سبک زندگی در آینده ؛ زندگی در آینده چگونه خواهد بود؟ 2022

سبک زندگی در آینده به چه صورت خواهد بود؟ آیا ما در آینده، زندگی طبیعی‌تری را تجربه خواهیم کرد؟ چه چیزی در انتظار ماست؟ تاکنون به این فکر کرده‌اید که ما چقدر متفاوت از نسل‌های قبلی زندگی می‌کنیم؟ سبک زندگی ما از گذشته تاکنون چه تغییراتی داشته است؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

بد نیست با یک مثال شروع کنیم. خرید آنلاین چند سال است که در میان مردمان رواج پیدا کرده است؟ چه مشکلات و چالش‌هایی این فرهنگ را به وجود آورد؟ با اطمینان می‌توان گفت تمامی ابعاد زندگی ما از گذشته تا به امروز دست خوش تغییرات فراوان بوده است. در نتیجه، سبک زندگی در آینده هم قطعا با امروز تفاوت بسیاری خواهد داشت.

ما هر روزه ایده‌های زیادی برای راحت‌تر کردن فرآیندهای کاری و زندگی خود داریم. در برخی از مواقع هم این ایده‌ها با عقاید ما در تضاد هستند. به‌عنوان مثال، همه‌ی ما می‌دانیم که گرمایش زمین و آلودگی زیست محیطی تهدید بزرگی برای ما و نسل‌های بعدی خواهد بود، اما این را هم می‌دانیم که دیگر نمی‌توانیم بدون تکنولوژی‌های هوشمند و مواد نوآورانه زندگی کنیم.

حتما بخوانید » یادگیری در خواب

زندگی در آینده چگونه خواهد بود

اگر کمی نگاهمان را وسیع‌تر کنیم می‌بینیم که قطعا سبک زندگی در آینده هم تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. دیگر مثل گذشته فضا برای خانه‌های حیاط‌دار نخواهد بود. پس باید شرایطی را ایجاد کنیم که بتوانیم با فضای کوچک‌تر، راحتی زندگی گذشته را تجربه کنیم. ما باید بتوانیم در عین استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، محیط زیست را هم حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی قدرت انتخاب بدهیم. پس آنچه دریافت می‌کنیم این است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم که سبک زندگی در آینده، کارآمدتر، هوشمندتر و همچنین طبیعی‌تر باشد. به شما پیشنهاد می‌کنم در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا با ما همراه باشید تا نگاهی بر شیوه زندگی بشر در آینده داشته باشیم.

حتما بخوانید » افزایش قدرت مغز 45 روش موثر و علمی

تغییرات سبک زندگی از امروز تا آینده

سبک زندگی

سبک زندگی

آگاهی نسل جدید نسبت به محیط زیست، رشد جمعیت و کمبود فضای بهینه برای زندگی، پیشرفت تکنولوژی و توانایی آن در بهینه کردن فضاهای کوچک و همچنین تمایل انسان‌ها به کاهش مصرف‌گرایی، همگی بر سبک زندگی در آینده تأثیر خواهند گذاشت.

حتما بخوانید » تقویت مغز و حافظه ؛ 11 ماده‌ی غذایی عالی برای تقویت مغز

ما در آینده، زندگی طبیعی‌تری را تجربه خواهیم کرد

سبک زندگی در آینده

میزان علاقه‌ی انسان به استفاده از منابع طبیعی از سال 1970 افزایش یافت و تا همین چند سال گذشته هم به صورت صعودی ادامه داشت. اما خوشبختانه می‌توان گفت امروزه به دلیل فشار انجمن‌های دوستدار محیط زیست، بالا رفتن سطح آگاهی انسان‌ها از آسیب‌های زیست‌محیطی و خرد جمعی ایجاد شده حول محور حفظ محیط‌زیست، هنوز زمان برای نجات اکوسیستم وجود دارد.

اکوسیستم‌ها، تار و پود زندگی ما هستند. چیزی که وجود همه‌ی ما به آن‌ها وابسته است و متاسفانه امروزه به دلیل تمایلات انسان‌ها، روز به روز در حال نابودی است.

حتما بخوانید » مینیمالیسم و سبک زندگی مینیمالیستی چیست؟ 2022

آگاهی از محیط‌زیست در تمام جنبه‌های زندگی ما در حال افزایش است و سبک زندگی و چیدمان خانه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحان محصولات و راهکارها، این را پذیرفته‌اند که باید محصولاتی را طراحی کنند که با محیط‌زیست سازگار بوده و مواد سازنده‌ی آن‌ها به‌راحتی به محیط طبیعی باز گردد. این مواد علاوه بر اینکه آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند، برای ما و خانواده‌امان هم مفید هستند. در واقع، احساس گرما و دنجی‌ که مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی محل کار و فضای خانه ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از مواد مصنوعی است.

حتما بخوانید » تغییر سبک زندگی ؛ 6 کتاب خواندنی و عمیق 2022

چرا باید مواد طبیعی را جایگزین مواد مصنوعی کرد؟

سبک زندگی

سبک زندگی

  • لوازمی که از مواد اولیه‌ی طبیعی ساخته شده‌اند همواره زمینه‌ای خنثی داشته و با هر نوع سلیقه‌ای سازگار هستند.

چوب، سنگ مرمر، خاک رس، سفال و حتی بتن از جمله موادی هستند که به دلیل خنثی بودن، با هر نوع سبکی همخوانی داشته و می‌توانند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهند. مواد طبیعی و محصولاتی که از این مواد تهیه می‌شوند، هرگز از مد نمی‌افتند، در نتیجه مصرف‌گرایی را کاهش می‌دهند.

حتما بخوانید » انواع سبک های ارتباطی ؛ چگونه روابطی سالم‌تر و زندگی موفق‌تری داشته باشیم؟ 2021

به دلیل ساده بودن محصولاتی که با مواد طبیعی ساخته می‌شوند، سبک زندگی در آینده به سمت سادگی پیش رفته و دیگر لوکس بودن، با تاج و تخت‌های شلوغ خود را نمایش نمی‌دهد. مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود نسل‌های امروزی و آینده از این محصولات استفاده کنند، بازگشت سریع این مواد به طبیعت است. در واقع دیگر عذاب وجدان آسیب به طبیعت هم از بین رفته و به‌راحتی می‌توانید بر روی صندلی ساخته شده از چوب راش و الیاف طبیعی لم داده، در فنجان طراحی شده با چوب بامبو دمنوش چای سبز خود را نوشیده و از اینکه کمترین میزان پلاستیک را به کار گرفته‌اید، لذت ببرید.

حتما بخوانید » درمان افسردگی ؛ روش‌های خانگی و تغییر سبک زندگی 2021

  • مواد طبیعی و ارگانیک بهداشتی‌تر از نوع مصنوعی هستند.

در عصری که پیشرفت، همیشه مساوی با رفاه نیست، تلاش همیشگی ما این است که کارهایی را انجام دهیم که بتواند تا حد امکان سلامتی‌امان را تضمین کند. در اولین قدم همه‌ی ما به این فکر می‌کنیم که باید تغییرات زیادی را در رژیم غذایی و همچنین فعالیت بدنی‌امان انجام دهیم. بلافاصله به انواع رژیم‌های گیاه‌خواری روی آورده و زمان‌های پیاده‌روی کردنمان را از یک روز در هفته به سه روز افزایش می‌دهیم.

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که در اولین و ابتدایی‌ترین گام باید لوازمی که با آن‌ها احاطه شده‌اید را تغییر دهید؟ موادی که ما خود را با آن‌ها حبس کرده‌ایم هم می‌توانند تأثیر زیادی بر سلامت ما داشته باشند. به‌عنوان مثال، در سال‌های نه چندان دور، در صنعت خانه و راه‌‌سازی، سرب و بسیاری از عناصر مضر، جزئی لاینکف به شمار آمده و هیچ تفکری هم برای حذف آن‌ها صورت نمی‌گرفت. تا اینکه برخی محققان به این نتیجه رسیدند بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی بشر به دلیل ازدیاد سرب موجود در طبیعت است و باید به سرعت از چرخه زندگی ما حذف شوند.

حتما بخوانید » چگونه سبک زندگی سالم فعال و پر تحرک داشته باشیم؟ 2021

اکنون هم دقیقا مانند گذشته، هر روز شاهد مقالات و نوشته‌های زیادی پیرامون میزان تأثیر مخرب پلاستیک‌ها و برخی مواد مصنوعی بر سلامت بدنمان هستیم. مقالاتی که به‌عنوان الگو در اختیار صنعت‌گران قرار گرفته است و هر یک به طریقی در حال یافتن جایگزینی برای این عوامل هستند. چرا که مواد طبیعی سرطان‌زا نبوده و تحقیقات نشان داده‌اند که میزان انرژی مثبت ساطع شده از این عناصر، می‌تواند ما را از افسردگی و بیماری‌های روحی نجات دهد.

  • مواد طبیعی نسبت به همتایان مصنوعی خود، مقرون به صرفه‌تر هستند.

شاید اکنون این سؤال برای شما پیش بیاید که خرید یک دست مبلمان تهیه شده از چوب راش و پوشیده شده از الیاف طبیعی بسیار گران‌تر از مبلمانی است که چوب آن مصنوعی بوده و بخش زیادی از پارچه آن را ویسکوز تشکیل داده است؟

بله در نگاهی سطحی و نگرشی کوتاه مدت این اصل کاملا درست است. اما مدت زمانی که شما می‌توانید از محصولات ارگانیک استفاده کنید بسیار طولانی‌تر از محصولات تشکیل شده از الیاف و مواد مصنوعی است. همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، این محصولات به دلیل طراحی ساده، هیچ‌گاه از مد خارج نشده و حس خستگی ناشی از تنوع سلیقه هم ایجاد نخواهد شد.

حتما بخوانید » 11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

سبک زندگی در آینده هوشمندتر از اکنون است

سبک زندگی در آینده

سبک زندگی در آینده

آیا می‌توانیم از یک اپلیکیشن برای پرورش گیاهان استفاده کنیم؟ آیا نرم‌افزارها می‌توانند گیاهان را برای بهبود کیفیت هوا در خانه‌های ما پرورش دهند؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم ماشینمان را از راه دور کنترل کرده و خاموش و روشن کنیم؟ آیا سیستم کنترل هوشمند چراغ‌ها و دستگاه قهوه‌ساز هنگام خروج از خانه وجود دارد؟ اگر این قبیل سؤالات را چندین سال پیش می‌پرسیدیم شاید بسیاری از مخاطبین با تعجب ما را نگاه می‌کردند و در دلشان هم به بلندپروازی ما می‌خندیدند. اما اکنون دیگر اینگونه نیست.

در گذشته هیچ‌گاه کسی به خرید آنلاین اطمینان نداشت و تا محصول را از نزدیک نمی‌دید و لمس نمی‌کرد نمی‌توانست تصمیم به خرید بگیرد.

طبق گزارشات ارائه شده در وبسایت statista در سال 2020 بیشتر از دو میلیارد نفر اقدام به خرید آنلاین کرده‌اند. این عدد برای جامعه‌ای که تا چند سال قبل هیچ اطمینانی به سایت‌های فروش آنلاین نداشته است، شگفت‌انگیز است.

همچنین امروزه به دلیل مشغله‌ی کاری بشر، راهکارهایی که بتواند زندگی آن‌ها را آسان کرده و زمان کمتری بخواهد، مورد استقبال شدید قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت این روند سبک زندگی در آینده را هم تغییر داده و روز به روز همه چیز هوشمندتر خواهد شد. خودروهای خودران، اثبات این موضوع هستند که بشر به دنبال محصولات و راهکارهایی است تا دخالت او در امور روزمره را به حداقل برساند.

سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده

پس اگر بخواهیم یک روز زندگی بشر در آینده را ترسیم کنیم، به انبوهی از محصولات و حتی ربات‌های هوشمند برمی‌خوریم که با یک کنترل از راه دور فرمان گرفته و تنها با یک اشاره و حتی مکالمه کوتاه، خاموش خواهند شد. بشر در آینده صبح پس از بیدار شدن از خواب فقط کافی است که به قهوه‌ساز خود دستور آماده کردن قهوه را بدهد و با همان جملات خودروی خود را روشن کند.

حتما بخوانید » غلبه بر تنبلی ؛ 11 کتاب که باید تنبل‌ها بخوانند

زندگی در آینده، کارآمدتر از امروز خواهد بود

سبک زندگی | شناخت انواع و بهترین سبک زندگی

سبک زندگی | شناخت انواع و بهترین سبک زندگی

در بخش ابتدایی به تفصیل بیان کردیم که به دلیل رشد جمعیت دیگر قدرت انتخاب برای فضای زندگی زیاد نخواهد بود. در نتیجه خانواده‌ها مجبور به زندگی در فضاهای کوچک‌تری هستند. فضاهایی که باید با طراحی خلاقانه نه تنها راحتی و سهولت را به همراه داشته باشد بلکه این امکان را برای کودکانمان هم فراهم کند که بتوانند به راحتی بازی کرده و محدود نباشند.

حتما ادامه بخوانید » افزایش تمرکز ؛ 18 روش برای افزایش تمرکز 2022

به کارگیری فضای کوچک‌تر، نسل آینده را خلاق می‌کند. آن‌ها دیگر حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند لوازم غیرضروری را اطراف خود جمع کنند. در نتیجه باید به سمت به‌ کارگیری لوازم ضروری زندگی حرکت کنند.

حتما بخوانید » 32 درس زندگی که برای موفقیت و خوشبختی باید بیاموزید

چشم پوشی از مصرف و محدود کردن خود به لوازم و اقلام ضروری در زندگی، استراتژی‌هایی برای ایجاد نظم در خانه هستند.

حتما بخوانید » 11 کتاب جالب و خواندنی بر اساس روایت‌های واقعی 2022

البته موج اول گرایش به زیبایی‌شناسی مرتب و مینیمال از ایالات متحده‌ی آمریکا شروع شده و خوشبختانه به آسیا رسیده است. پس افراد بیشتری هستند که این رویکرد را رویکردی مفید می‌دانند. بنابراین اینجاست که کیفیت برکمیت ارجحیت پیدا کرده است. خانه‌های کوچک، لوازم ضروری و مینیمال، اجاره‌بهای کمتر، مصرف‌گرایی کمتر و هزینه‌های زندگی حداقلی، سبک زندگی در آینده را بسیار کارآمدتر از امروز خواهد کرد.

سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده سبک زندگی در آینده

حتما بخوانید » ایجاد انگیزه ؛ 11 روش ساده و مؤثر برای افزایش انگیزه

سبک زندگی آینده کلام آخر

کمبود منابع و محدودیت‌های موجود، روش زندگی را چه بخواهیم و چه نخواهیم تغییر می‌دهد. بهترین کار این است که از همین امروز شروع کنیم و عادت‌های خود را تغییر دهیم. ما به‌عنوان بشری که امروز زمین در دستانمان قرار گرفته است، در قبال آن مسئول هستیم و باید این را بدانیم که کره‌ی خاکی به‌عنوان امانت در دستان ما است. هر اقدامی که بتواند این نعمت را حفظ کرده و با کمترین آسیب به دست نسل‌های آینده برساند، باید در اولویت قرار گیرد. پیش‌بینی سبک زندگی در آینده، راه را برای ما روشن می‌کند و مانند یک الگو به ما یاد می‌دهد که امروز چگونه فکر کنیم، چگونه برنامه‌ریزی کنیم و چگونه اقدام کنیم.

در ادامه بخوانید » سبک زندگی سبز ؛ چطور سبز زندگی کنیم؟ 2022

منابع » Smoothdecorationcologne magazinehouzz magazinestatista

ارسال شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 29

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب