زندگی بی درد چیزی نیست جز هماهنگی با جریان زندگی 11:11

زندگی بی درد چیست؟ هنر ظریف بیخیالی چیست؟ چگونه زندگی بی درد را تجربه کنیم؟ هماهنگی با جریان زندگی چه ارتباطی با زندگی بی درد دارد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

زندگی بی درد را وقتی تجربه می‌کنید که چسبیدن به دردها و سختی‌ها را رها کنید­،  آنگاه خیلی ساده خواهید دید همه‌‌ی آن سختی ها  آسان می‌شوند.

“لئو تسه”، اندیشمند چینی می‌گوید:  “طبیعت، توسط کسانی فتح می‌شود که با آن هماهنگ هستند. چرا که طبیعت، فراتر از آن است که در مقابلش بایستید”.

  • زندگی بی درد دارای یک ریتم درونی است

 در جهان هستی، همه چیز، به طرز پچیده ای، در هم آمیخته شده است، اما در عین حال هم از هم جداست.  کل کائنات، شبیه به پرواز دسته جمعی پرندگان است . اگر چه هر پرنده‌ای به طور جداگانه پرواز می‌کند، اما در عین حال نیز همه‌ی پرنده‌ها با هم در اتحاد هستند و به یک سمت پرواز می‌کنند.

زندگی بی درد

زندگی بی درد

برای داشتن یک زندگی بدون درد ، نیازی  نیست با زندگی بجنگید و با چنگ و دندان با همه‌ چیز روبرو شوید تا همه چیز را هماهنگ کنید، بلکه طبیعت، خودش در حال انجام این کار است تا همه چیز را به تعادل برساند.

حتما بخوانید » پاکسازی ذهن ؛ ذهن خود را برای زندگی بهتر آماده کنید 11 روش موثر

لئو تسته، می‌گوید: “طبیعت برای انجام کارهایش عجله به خرج نمی‌دهد، بلکه کارها را نرم و آرام در بهترین زمان ممکن، به انجام می‌ رساند.”

تمام بخش‌های طبیعت، که بدن ما نیز جزیی از آن است،  شامل سیستم‌هایی‌ست که دارای یک نظم درونی‌ست تا بهترین عملکرد را داشته باشد. همه چیز در زندگی، در هماهنگی کامل در جریان است و نیازی به نگرانی نیست. به محض اینکه به این درک از زندگی برسیم می‌توانیم با اشتیاق به جریان طبیعی زندگی اعتماد کنیم بدون هیچ چون و چرایی. سلامتی از همین نقطه آغاز می‌شود.

حتما بخوانید » افزایش قدرت مغز 45 روش موثر و علمی

در کتاب “نیروی جاری بودن”، نویسندگان کتاب، در واقع همین پیام را دارند که زندگی بدون درد، یعنی سوار شدن بر یک جریان طبیعیِ بی‌زحمت،  که ما را به سمت هماهنگی و یکپارچگی کلی با تمام اجزا طبیعت درونی و بیرونی مان می‌برد.   ما در زندگی بدون درد،  در واقع چیزی به نام درد نداریم  بلکه واژه‌ی درد تبدیل می‌شود به یکسری تجربه جدید که ما با کمال میل این تجربه‌های جدید را در آغوش می‌گیریم بدون اینکه نگران آینده شویم.

هنر بیخیالی

زندگی بی درد

زندگی بی درد

در زندگی بدون درد وقتی شرایط زندگی طبق خواسته‌ی ما نباشد، آنها را رها می‌کنیم تا دوباره به هماهنگی برگردیم، نه اینکه دچار اضطراب شویم و با زندگی بجنگیم.

حتما بخوانید » زندگی موفق ؛ چگونه موفق شویم؟ با این 11 قدم زندگی خود را تغییر دهید

اگر ما با جریان زندگی در جریان باشیم، انرژی کمتری نیاز است صرف کنیم نسبت به وقتی که در تقابل با جریان طبیعی زندگی باشیم. این ذهن نادان ماست که فکر می‌کند بهتر از جریان طبیعی زندگی می‌تواند زندگی را هدایت کند. ذهن نادان ما هیچ اطلاعی از هوش بزرگی که در جهان هستی در جریان است ندارد.

حتما بخوانید » 111 هدف در زندگی که قبل از مرگ باید به آن‌ها برسید

بایستی بپذیریم که هر چند ذهن ما تیزهوش است اما ما نیز در سیستم کل آفرینش شبیه یک پروانه‌ی کوچکی هستیم که خودش نیز دارای یک سیستم درونی ست و بایستی با سایر سیستمهای این سیستم بزرگ، در هماهنگی قرار بگیرد تا اخلالی در جریان زندگی‌اش ایجاد نشود.

خانم Ingrid Bacci  نویسنده‌ی کتاب “هنر زندگی بی درد “، می‌گوید: اگر دست از تقلای بیهوده برداریم و بر روی بودن خویش تمرکز کنیم تمام اجزای زندگی‌مان به سمت بهتر شدن حرکت می‌کنند”. در واقع این یک یادآوری دوباره است که نباید در مقابل طبیعت زندگی قد علم کشید و با آن مبارزه کرد، بلکه باید با آن همراه بود.

حتما بخوانید » کیفیت زندگی خود را با این 11 عادت روزانه برای همیشه بهبود بخشید

نویسنده کتاب “هنر زندگی بی درد “، بر این باور است که حتی در شرایطی که تغییرات مبهمی‌ در روند طبیعت زندگی‌ رخ می‌دهد باید آنها را پذیرفت. ما با پذیرش تغییرات اجازه می‌دهیم آنها به نفع ما کار کنند. حتی در زمانی که سختی‌ها ایجاد می‌شوند بایستی به دنبال کشف فرصتهای تازه اما پنهان، در لابلای سختی‌ها باشیم. این همان زندگی بی درد است.

  • نسبت به تجربه های تازه، گشاده رو باشید

زندگی بی دردیک جنگجوی موفق، کسی است که تلاشش با آرامش و آهستگی باشد نه با استرس و عصبیت”.__کارلوس کاستاندا

بایستی از تعصبات برآمده از ذهن نادان خود، و قضاوتهای ناشی از آن دست بکشیم. آیا شده که در کار مهمی عجله به خرج داده‌اید تا سریع‌تر تمام شود اما همین عجله، باعث شده هرگز آن کار انجام نشود و همه چیز خراب شود؟

حتما بخوانید »22 فیلم الهام‌بخش که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند

 آیا این اتفاق، جزئی از روند زندگی‌تان شده؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بدانید وقت آن است که خودتان را به دست جریان زندگی بسپارید و با آن هماهنگ باشید در عین حالی که آرام و پیوسته نیز تلاش خودتان را می‌کنید.

هماهنگی با جریان زندگی

قدرت صبور بودن را دست کم نگیرید.

رمز پیروزی توماس ادیسون، صبوری او در مقابل شکست‌ها بوده نه عجله ی او برای رسیدن به نتیجه.

نمی‌توان برای چیزی که برای انجام شدنش نیاز به زمان لازم است، عجله کرد. نمی‌توان راهی که باید یکساله رفت را در عرض یک شب رفت.  زندگی بی درد یعنی همکاری کردن با نیروهای زندگی، که یکی از آن نیروها زمان است.

 صبور بودن را بعنوان یک برتری، در خودتان ایجاد نمایید. عجول بودن در واقع نیروی شما را به طرز بی‌نتیجه‌ای  هدر می‌دهد، مانند موشی می‌شوید که روی یک چرخ گردان گذاشته شده و هر چه می‌دود به هیچ‌جا نمی‌رسد. برای رسیدن به جایگاهی که مد نظر دارید باید از این چرخه‌ی عجله خارج شوید.

حتما بخوانید » زندگی بهتر 28 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر 2021

اگر آدم عجولی هستید، سعی کنید ریشه‌ی این عجله را کشف کنید تا آن را درمان نمایید. مثلا بررسی کنید ببینید اگر صبور باشید چه اتفاق بدی خواهد افتاد؟ از چه چیزی می‌ ترسید که عجله می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید اگر عجله نکنید نمی‌توانید زندگی را در کنترل داشته باشید؟

حتما بخوانید » 33 فیلم معمایی که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند

 به خاطر بیاورید بایستی با هر تغییری که ایجاد می‌شود هماهنگ شوید تا بتوانید از طریق تجربه‌های جدید، درهای بسته را بگشایید. در ابتدا ممکن است همه چیز برایتان مبهم باشد، اما نگران نباشید. فقط کافی است به طبیعت اعتماد کنید و به اتفاقات جدید، اجازه دهید با بودنِ شما همراه شوند.

حتما بخوانید » 111 پرسش فلسفی که ذهن شما را درگیر خواهند کرد

بله این درست است که هر تغییری که در زندگی ایجاد می‌شود یک شکل جدید در زندگی ایجاد می‌کند که به آن عادت ندارید، اما دانستن این نیز مهم است که م‌یتوانید از نیروی تغییرات، برای افزایش نیروی زندگی استفاده کنید نه کاهش آن. کافی ست بدون انجام دادن کاری، فقط مشاهده‌گر باشید تا به راه حل برسید.

زندگی بی درد

زندگی بی درد

حتما بخوانید » 33 کتاب برای موفقیت و خودآگاهی;بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

هر تغییری، هر دردی و یا هر مشکلی، برای ایجاد یک نظم و هماهنگی در طبیعت زندگی ایجاد می‌شود. بایستی با روی گشاده آنها را بپذیرد. باستی در زمان حال زندگی کنید و به روند تغییرات اعتماد داشته باشید چون اگر با آنها همراهی کنید می‌توانند در جهت متعادل شدن و بهتر شدن زندگی شما حرکت کنند.

حتما بخوانید » خودآگاهی ؛ 44 اقدام اساسی برای تجربه کردن زندگی واقعی

 بهتر است به جای نگرانی و استرس،  روی آنچه که مهم است یعنی رسیدن به هماهنگی، متمرکز شوید و بقیه چیزها را رها کنید. شما باید بتوانید از حضور یک تغییر جدید، بهره‌مند شوید; نه اینکه از بهره‌مندی شما کم شود.

منبع » Meduim

بیشتر بخوانید » خودشناسی چگونه می‌تواند باعث تحولات مثبت در زندگی شود؟ 2022

ارسال شده در ۲۴ آذر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 55

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب