بهترین بازی‌های استراتژی مدیریتی برای کامپیوتر 2022

در لیست بهترین بازی‌های استراتژی مدیریتی برای کامپیوتر کدام بازی ها قراردارند؟ بهترین بازی‌های استراتژی مدیریتی برای کامپیوتر کدام بازی ها میباشند؟ 15 بازی‌ استراتژیک مدیریتی محبوب برای کامپیوتر کدام بازی ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

از همان سال‌های آغازین که بازی‌های کامپیوتری تنها چند پیکسل روی صفحه نمایشی قدیمی و کدر بودند، آثار ژانر مدیریت توجه خیل عظیمی از مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند. چه موضوع مدیریت یک فروشگاه باشد یا یک امپراتوری بزرگ، در بازی‌های مدیریتی به شما قدرت کنترل منابع و اتخاذ تصمیم‌های مهم را می‌دهند، تصمیم‌هایی که در نهایت سرنوشت جهان بازی و همچنین شخصیت‌های ریز و درشت آن را تأیید می‌کند.

این دلیل اصلی محبوبیت ژانر مدیریتی است که آن را در رده ماندگارترین و محبوب‌ترین‌های تاریخ بازی‌ها قرار می‌دهد. اکنون رسیدگی به کارهای دفتری، برنامه‌ریزی برای شهرها و دستور دادن به کارمندان خیلی ساده وارد دنیای موس و کیبورد شده. از روزهای اولیه شهرسازی در SimCity با المان‌های ساده تا استراتژی‌های پیچیده در Championship Manager و خیلی از کلاسیک‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا به معرفی تعدادی از بهترین بازی‌های مدیریتی کامپیوتر می‌پردازیم.

Rimworld

تهیه‌کننده: Ludeon Studios
سازنده: Ludeon Studios
سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Rimworld

در حالی که برخی بازی‌های مدیریتی مثل سیمز به شما اجازه می‌دهند همه‌ی جنبه‌های زندگی یک فرد را مدیریت کنید (مثل اینکه او هنگام بلند شدن از خواب با چه چیزی مواجه شود) Rimworld این رویکرد را کمی عقب‌تر می‌برد و مسؤولیت زندگی یک مستعمره بزرگ از مردم را به شما می‌سپارد، اما نه در فضای قرن هجدهم بلکه کهکشان‌های دوردست.

پس از اینکه سفینه گروهی از انسان‌ها در دنیایی بیگانه سقوط می‌کند، این وظیفه‌ی شماست تا بقای آن‌ها را با انتخاب‌های خود تضمین کنید. آنچه پس از این سقوط رخ می‌دهد تا حد زیادی به مدیریت و تصمیمات شما بستگی دارد اما بخش جالب توجهی از آن‌ها هم دست داستان‌پردازِ هوش مصنوعی بازی است. این هوش مصنوعی مدام فجایع و اتفاقات ناگواری به سوی شما پرتاب می‌کند؛ از طوفان‌های سهمگین گرفته تا مشکلات غذایی عجیب و غریب. همچنین اعضای تمدن کوچک شما نسبت به تصمیمانتان واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند که تجربه هر بازیکن را منحصر‌به‌فرد می‌کند.

این بازی از زمانی که فاز دسترسی زودهنگام (Early Access) را پشت سر گذاشت آپدیت‌های متعددی دریافت کرده است. علاوه بر چند بسته الحاقی، Rimworld مادهای جذاب بسیاری هم دارد که می‌توانند به بهبود تجربه شما از بازی کمک کنند.

Dyson Sphere Program

تهیه‌کننده: Gamera Game
سازنده: Youthcat Studio
سال انتشار: ۲۰۲۱

بازی Dyson Sphere Program

اگر به دنبال یک بازی مدیریتی آرام و کم‌چالش هستید، Dyson Sphere Program انتخاب خیلی خوبی برایتان محسوب می‌شود. هدف بازیکن در این بازی ساختن یک پایگاه با استفاده از مواد موجود در کهکشان، جهت پژوهش و تحقیق روی تکنولوژی جدید و نهایتا ساختن Dyson Sphereبرای بهره‌گیری از انرژی ستاره‌ها است. (ایده بازی بر اساس یک طرح واقعی در فضای علمی-تخیلی است که به واسطه آن می‌توان دستگاهی عظیم‌الجثه ساخت تا با استفاده از آن بتوان انرژی خورشید را به طور کامل استخراج و مصرف کرد.)

این بازی از آن جهت که باید برای متصل کردن ساختمان‌ها و ساخت مواد تسمه نقاله بسازید، به Factorio و Satisfactory شباهت دارد، گرچه اینجا با هیچ دشمن یا خطری مواجه نمی‌شوید که کار یا دارایی‌اتان را از بین ببرد. بدترین اتفاقی که ممکن است برای مخاطب رخ دهد تمام شدن منابع و توقف خط تولیدی است و بس.

تجربه Dyson Sphere Program و تماشای نحوه‌ی اتصال و کارکرد ساختمان‌ها و سازه‌ها باهم بسیار لذت‌بخش است. بد نیست بدانید این بازی در استیم با رای حدود ۳۸ هزار بازیکن توانسته نمره کامل ۱۰ از ۱۰ را بدست آورد.

Frostpunk

تهیه‌کننده: ۱۱ bit studios
سازنده: ۱۱ bit studios
سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Frostpunk

بازی Frostpunk سبک مدیریت را با المان‌های بقا (Suvival) ترکیب می‌کند. در اینجا هم شما باید مردمی را مدیریت کنید، اما هدف پول درآوردن یا رشد امپراتوری اقتصادی نیست. تنها هدف شما عبور از شب تلخ و سختی است که می‌خواهد جان تمام اهالی را به شکل ناگهانی بگیرد.

فراستپانک توسط توسعه‌دهندگان بازی تحسین‌شده This War of Mine ساخته شده و درباره مردمی است که می‌خواهند در بدترین و دشوارترین شرایط ممکن دوام بیاورند. در یک کلام، این بازی با پایان دنیا سر و کار دارد. زمین در فراستپانک به طور کامل یخ زده و گروهی که تحت مدیریت شما قرار دارد باید موتورهای بخار بسازد و منابع مختلفی جمع‌آوری کند تا از شر این سرمای مرگ‌آور در امان بماند.

شاید این در نگاه اول ساده یا کلیشه‌ای به نظر برسد، اما وقتی بفهمید که حداقل نیمی از بازی شما را مجبور به زیر سؤال بردن اخلاق و شرف انسانی خود خواهید کرد، بیشتر و بیشتر غرق دنیای خیالی بی‌رحم سایبرپانک می‌شوید. از فرستادن کارگران بیچاره به مکان‌های خطرناک که فرقی با کشتنشان ندارد گرفته تا اعدام شهروندانی که با شما مخالف هستند. بدون شک Frostpunk یکی از بهترین بازی‌های مدیریتی کامپیوتر است و دوستداران این سبک اصلا نباید آن را از دست بدهند.

Tropico 4

تهیه‌کننده: Kalypso Media Digital
سازنده: Haemimont Games
سال انتشار: ۲۰۱۵

بازی Tropico 4

بازی‌های Tropico دقیقا مثل دیگر بازی‌های شهرسازی مثل SimCity هستند، فقط با این تفاوت که اکنون باید یک جزیره گرمسیری را مدیریت کنید که تحت سلطه یک دیکتاتور قرار گرفته است. گرچه نباید اشتباه کرد، Tropico 4 اصلا جنبه جدی و تلخی ندارد و در عوض لحظات بامزه و سرگرم‌کننده‌ای برای شما رقم می‌زند.

شما باید مراقب تک‌تک بخش‌های جزیره خود باشید. اینکه پول از کجا می‌آيد، وضعیت صادرات چگونه است یا حتی چه روابطی با کشورهای دیگر دارید. از سوی دیگر باید کارکنان شهر خود را راضی نگه دارید تا فکر انقلاب کردن به سرشان نزند. حال اگر دست به چنین حرکاتی بزنند شما چه می‌کنید؟ به حرفشان گوش می‌کنید یا اینکه با خشونت تمام آن‌ها را از بین می‌برید؟ Tropico 4 این تصمیم را بر عهده شما می‌گذارد.

دلیل حضور Tropico 4 به جای دیگر بازی‌های این سری، کیفیت بالاتر و پختگی آن است. هر یک از آثار جدید این مجموعه وقتی به بازار آمدند عملکرد خوبی در پیش بردن مکانیزم‌های گیم‌پلی داشتند اما Tropico 5 متاسفانه با پیچیدگی بسیار خود به مذاق مخاطبان خوش نیامد.

Cities: Skylines

تهیه‌کننده: Paradox Interactive
سازنده: Colossal Order
سال انتشار: ۲۰۱۵

بازی Cities Skylines

با اینکه استودیو Colossal Order تنها نه عضو دارد، بازی Cities: Skylines موفق شده با بازگشت به ریشه‌های ژانر مدیریتی (مثل آزادی عمل زیاد، مقیاس مناسب و مکانیزم‌های ساخت و ساز آسان) اکثر رقبای خود را در بازار شکست دهد.

یکی از هوشمندانه‌ترین ایده‌های Cities: Skylines خلاص شدن از شر ساختمان‌های تکی و جایگذاری آن‌ها است. در عوض، شما یک سبک و استایل خاص را انتخاب می‌کنید و بخش‌های مختلف شهر را بر همان اساس می‌سازید. اینکه شهر دلخواه‌اتان خیلی زود ساخته و پرداخته شود واقعا راضی‌کننده و جذاب است.

با وجود سادگی در بخش ساختن ساختمان‌ها، نباید فکر کنید Cities: Skylines بازی آسانی است، چرا که ارتباط بسیار عمیقی میان المان‌ها و سازه‌های شهر وجود دارد و خراب کردن اوضاع هم اصلا کار دشواری به نظر نمی‌رسد. به عبارت دیگر ممکن است با از بین بردن تنها یک بخش سایر بخش‌ها را هم به ویرانی بکشانید. در پایان می‌توان گفت Cities: Skylines به بهترین شکل ممکن میراث SimCity را حفظ می‌کند و به لطف انواع و اقسام مادهای منتشر شده، می‌تواند تجربه‌ای درگیرکننده و به یاد ماندنی برای همه مشتاقان این سبک خلق کند.

Planet Coaster

تهیه‌کننده: Frontier Developments
سازنده: Frontier Developments
سال انتشار: ۲۰۱۶

بازی Planet Coaster

وقتی استودیو بولفراگ در سال ۱۹۹۴ بازی Theme Park را می‌ساخت، احتمالا فکرش را هم نمی‌کرد یک روز پایه‌گذار یکی از زیرسبک‌های مدیریتی و شبیه‌ساز شود. در حالی که بعید است دیگر نسخه جدیدی از Theme Park را ببینیم، کافیست به SimCity یا Dungeon Keeper یا آثار سال‌های دور الکترونیک آرتز نگاه کنید تا ببینید باقی سازندگان چطور این سبک را در پروژه‌های متعدد خود بازسازی کرده‌اند.یکی از این استودیوها فرانتیر است که این کار را ابتدا با Rollercoaster Tycoon و سپس با Planet Coaster به ثمر رساند.

Planet Coaster یک بازی حول محور پارک‌های تفریحی است. سطح آزادی عملی که در این اثر وجود دارد واقعا بی‌سابقه است. شما می‌توانید از بالا بردن قیمت چیپس گرفته تا توسعه ترن‌های هوایی بزرگ کنترل همه‌جانبه‌ی قلمرو توریستی خود را بدست بگیرید. این طراحی‌ها هم به انتخاب نوع، قرار دادن اجسام در مکان دلخواه و تعیین ارتفاع ختم نمی‌شود؛ در Planet Coaster شما یک تجربه تفریحی را از صفر تا صد با سلیقه خود طراحی می‌کنید و هیچ محدودیتی در کار وجود ندارد. تا امروز بازیکنان خلاق این عنوان ترن‌های مختلفی با تم بیگانگان، مونریکر و حتی یک پارک تفریحی کامل با تم «ارباب حلقه‌ها» ساخته‌اند.

Planet Coaster به شما اجازه می‌دهد پارک تفریحی‌اتان را در سطح ریزترین جزئیات مدیریت کنید. از سوی دیگر محتوای رسمی و مادهای بی‌شماری به شکل مرتب برای بازی منتشر می‌گردد و قرار نیست تجربه آن تا مدت‌ها برایتان تکراری و خسته‌کننده شود.

Two Point Hospital

تهیه‌کننده: Sega
سازنده: Two Point Studios
سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Two Point Hospital

شاید تا چند سال پیش بازی کلاسیک Theme Hospital از بولفراگ یک انتخاب حتمی برای لیست ما بود اما ناگهان یک اثر جدید و متفاوت از راه رسید و با موفقیت‌های خود آن را کنار زد.

نقطه اشتراک برجسته این دو بازی در ارائه یک گیم‌پلی ساده است که می‌تواند برای همه قابل فهم و لذت بخش باشد. مدیریت یک بیمارستان به سادگی می‌تواند به یک کار استرس‌زا و پر پیچ و خم تبدیل شود اما Two Point Hospital کاری می‌کند تا صرفا از آن لذت ببرید. مثلا در یکی از سطوح کافی تنها لازم است آیتم‌های مختلف را در جای مناسب خود قرار دهید تا بیماران درمان شوند. البته بازی‌ چالش‌هایی هم برای بازیکن در نظر گرفته که شامل خراب شدن دستگاه‌ها و حتی بازگشت ارواح بیماران مرده برای آزار و اذیت بیمارستان می‌شود! همه این‌ها در یک روز کاری در Two Point Hospital رخ می‌دهد و شما باید به‌خوبی اوضاع را تحت کنترل بگیرید.

پس از دقایق اولیه بازی، شرایط ناگهان دشوار و چالش‌برانگیز می‌شود اما این عنوان جذاب مدیریتی هیچ‌گاه حس شوخ‌طبعی خود را از دست نمی‌دهد.

حتما بخوانید » 17 عبارتی که هرگز در گوگل بهتر است جستجو نکنید

Factorio

تهیه‌کننده: Wube Software
سازنده: Wube Software
سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی Factorio

Factorio به طور کلی در ساخت و نگهداری یک سری کارخانه روی سیاره‌ای بیگانه خلاصه می‌شود. این بازی در ابتدا شما را مجبور به بقا، به دست آوردن منابع به سبک ماینکرفت و مبارزه با خطرات می‌کند اما خیلی زود با المان‌های تازه و غیرمنتظره شما را غافلگیر می‌کند. در ادامه می‌توانید تأسیسات عظیم صنعتی بسازید که خطوط تولید، ماشین‌های خودکار و ربات‌های خورشیدی تنها بخشی از آن است.

بهترین بازی‌های استراتژی

Factorio می‌تواند برای برخی از بازیکنان گیج‌کننده و پیچیده باشد اما زمانی که نحوه‌ی ساخت و مدیریت این کارخانه‌ها را فرا بگیرید، دیگر به‌راحتی نمی‌توان از تجربه بازی دل کند. بدون شک Factorio جذاب‌ترین بازی لیست ما نیست اما من فکر می‌کنم لقب «اعتیادآورترین» در یک کلمه برایش مناسب باشد.

حتما بخوانید » جرات حقیقت

Stardew Valley

تهیه‌کننده: ConcernedApe
سازنده: ConcernedApe
سال انتشار: ۲۰۱۶

بازی Stardew Valley

Stardew Valley به شما اجازه می‌دهد با آدم‌های ریز بازی‌های مدیریتی ارتباط برقرار کنید و از استرس تصمیم‌گیری‌ها فاصله بگیرید. با این حال نباید خیلی زود گول بخورید؛ Stardew Valley در نگاه اول مثل یک عنوان نقش‌آفرینی (RPG) مخصوص سوپر نینتندو ظاهر می‌شود اما در حقیقت در لیست خالص‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های مدیریتی قرار می‌گیرد.

این بازی با الهام‌ از آثاری نظیر Harvest Moon و Animal Crossing مسؤولیت یک مرزعه پدری را به شما واگذار می‌کند. در اینجا شما می‌توانید هرکاری دلتان می‌خواهد انجام دهید؛ کشت محصولات کشاورزی، پرورش دام، راه‌اندازی تجارت مربا و…

خارج از این‌ها هم فعالیت‌های بسیار برای انجام دادن وجود دارد. شما می‌توانید با رفتن به روستا با مردم ارتباط بگیرید یا اینکه یک رابطه عاشقانه را آغاز کنید. همچنین یک سری مأموریت جانبی جهت به دست آوردن پول، یک نقشه بزرگ برای اکتشاف، و حتی امکان بازیابی سالن بزرگ شهر با کمک مردم وجود دارد – البته برای این موضوع باید خیلی دست و دلبار باشید.

Stardew Valley یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شبیه‌سازهای کشاورزی روی پی‌سی محسوب می‌شود. مثل خیلی دیگر از بازی‌های لیست ما، بازیکنان برای این اثر هم مادهای بسیاری ساخته‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند تجربه شما را هیجان‌انگیزتر کند.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی 10 سال اخیر؛2010 تا 2020

Farming Simulator 19

تهیه‌کننده: Focus Home Interactive
سازنده: Giants Software
سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Farming Simulator 19

وقتی بحث کشاورزی مطرح شود، ما واقعا چیز زیادی از این صنعت بزرگ در جوامع بشری نمی‌دانیم. با این حال، Farming Simulator 19 با یک بخش آموزشی گسترده و عمیق ما را با بیشتر این مفاهیم اساسی آشنا می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین بازی‌های مدیریتی و شبیه‌ساز تاریخ کامپیوتر به حساب می‌آید. این در حقیقت کامل‌ترین بازی شبیه‌ساز کشاورزی است و بعید نیست وقتی یک نفر تمام بخش‌های آن را یاد می‌گیرد، بتواند در زندگی واقعی هم به انجام این کار مشغول شود.

Farming Simulator 19 با گرافیک زیبا و چشم‌نواز خود شامل انواع و اقسام ماشین‌ها، ابزارآلات و وسایل لازم برای کشاورزی است. از یک جهت، این بازی هم مثل Factorio می‌تواند به خاطر پیچیدگی‌هایش برای مخاطبان دشوار باشد اما پس از فراگیری بخش‌های لازم، تجربه شما از مفهوم کشاورزی وارد فاز متفاوت و شگفت‌انگیزی می‌شود.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های کامپیوتر 2020

The Sims 3

تهیه‌کننده: Electronic Arts
سازنده: Maxis
سال انتشار: ۲۰۰۹

بازی The Sims 3

بازی سیمز زمانی که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، یک پدیده بی‌رقیب و منحصر‌به‌فرد بود. شبیه‌سازِ ویل رایتاین فرصت را به مخاطبان داد تا تمام جنبه‌های زندگی یک شخص را مدیریت کنند. ساختن خانه، پیدا کردن شغل، پیدا کردن شریک زندگی یا حتی برداشتن نردبان از کنار استخر از جمله این تصمیم‌ها است تا مخاطب در شخصیت بازی غرق شود.

در حالی که این سری محبوب شامل ۴ بازی می‌شود، ما تجربه The Sims 3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نسخه چهارم هنوز خیلی از قابلیت‌های مهم را ندارد اما می‌توانید تجربه آن را با مادهای بی‌شمار در سطح اینترنت بهبود ببخشید. The Sims 3 با داشتن قابلیت‌هایی مثل سفر به دیگر محله‌ها و مدیریت آن‌ها و همچنین سطح بسیار بالای توسعه و پشتیبانی از ماد، هنوز هم بی‌شک بهترین نسخه سری سیمز است.

حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره

Football Manager 2020

تهیه‌کننده: Sega
سازنده: Sports Interactive
سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Football Manager 2020

وقتی از بهترین بازی‌های مدیریتی صحبت می‌کنیم، فرانچایز سالانه Sports Interactiveنباید فراموش شود. نسخه ۲۰۱۹ فوتبال منیجر واقعا فوق‌العاده بود و کامل‌ترین شبیه‌سازی ممکن را از پشت پرده ورزش فوتبال ارائه می‌داد. Football Manager 2020هم با رویکردی محتاطانه تقریبا همان تجربه را در اختیار شما می‌گذارد و هیچ چیز از نسخه قبلی کم ندارد.

بهترین بازی استراتژیک

مشخصا بازیکنانی که علاوه بر سبک مدیریتی، به ورزش فوتبال هم حسابی علاقه‌مند هستند می‌توانند بیشترین لذت را از بازی Football Manager 2020 ببرند. کافی است تیم خود را بسازید و بعد شروع به داد زدن سر بازیکنان، تغییر آمار مالی و فنی، عوض کردن ترکیب تیم و صدها نمونه‌ی دیگر کنید که همه و همه به شکلی واقع‌گرایانه و جذاب طراحی‌شده‌اند.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی 10 سال اخیر؛2010 تا 2020

Jurassic World Evolution

تهیه‌کننده: Frontier Developments
سازنده: Frontier Developments
سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Jurassic World Evolution

بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی 

از زمان عرضه Jurassic Park: Operation Genesis سال‌ها می‌گذشت و همچنان خبری از نسخه جدید نبود، تا اینکه خوشبختانه سازندگان Planet Coaster از راه رسیدند و یک نسخه مدرن و جذاب از این عنوان کلاسیک را در ژانر مدیریتی به بازار عرضه کردند. در Jurassic World Evolution شما می‌توانید مشغول پرورش و مراقبت از دایناسورها شوید و اگر هم دلتان کمی خشونت می‌خواهد، آن‌ها را به جان بازدیدکننده‌های پارک بیندازید.

بهترین بازی‌ های استراتژیک

انیمشین‌ها و صداگذاری دایناسورها در Jurassic World Evolution بسیار عالی کار شده و شما باید علاوه بر خوشحال نگه داشتن این موجودات، به خواسته‌های مسؤولان پارک هم عمل کنید.

 

Jurassic World Evolution بازی بسیار هیجان‌انگیزی است که می‌تواند طرفداران سری را حسابی راضی کند. فقط به یاد داشته باشید که برای باز کردن یک جزیره مخصوص خودتان، باید ابتدا یک سری چالش را پشت سر گذاشت.

حتما بخوانید » 29 بازی ‌گروهی مختلف برای دورهمی‌های دوستانه 2021

Planet Zoo

تهیه‌کننده: Frontier Developments
سازنده: Frontier Developments
سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Planet Zoo

بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی بهترین بازی‌های استراتژی

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، استودیو Frontier (سازنده Jurassic World Evolution و Planet Coaster) تبحر خاصی در ساخت بازی‌های مدیریتی پی‌سی دارد و با عشق و علاقه خاصی به جزئیات و اجزای دنیاهایش می‌پردازد. خوشبختانه Planet Zoo هم از این قاعده مستثنی نبوده و شما می‌توانید ساعت‌ها به تماشای حیوانات داخل باغ وحش بنشینید و از زیبایی و جزئیات عالی آنان لذت ببرید.

بهترین بازی‌ استراتژی مدیریتی

استودیو سازنده در این بازی حتی بیشتر از گذشته به بازیکنان تازه‌وارد اهمیت داده و سعی کرده ابزار و مکانیزم‌های آن را ساده نگه دارد. در کنار این‌ها سیستم آموزشی بازی هم به‌خوبی طراحی شده و آزادی عمل بسیاری در اختیارتان قرار دارد. از سوی دیگر نحوه‌ی درآمدزایی در باغ وحش به شکل جالبی تنوع دارد. در Planet Zoo شما نمی‌توانید مثل یک سرمایه‌دارِ بی‌روح باغ وحش خود را اداره کنید و باید هر طور شده رضایت حیوانات و بازدیدکننده‌ها را به دست آوردید. در غیر این صورت نه تنها وضع باغ وحش خراب می‌شود، بلکه دیگر در آن خبری از حیوانات کمیاب و خاص نخواهد بود.

بهترین بازی های استراتژیک افلاین

حتما بخوانید » 17 بازی گروهی برای طرفداران مافیا؛ سرگرمی‌های جذاب و مفید ویژه دورهمی‌ها 2021

نظر شما در رابطه با بازی‌های این لیست چیست‌؟ و چه آثار مدیریتی محبوب شخصی دارید که ممکن است ما از قلم انداخته باشیم؟ با ما در میان بگذارید.

ارسال شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 124

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب