طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه و آسان با سس مخصوص و بیکینگ پودر 2022

طرز تهیه پنکیک دارچینی چیست؟ مواد لازم پخت پنکیک دارچینی خوشمزه چیست؟ طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه و آسان با سس مخصوص و بیکینگ پودر چیست؟ مراحل طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه چیست؟ دستور پخت پنکیک دارچینی چیست؟ بهترین طرز پخت پنکیک دارچینی خوشمزه چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

پنکیک دارچینی یکی از انواع پنکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و با سس دارچینی که روی آن ریخته می شود عطر و بوی فوق العاده دارد و می تواند گزینه خوبی برای عصرانه یا صبحانه خوشمزه در کنار خانواده باشد. پنکیک ها همیشه جزء صبحانه های بسیار مقوی و کامل است زیرا در آن شیر و آرد و تخم مرغ و … به کار رفته و برای شروع یک روز پر انرژی همراه با یک فنجان قهوه بسیار مناسب است. پنکیک ها به دلیل راحت بودن و نخواستن ابزار برقی خاصی در سراسر دنیا محبوب هستند زیرا نه به فر و نه به همزن برقی نیاز دارید.

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص و بیکینگ پودر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه برای صبحانه

مواد لازم برای تهیه پنکیک دارچینی

  • آرد سفید ۱.۵ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس دارچینی

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک

  • کره ذوب شده ۱/۳ پیمانه
  • شکر سفید یا قهوه ای ۳/۴ پیمانه
  • دارچین ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول: تهیه سس دارچینی

ابتدا سس دارچینی را تهیه کنید برای این کار کره را از قبل ذوب کنید و به همراه شکر و دارچین داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات یا همان کریستال های شکر حل و ذوب شود سپس سس دارچینی را داخل یک سس ریز بریزید.

حتما بخوانید » طرز تهیه کرانچی

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید و داخل یک کاسه بریزید سپس به ترتیب شیر و روغن و تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج و مایه یکدستی بدست بیاد.

حتما بخوانید » طرز تهیه سمبوسه

مرحله سوم: پخت پنکیک دارچینی

مایه پنکیک بدست آمده نباید خیلی رقیق نه خیلی سفت باشد. ماهیتابه نچسب مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و فقط برای اولین بار کمی کره را با قلمو کف تابه بزنید سپس از ملاقه کمک بگیرید و مایه پنکیک را در مرکز تابه به صورت دایره ای بریزید.

حتما بخوانید » طرز تهیه چیکن پاستیلا

مرحله چهارم: تهیه پنکیک دارچینی

سپس وقتی کم کم حباب زد سس دارچینی را با قیف به شکل مارپیچ روی پنکیک بریزید و صبر کنید تا خودش را بگیرید و برگردانید و طرف دیگر را بهم به دلخواه سس دارچینی بزنید سپس همه مواد را به همین ترتیب تهیه کنید و با عسل و میوه دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه طرز تهیه پنکیک دارچینی

پنکیک دارچینی

حتما بخوانید » طرز تهیه پای گوشت

  1. اگر دوست دارید سس دارچینی شما رنگ تیره تری داشته باشد از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  2. می توانید مواد را در یک قیف یک بار مصرف بریزید و نوک قیف را خیلی کم سوراخ کنید.
  3. تابه را فقط برای برای بار اول چرب کنید.
  4. حرارت در حین پخت باید ملایم باشد تا مغز پخت شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

صبح روزهای تعطیل با روزهای کاری و شلوغ هفته متفاوت است. تنها روزی که تمام اعضای خانواده کنار هم جمع هستند و می‌توانند با آماده کردن یک صبحانه لذیذ و مقوی مثل پنکیک دارچینی آن روز را به یادماندنی‌تر کنند.

حتما بخوانید » طرز تهیه کره بادام زمینی

پنکیک دارچینی ترکیبی منحصر به فرد از آرد شیرینی‌پزی و آرد کامل(یا آرد تیره) است. آرد کامل ظاهری قدیمی و اصیل و طعمی دلچسب به پنکیک‌ها می‌بخشد و از طرفی کمک می‌کند پنکیک‌ها رنگ قهوه‌ای خوش رنگی داشته باشند. دارچین پنکیک‌ها را خوش طعم تر می‌کند و طعم آرد را متعادل می‌سازد. به جای آرد کامل از آرد گندم سیاه (اگر در دسترستان است) می‌توانید استفاده کنید.

گندم سیاه از لحاظ غذایی بسیار غنی است و فیبر، پروتئین، آمینواسید و ویتامین دی بالایی دارد. هنگام سرو کردن پنکیک می‌توانید از سیروپ یا شیره انگور یا عسل استفاده کنید. مقداری کره یا مربا هم ترکیب جالبی می‌سازند. نگران کالری نباشید، آخر هفته‌ها زمان فراغت و خوش‌گذرانی است.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیش لورن فرانسوی خوشمزه و آسان با ژامبون و پنیر 2022

ارسال شده در ۴ تیر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 61

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب