بهترین فیلم های پزشکی دنیا؛ معرفی 10 فیلم تأثیرگذار این ژانر ( آپدیت 2021 )

بهترین فیلم های پزشکی کدام فیلم ها میباشد؟ برترین فیلم های پزشکی دنیا کدام فیلم ها میباشند؟در لیست بهترین فیلم های پزشکی دنیا کدام فیلم ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

فیلم یا سریال پزشکی، به‌خاطر فضای ریسک‌برانگیز و پرهیجانی که دارد، همیشه مورد توجه سازندگان فیلم و سریال بوده است. فیلم‌های بسیاری در دنیا در همین حوزه ساخته شده‌اند. بهداشت روانی و جسمی و مشکلاتی که بیماران مختلف از جنبه‌های متفاوت تجربه می‌کنند، شرایط زندگی پزشک یا روان‌پزشک، نحوه برخورد و نگرش او به بیماران و زندگی عادی و رویارویی این دو دسته با یکدیگر برای سازندگان بسیاری در سراسر دنیا جالب بوده است. به‌ همین دلیل است که فیلم‌های پزشکی قوی و زیبایی از گذشته تا به امروز ساخته شده است. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا ، شما را با 10 فیلم پرطرفدار ژانر پزشکی آشنا می‌کنیم.

فیلم‌های این فهرست طبق آمار سایت معتبر IMDb دارای بالاترین امتیازند. در ادامه، با اولویت امتیازبندی که داشته‌اند، این فیلم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با دیدن این فیلم‌ها در ژانر پزشکی، دیدگاه شما نسبت به برخوردها و ارتباطات بین بیماران و پزشکان تا حدی تغییر خواهد کرد. همچنین، با روند درمان و بهداشت در کشورهای غربی آن‌هم در سال‌های گذشته بیشتر آشنا خواهید شد. فضای این فیلم‌های پزشکی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و همچنین علاقه‌مندان به این ژانر بسیار جالب و جذاب است.

دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo’s Nest)

فیلم دیوانه از قفس پرید
فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest
سال پخش: ۱۹۷۵
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Milos Forman
بازیگران اصلی: Jack Nicholson ،Louise Fletcher ،Michael Berryman
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

درباره فیلم دیوانه از قفس پرید

فضای این فیلم در وصف فضای تیمارستان و شرایط بیماران روانی خلاصه می‌شود. حدود نیم قرن قبل، بیماران روحی و روانی در چه وضعیتی بوده‌اند؟ چطور با آنها برخورد شده و محل نگهداری آنها به چه شکلی بوده است؟ تمامی این نکات در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند. منتها اگر بخواهیم از داستان فیلم بگوییم، در این فیلم شخصی به‌نام «مک مورفی» به‌خاطر انجام عملی بسیار ناپسند تحت تعقیب قرار می‌گیرد و سرانجام بازداشت می‌شود.

مورفی برای فرار از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده است خود را به بیماری می‌زند. او با این کار می‌خواهد دادگاه او را به‌دلیل عدم سلامت روحی و روانی ببخشد. البته که همین‌طور هم می‌شود؛ ولی به‌جای آزادی، او را به مرکز بیماران روانی منتقل می‌کنند. ماجراهای اصلی فیلم هم پس از این انتقال در فضای جدیدی شکل می‌گیرند.

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

اگر مایلید با سبک ارائه خدمات بهداشت و درمان بیماری‌های روانی در تاریخ کشوری مانند آمریکا بیشتر آشنا شوید، دیدن این فیلم انتخاب خوبی خواهد بود. افرادی که این فیلم را دیده‌اند، با تحسین بازی نقش مک مورفی، به کیفیت ساخت و صراحت سازنده در به نمایش قرار دادن بسیاری از واقعیت‌های پنهان اشاره کرده‌اند.

وضعیت بیماران این حوزه، شیوه برخورد کارکنان حوزه درمان با چنین بیمارانی، و آینده احتمالی این افراد در این فیلم با هنری بسیار ظریف به تصویر کشیده شده است. به همین دلیل، برای علاقه‌مندان به فیلم‌های دنیای پزشکی و سلامت جذاب است. به‌عقیده بسیاری از منتقدان، این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

ریش‌قرمز (Red Beard)

تصویری از فیلم ریش قرمز از بهترین فیلم های پزشکی
فیلم Red Beard
سال پخش: ۱۹۶۵
کشور سازنده: ژاپن
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Akira Kurosawa
بازیگران اصلی: Toshirô Mifune ،Yûzô Kayama ،Tsutomu Yamazaki
مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۵ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

درباره فیلم ریش‌قرمز، فیلمی جذاب در حوزه پزشکی

ریش‌قرمز بر اساس داستان کوتاهی از شوگوئورو یاماموتو ساخته شده است. ماجرای این فیلم روایت زندگی پزشکی بزرگ و ماهر است که با سخت‌گیری و دقت بسیار کارآموزان زیردست خود را برای تبدیل‌شدن به پزشکی عالی‌رتبه پرورش می‌دهد. در این میان، زندگی مختلف بیماران در یک منطقه محروم و کم‌بضاعت به فیلم جهت تازه‌ای می‌بخشد. این پزشکان، برای نجات جان مردم، نجات روح آنها و تزریق امید به روح مردمی خسته، تا چه حد حاضرند از خود مایه بگذارند؟

حتما بخوانید » بهترین فیلم های تابستانی

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

مخاطبان این فیلم دیدن آن را به دانشجویان حوزه پزشکی توصیه می‌کنند. فیلمی که در آن عشق به کار پزشکی و تلاش و سخت‌کوشی موج می‌زند. از طرفی، چون رمان آزردگان و تحقیرشدگان (اثر فیودور داستایفسکی) برای کارگردان این فیلم منبع الهام بوده است، بسیاری از منتقدان آن را با اصل رمان بارها و بارها مورد واکاوی قرار داده‌اند.

در واقع، کارگردان به زیباترین شکل ممکن روح این اثر از داستایفسکی را قرض گرفته و به اثرش تزریق کرده است. برای تجربه دنیای متفاوت علم پزشکی و چالش‌های پزشک‌بودن، حتما این فیلم را ببینید. اگر به ژانر پزشکی و فیلم‌های ژاپنی علاقه‌مندید، ریش‌قرمز را از دست ندهید.

به‌سوی مقصد (Something the Lord Made)

تصویری از فیلم Something the Lord Made
فیلم Something the Lord Made
سال پخش: ۲۰۰۴
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Joseph Sargent
بازیگران اصلی: Alan Rickman ،Yasiin Bey ،Kyra Sedgwick
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

درباره فیلم به‌سوی مقصد

آلفرد متخصص قلب و عروق است. او بسیار با اعتمادبه‌نفس است و برای ماجراجویی‌های بیشتر در حوزه پزشکی محل زندگی اصلی خود را رها می‌کند و به منطقه جدیدی می‌رود. آلفرد در آنجا با فردی خلاق و توانا در حوزه مکانیک شنا می‌شود که تحصیلات چندانی ندارد؛ اما تا حد زیادی خلاق و ماهر است. آنها باهم تیمی دونفره را تشکیل می‌دهند و تلاش می‌کنند شکل نوینی از درمان بیماران خاص و خصوصا در حوزه کودکان را ارائه دهند.

مسیر پرچالشی پیش روی آنهاست و کارهای خارق‌العاده‌ای باهم انجام می‌دهند؛ ولی آیا این همه ماجراست؟ آیا نبوغ و دیوانگی این دو به‌نفع بیماران است؟ چقدر احتمال دارد که باعث مرگ کسی شوند؟ تجربه این هیجان پرچالش را با دیدن این فیلم می‌توان معنا بخشید.

حتما بخوانید » 11 فیلم اول کارگردانان مشهور

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

ریسک بالایی که شخصیت‌های این فیلم می‌پذیرند هر لحظه مخاطب را در ترس و اضطراب قرار می‌دهد؛ فیلمی که از دید مخاطبان پرهیجان و جذاب توصیف شده است. آن‌قدر پرتلاطم و پرچالش که مخاطب تا آخرین لحظه دوست ندارد از این فیلم حتی چشم بردارد.

سیبیل (Sybil)

تصویری از فیلم بلند سیبیل از بهترین فیلم های پزشکی و روان‌پزشکی
فیلم Sybil
سال پخش: ۱۹۷۶
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Daniel Petrie
بازیگران اصلی: Joanne Woodward ،Sally Field ،Brad Davis
مدت‌زمان: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه (در ۲ قسمت)
امتیاز IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

درباره فیلم سیبیل، فیلم دیگری که طرفداران فیلم‌های پزشکی باید ببینند

این فیلم بلند بر اساس زندگی‌نامه فلورا شرایبر (Flora Rheta Schreiber) ساخته شده است. فضای فیلم مانند فیلم «دیوانه از قفس پرید» به سلامت و بهداشت روان اشاره دارد. در واقع، این فیلم بر اساس گزارش‌های واقعی از روند درمان شخصی به‌نام شرلی آردل میسون تحت نظارت روان‌پزشک است. می‌توان گفت این فیلم حالتی مستندگونه هم دارد و شکل مواجه با بیماران حوزه روان‌درمانی را به‌خوبی به تصویر می‌کشد.

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

فیلمی هیجان‌انگیز، بر اساس ماجرایی واقعی با بازی فوق‌العاده بازیگران آن! رنجی که یک بچه می‌تواند از عدم سلامت روان والدین متحمل شود، شکل زندگی افرادی با بیماری‌های روانی و چندشخصیتی بودن، همه به‌شکلی جذاب در فیلم سیبیل برای مخاطب ساخته شده است.

حتما بخوانید » 10 فیلم برتر کره‌ای

این نظرِ بیشتر طرفداران فیلم است. اگر شما هم به فیلم‌های حوزه بهداشت و درمان علاقه دارید و نمونه‌های واقعی برایتان جالب است، از تماشای این فیلم غافل نشوید.

بیداری‌ها (Awakenings)

تصویری از فیلم بیداری ها
فیلم Awakenings
سال پخش: ۱۹۹۰
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Penny Marshall
بازیگران اصلی: Robert De Niro ،Robin Williams ،Julie Kavner
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

درباره فیلم بیداری‌ها

بیداری‌ها بر اساس کتاب خاطرات الیور ساکس (عصب‌شناس و نویسنده بریتانیایی) با همین نام ساخته شده‌ است. این فیلم که بر اساس رویدادی واقعی ساخته شده است، درباره تلاش دکتر مالکوم سایر برای مداوای بیماران کاتاتونیایی است؛ بیمارانی که فعالیت‌های عادی زندگی‌شان متوقف شده و بقیه پزشکان آنها را مجسمه می‌خوانند. دکتر مالکوم بیشتر در بخش تحقیقات فعالیت می‌کند و تمایل به کار با بخش بیماران به‌صورت مستقیم در او دیده نمی‌شود.

مشکل به ضعف او در برقراری ارتباط اجتماعی برمی‌گردد. با این حال، بیمارستانی به‌دلیل کمبود نیرو مجبور به استخدام او می‌شود. این استخدام برای هر دو طرف اجبار است و از دید هر طرف، موقت؛ تا زمانی که نیروی مناسبی برای جایگزینی پیدا شود. دکتر مالکوم باوجود تمام استرس‌ها و نگرانی‌ها در این بیمارستان، بسیار عالی ظاهر می‌شود و بر اساس توان پژوهشی‌اش، روش درمانی مؤثری برای بیماران صعب‌العلاج پیدا می‌کند. همین موضوع باعث تغییر زندگی این پزشک می‌شود.

حتما بخوانید » فیلم ترسناک لاوکرفت

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

«داستانی جذاب که به زیبایی روایت می‌شود. دور از کلیشه و با هنرآفرینی عالی بازیگران شما را به وجد خواهد آورد.» این بخشی از نظرات مخاطبان این سریال است. در واقع ماجرای جذاب آن شما را تا آخرین لحظه پای فیلم نگه می‌دارد و تجربه بسیار جذابی از دنیای پزشکی به شما خواهد داد.

و گروه موسیقی به نواختن ادامه داد (And the Band Played On)

تصویری از فیلم And the Band Played On
فیلم And the Band Played On
سال پخش: ۱۹۹۳
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Roger Spottiswoode
بازیگران اصلی: Matthew Modine ،Alan Alda ،Ian McKellen
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

درباره فیلم «و گروه موسیقی به نواختن ادامه داد»

این فیلم درباره اولین سال‌های شیوع اپیدمی ایدز در ایالات متحده است. دکتر دون فرانسیس، ایمونولوژیست باتجربه که در پروسه ریشه‌کن‌کردن آبله و ویروس ابولا حضور داشته است، به مراکز کنترل بیماری (CDC) می‌پیوندد تا بفهمد این بیماری چیست.

آنها همچنین با بوروکراسی و دولتی روبرو هستند که به نظر نمی‌رسد اهمیتی برای آنها داشته باشد. سرانجام، این فیلم به رقابت بین دکتر رابرت گالو، ویروس‌شناس آمریکایی، و همتای فرانسوی‌اش در انستیتو پاستور، دکتر لوک مونتنیه، اشاره می‌کند که منجر می‌شود به ادعاهای بحث‌برانگیز درمورد اینکه چه‌کسی اولین بار ایدز را شناسایی کرده است.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌های ایرانی

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

هیجان، ترس، وحشت، و انتظار در کنار امید چیزهایی است که شما در این فیلم تجربه خواهید کرد. البته ناگفته نماند فضای دنیای الآن با حضور ویروس کرونا و تشابه با فضای این فیلم هم در نوع خود جالب‌توجه است. نظرات روی این فیلم مثبت و بیشتر مخاطبان آن را تحسین کرده‌اند. شما هم می‌توانید تجربه تماشای این فیلم را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

فیلادلفیا (Philadelphia)

تصویری از فیلم فیلادلفیا
فیلم Philadelphia
سال پخش: ۱۹۹۳
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Jonathan Demme
بازیگران اصلی: Tom Hanks ،Denzel Washington ،Jason Robards
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۵ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰

درباره فیلم فیلادلفیا، فیلمی برای طرفداران ژانر پزشکی

در این فیلم وکیلی کاربلد و ماهر که به بیماری ایدز مبتلاست از شغلش اخراج می‌شود. ماجرا به دادگاه کشیده می‌شود. حکم دادگاه این است که این اخراج تبعیض و معارض قانون اساسی آمریکاست. حال باید دید وضعیت این وکیل چه خواهد شد؟ فضای فیلم هم بررسی بعد بهداشت و درمان در راستای سه موضوع مطرح شده است و اطلاعات جالبی در این حوزه به مخاطب داده می‌شود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

فیلمی که به‌عقیده مخاطبانش هیجان آن همچنان پس از چند ۱۰ سال در اوج است. فیلمی که به‌شکلی زیبا به زندگی افراد مبتلا به ایدز اشاره می‌کند، آن‌هم با چالش‌هایی متفاوت و شکلی دور از انتظار عادی ما. برای همین است که این فیلم در خاطره بسیاری از تماشاگران آن باقی مانده است.

مش (MASH)

تصویری از فیلم مش
فیلم MASH
سال پخش: ۱۹۷۰
کشور سازنده: آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: Robert Altman
بازیگران اصلی: Donald Sutherland ،Elliott Gould ،Tom Skerritt
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰

درباره فیلم مش

مش رمانی درباره سه دکتر ارتش است که این فیلم بر اساس آن ساخته شده است. در فیلم مش با زندگی ۳ پزشک در دوران جنگ و هراس‌های مربوط به آن آشنا می‌شویم، فیلمی پر از احساس و هیجان. مش را به علاقه‌مندان به ژانر پزشکی توصیه می‌کنیم، چون علاوه‌بر فشار و هیجان خود رشته پزشکی، مخاطب را با خود به هیجان و ریسک زندگی در جنگ هم می‌برد.

بهترین فیلم های پزشکی

حتما بخوانید » فیلم ترسناک

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

جذابیت و هیجان از ویژگی‌هایی‌اند که مخاطبان درباره این فیلم گفته‌اند. فیلمی که جلوه‌های ویژه عالی و صحنه‌های جالبی دارد، بازیگران بهترین خود هستند و نفس مخاطب بارها در سینه حبس می‌شود. دیدن آن را به علاقه‌مندان ژانر پزشکی و فیلم های جنگی پرهیجان توصیه می‌کنیم.

دختر، ازهم‌گسیخته (Girl, Interrupted)

تصویری از فیلم دختر ازهم‌گسیخته
فیلم Girl, Interrupted
سال پخش: ۱۹۹۹
کشورهای سازنده: آلمان و آمریکا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: James Mangold
بازیگران اصلی: Winona Ryder ،Angelina Jolie ،Clea DuVall
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

درباره فیلم «دختر، ازهم‌گسیخته»، پیشنهادی به طرفداران فیلم‌های پزشکی

دختری با افسردگی بالا و سابقه اقدام به خودکشی با بازی آنجلینا جولی محور اصلی داستان است. این فیلم بر مشکلات سلامت روان و بهداشت دختران جوان متمرکز است و ماجرای زندگی چند دختر آسیب‌دیده را (قربانی تجاوز، آتش‌سوزی و…) بررسی می‌کند. بازی عالی بازیگران و داستان پیوسته فیلم باعث شد این فیلم بسیار موفق شود و در ذهن مخاطب ماندگار بماند.

بهترین فیلم پزشکی 

حتما بخوانید » 10 فیلم پرجستجوی گوگل

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

مخاطبان درباره این فیلم گفته‌اند که به‌شدت تحت‌تأثیر فضای سنگین آن قرار گرفته‌اند، فیلمی با صحنه‌های بسیار ترسناک و وحشتناک، اما واقعیت محض و بخشی از روزمرگی آدم‌های بسیاری در این کره خاکی. برای همین همه این فیلم و بازی خوب بازیگران آن را تحسین می‌کنند و پس از سال‌های بسیاری همچنان جزو فیلم‌های پرطرفدار است.

شباهت کامل (Dead Ringers)

تصویری از فیلم شباهت کامل از بهترین فیلم های پزشکی دنیا
فیلم Dead Ringers بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی فیلم Dead Ringers بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی بهترین فیلم های پزشکی 
سال پخش: ۱۹۸۸
کشور سازنده: کانادا
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: David Cronenberg
بازیگران اصلی: Jeremy Irons ،Geneviève Bujold
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

درباره فیلم شباهت کامل

فیلم‌نامه این اثر را کراننبرگ به‌همراه نورمن اسنایدر بر پایه کتاب دوقلوها، نوشته باری وود و جک گیسلند نوشته‌اند. فردی به دو پزشک دوقلو که در حوزه ناباروری کار می‌کنند مراجعه می‌کند. حضور این فرد برای درمان ناباروری‌ تا حدی زندگی شخصی این دو برادر را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. فیلمی با تأثیرگذاری کامل و جذابیت بالا که مخاطب از دیدن صحنه‌های جذاب آن و مواجه با نکات پزشکی خارق‌العاده لذت خواهد برد.

بهترین فیلم های پزشکی جهان

حتما بخوانید » بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم

به‌تصویرکشیدن حس دوگانگی و تشابه بین آدم‌ها، زندگی خاص و ناب افراد دوقلو و هنر علم پزشکی در تاروپود چنین داستانی به‌خوبی توانسته تحسین مخاطبان بسیاری را برانگیزاند. بیشترِ مخاطبان این فیلم را جذاب و دیدنی توصیف کرده‌اند. آن را به شما توصیه می‌کنیم اگر به فضای رمزآلود دنیای پزشکی علاقه‌مند هستید.

سخن پایانی

اگر از طرفداران فیلم‌های ژانر پزشکی باشید، حتما در این فهرست فیلم‌های جالب و پرمفهومی یافته‌اید. اگر فیلم موفق دیگری در این ژانر سراغ دارید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» به ما و مخاطبان «چطور» معرفی کنید. همچنین، اگر هریک فیلم‌های معرفی‌شده را دیده‌اید، می‌توانید از برداشت خودتان بگویید. برایمان ارزشمند خواهد بود.


در ادامه بخوانید » 11 فیلم شاخص که شایسته‌ی دنباله هستند ؛ از ریدلی اسکات تا کریستوفر نولان


هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود.
ارسال شده در ۹ مرداد ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 383

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب