن گیتار بهشان روحیه بدهید و برای ارتقا دادنشان طلا جمع کنید. از این ارتقاها می‌توان به نیروهای جدید، بوست‌های موثرتر و شخص دائم‌المست دهکده اشاره کرد که سر راه دشمنان استفراغ می‌کند؛ بله، همان چیزهای همیشگی.

راک آو ایجز ۲: بیگر اند بولدر (Rock of Ages 2: Bigger and Boulder)

سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوییچ

بازی دفاع از قلعه

بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه

مجموعه‌ی راک آو ایجز ترکیب جالبی از سبک دفاع از برج، مجموعه‌ی سکوبازی سوپر مانکی بال (Super Money Ball) و قسمت‌های پویانمایی‌شده‌ی سریال طنز مانتی پایتون (Monty Python) است. هر مرحله در زمینی با سراشیبی اتفاق می‌افتد که در انتهای آن مقری قرار دارد و بازیکن باید با تمهیدات دفاعی عجیب‌غریب از آن دفاع کند. به‌طور همزمان، رقیب بازیکن – که ممکن است هوش مصنوعی باشد یا بازیکنی واقعی – در حال انجام همین کار است.

هروقت که یکی از بازیکنان آماده شود، می‌تواند صخره‌ای غلتان را کنترل کند و سعی کند با آن تمهیدات دفاعی را پشت سر بگذارد و مقر رقیب را له کند. راک آو ایجز ۲ احتمالاً بهترین بازی مجموعه است، چون بازی سوم مجموعه درجه‌سختی را بیش از حد بالا برد و برای همین دیگر به‌اندازه‌ی قبل لذت‌بخش نبود.

***

بسیار خب، حالا که با بهترین بازی‌های دفاع از برج آشنا شدید، آماده شوید تا از مقر خود در برابر لشکر بیگانگان/زامبی‌ها/بادکنک‌های وحشتناک دفاع کنید. اگر دیدید که بازی‌های این سبک برایتان مثل آب خوردن است، فهرست ۵۰ بازی استراتژی برتر تاریخ را چک کنید.

بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه بازی دفاع از قلعه

منبع » PCGamesN

بیشتر بخوانید » وب 3 چیست؟ چگونه حریم خصوصی در اینترنت را متحول خواهد کرد؟ (Web 3.0)

ارسال شده در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 342

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب