قیمت فرش جدید در سال ۱۴٠۱

قیمت فرش جدید در سال ۱۴٠۱

قیمت فرش جدید در سال ۱۴٠۱

مانند هر وسایل خانه دیگری، فرش‌ها هم در انواع مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین خیلی طبیعی است که قیمت آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد. به همین دلیل است که مشتریان هنگام خرید، سعی می‌کنند لیست قیمت را مشاهده کرده تا با توجه به بودجه خود انتخاب بهتری داشته باشند. اما گاهی اوقات سوال پیش می‌آید که به چه علت قالی و قالیچه و .. با یکدیگر قیمت‌های مختلفی دارند و اصلاً علت گران بودن فرش و تغییر قیمت هرساله آن چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث تغییر قیمت می‌شوند را به شما معرفی کنیم و بگوییم که قیمت فرش جدید ۱۴۰۱ چقدر است.

چرا قیمت فرش‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

به طور کلی چند فاکتور بسیار مهم وجود دارد که تعیین می‌کند قیمت یک فرش چقدر باید باشد. این فاکتورها عبارتند از:

مواد اولیه متفاوت

اولین فاکتوری که در قیمت بسیار تاثیر دارد، مواد اولیه‌ای است که در آن به کار می‌رود. مواد اولیه اصلی برای تولید این محصولات با ارزش، نخ است که در کیفیت‌های مختلف در بازار وجود دارد. مرغوب‌ترین جنس نخ در بازار نخ اکریلیک است. بنابراین قالی­هایی که با این نخ‌ها بافته می‌شوند؛ قاعدتاً گران‌قیمت‌تر از محصولات بافته شده با نخ‌های دیگری مانند پلی پروپیلن، بی سی اف، پلی استر و… هستند.

شانه و تراکم متفاوت

عامل تاثیرگذار دیگر در افزایش قیمت فرش میزان استفاده از مواد اولیه و تراکم آن است. حتما تا به حال هنگام خرید قالی، اصطلاحی درباره شانه و تراکم شنیده‌اید. این دو کلمه به تعداد گره‌های به کار برده شده در محصول اشاره می‌کنند. شانه در واقع تعداد گره‌های عرضی در یک متر و تراکم به تعداد گره‌های طولی در یک متر فرش گفته می‌شود.

هنگامی که می‌گوییم فرش ۷۰۰ شانه است یعنی در یک متر عرض، ۷۰۰ گره به کار برده شده است. یک فرش ۱۰۰۰ شانه، ۳۰۰۰ تراکم دارد و به این معنی است که در یک متر طول فرش، ۳۰۰۰ گره به کار گرفته شده است. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که شانه و تراکم ارتباطی با اندازه قالی ندارند. بنابراین هر چه که تعداد گره‌ها یا به اصطلاح شانه بیشتر باشد، آن فرش قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

سایز فرش

حتما می‌دانید که یک قالی هرچقدر سایز بزرگ‌تری داشته باشد؛ قیمت بیشتری هم دارد. به طور مثال قیمت فرش ۱۲ متری دو برابر یک فرش ۶ متری است.

ساده یا گل برجسته بودن

گاهی اوقات محصولاتی که به صورت گل برجسته تولید می‌شوند نسبت به قالی­های ساده‌تر قیمت بیشتری خواهند داشت و دلیل آن استفاده از نخ مخصوص و انجام یک سری عملیات خاص برای برجسته‌سازی است. این قالی­ها زیبایی بیشتری نسبت به مدل معمولی دارند به همین دلیل است که قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته قطعاً نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه معمولی بیشتر است. البته برخی از شرکت‌ها هم هستند که به هر دلیل قالی­های ساده و گل برجسته خود را به قیمت یکسانی عرضه می‌کنند.

چرا برخی فرش‌ها ارزان هستند؟

همان‌طور که گفته شد، تفاوت قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارند. بنابراین اگر شانه و تراکم کمتر باشد و از نخ‌های ارزان‌تری برای تولید آن استفاده شده باشد، به مراتب آن قالی قیمت بسیار پایین‌تری دارد. اما نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر فرش ارزان‌قیمتی می‌خرید، نباید فکر کنید که آن بی‌کیفیت است. زیرا تعداد گره‌های به کار برده شده در تولید یا همان تراکم و شانه، تاثیر خیلی زیادی در کیفیت و مقاومت یک قالی ندارند و فقط می‌توانند به زیبایی و ظرافت هرچه بیشتر آن کمک کند.

همچنین اگر فرشی که خریداری می‌کنید با نخ اکریلیک بافته نشده باشد، باز هم به این معنی نیست که این محصول بی‌کیفیت است. زیرا الیاف دیگر هم کیفیت و دوام قابل قبولی از خود نشان می‌دهند. به طوری که حتی می‌توان تا سالیان طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

فرش, فرش کاشان, قیمت

علت تغییرات قیمت فرش در سال ۱۴۰۱ چیست؟

قیمت فرش جدید ۱۴۰۱ تا حد زیادی به نوسانات ارز و دلار، قیمت نخ و… بستگی دارد. به طوری که در سال ۱۴۰۱ برخی از برندها با توجه به میزان تراکم و شانه فرش‌های خود حدود ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. بنابراین اگر قصد خرید این محصول با ارزش را دارید، چه بهتر است که هر چه سریع‌تر اقدام به خرید آن کنید. زیرا که هرساله مبلغ قابل تاملی به قیمت فرش‌های مختلف اضافه می‌شود. در قسمت زیر افزایش حدودی قیمت قالی با توجه به تراکم شانه در سال ۱۴۰۱ برای شما آورده شده است:

  • فرش ۷۰۰ شانه افزایشی حدودی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان
  • فرش ۱۲۰۰ شانه افزایشی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
  • فرش ۱۵۰۰ شانه افزایشی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان

با توجه به افزایش قیمت حدودی بالا متوجه شدید که اگر قصد خرید قالی را دارید باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوید و قبل از اینکه قیمت آن بالاتر برود ، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. اما اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید که بتوانید خرید خوب و با کیفیتی را انجام دهید؛ با ما همراه باشید. زیرا در ادامه می‌خواهیم به معرفی کارخانه فرش کاشان بپردازیم.

کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان از زمان فعالیت خود تا به امروز همواره در تلاش بوده تا بتواند قیمت بسیار منصفانه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهد. به طوری که هرکسی بتواند محصول مورد نظر خود را تهیه کند. کارخانه کاشان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده فرش در ایران است که با دستگاه تولید ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه و تیم حرفه‌ای طراحی، بیشترین کلکسیون از فرش‌های ماشینی را با رنگ‌بندی‌های متنوع را دارا است. بنابراین برای خرید می‌توانید به سایت این کارخانه مراجعه کرده و انواع قالی را با رنگ‌بندی‌ و نقش‌های متنوع ببینید.

سخن پایانی

کسانی که قصد خرید فرش دارند حتما دوست دارند تا از قیمت این محصول گران‌بها مطلع شوند. بنابراین در این مقاله درباره قیمت فرش جدید ۱۴۰۱ صحبت کردیم. به طور معمول هر ساله شاهد گرانی محصولات و وسایل خانه بوده‌ایم و این محصول با ارزش نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما با مراجعه به فروشگاه فرش کاشان می‌توانید، قالی مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دیگر فروشگاه بخرید.

 

ارسال شده در ۱۷ آذر ۱۴۰۱
  • اشتراک گذاری :
  • 43

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب