چکیده کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) اثر دارن هاردی از کتاب های کاربردی در زمینه رشد شخصی و موفقیت،خانوادگی و کسب و کار است که به شما نشان می دهد چگونه تصمیمات و اقدامات کوچک اما پیوسته و مداوم می توانند نتایج شگرفی در زندگی شما داشته و تغییرات بزرگی به دنبال داشته باشند.

در ادامه با چکیده ای از کتاب اثر مرکب آشنا شده و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • اثر مرکب چیست و چگونه می توانیم از آن برای موفقیت در هر زمینه از زندگی خود استفاده کنیم؟
  • چطور انتخاب ها و عاداتی که حتی ممکن است به آن ها توجهی نداشته یا از آن ها آگاه نباشیم می توانند سدی در برابر موفقیت های آینده یا عاملی برای شکست ما باشد؟
  • چطور به ادامه حرکت در مسیر موفقیت ادامه دهیم؟

اگر از جمله افرادی هستید که:

  • تصور می کنید موفقیت در گروی برداشتن قدم های بزرگ در زندگی است و قدم های کوچک را بی تاثیر می دانید
  • فکر می کنید می توانید یک شبه به آن ثروت بزرگ، شغل رویایی یا زندگی ایده آل برسید
  • شروع کردن برای شما سخت است
  • مدتی کوتاه بعد از شروع یک کار انگیزه خود را از دست می دهید

توصیه می شود حتما این کتاب را بخوانید و از اصل جادویی اثر مرکب در بهبود همه زمینه های زندگی خود بهره ببرید.

چکیده کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

دارن هاردی که بخش عمده حرفه خود را در راس امور مجله موفقیت (SUCCESS) گذرانده و به عنوان ناشر و ویراستار فعالیت کرده است در کتاب اثر مرکب نتایج یافته های خود در زمینه موفقیت را با لحن ساده و روان در اختیار شما قرار می دهد.

او معتقد است تصمیماتی که شما در طول روز می گیرید تاثیر مستقیم روی موفقیت یا ناکامی هایی که در آینده تجربه خواهید کرد می گذارد و این کتاب را به عنوان راهنمای عملی برای تغییر واقعی در زندگی می داند که به شما آموزش می دهد چگونه با تصمیمات کوچک و انتخاب های به ظاهر کم اهمیت بتوانید کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.

اثر مرکب چه می گوید؟

به گفته دارن هاردی اثر مرکب در واقع اصل دستیابی به نتایج شگفت انگیز با مجموعه ای از انتخاب های کوچک و هوشمندانه است.

اثر مرکب می گوید اقدامات کوچک اما پیوسته در یک بازه زمانی طولانی نسبت به تغییرات بزرگ اما کوتاه مدت نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت و فرمول آن به صورت زیر می باشد:

  زمان + ثبات قدم + انتخاب های کوچک و هوشمندانه = تفاوت های اساسی در زندگی

به عنوان مثال فرض کنید سه دوست در یک تاریخ مشخص در وضعیت یکسانی قرار داشته باشند و پس از آن:

  • یکی از آن ها هیچ اقدام درست یا غلطی انجام ندهد
  • دیگری برنامه هفتگی مصرف نوشیدنی های مضر را در رژیم غذایی اش بگنجاند و در اوقات فراغت به تماشای تلویزیون بنشیند
  • نفر سوم هر روز کالری مصرفی اش را کمی کاهش داده و 10 صفحه از یک کتاب مفید را مطالعه کند

به نظر شما بعد از دو سال این سه دوست همچنان در وضعیت یکسانی قرار خواهند داشت؟!

قطعا جواب منفی است زیرا انتخاب های کوچکی که هر روز انجام می دهید روی تجربه هایی که در آینده خواهید داشت تاثیر می گذارد.

در ابتدا شاید تفاوت را احساس نکنید و حتی با گذشت پنج ماه یا یک سال نیز همه چیز تقریبا مثل قبل به نظر بیاید اما بعد از دو یا سه سال خواهید دید تفاوت های قابل توجهی در زندگی تان ایجاد شده است.

توصیه می شود:

فکر کنید چه انتخاب های کوچکی در طول روز می تواند تغییرات مثبتی در آینده زندگی شما ایجاد کند، آن ها را یادداشت کرده و نسبت به انجام آن ها متعهد شوید.

سخت کوش و ثابت قدم باشید

به گفته دارن هاردی چالش برانگیز ترین جنبه اثر مرکب این است که قبل از این که حتی به نتیجه خاصی دست پیدا کرده باشید بتوانید مدتی به کار خود به صورت مداوم و کارآمد ادامه دهید.

فراموش نکنید انجام یک سری کارهای ساده به صورت منظم و مکرر نتیجه بزرگی ایجاد می کند و در مقابل تکرار خطاها و اشتباهات ساده در تصمیم گیری ها نیز می تواند به مشکلاتی منجر شده و شما را از موفقیت دور کند.

سخت کوشی و ثبات قدم – به خصوص زمانی که اثری از بهبود و نتایج ایده آل دیده نمی شود – دو عامل مهم در اثر مرکب محسوب می شوند زیرا قدم های کوچک اگر به صورت مداوم و پیوسته باشد می تواند تغییرات اساسی در هر بخش از زندگی شما ایجاد کند.

اگر روی مبل لم داده اید و آرزوی شغل، روابط و زندگی ایده آل را در ذهن خود می پرورانید نباید انتظار داشته باشید موفقیت درب خانه شما را بکوبد!

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیار پیش می آید که افراد در مسیر موفقیت پیش می روند و زمانی که اولین نتایج مثبت تلاش های خود را می بینند نسبت به ادامه مسیر سست شده و سرعت شان را کم می کنند. جزو این دسته افراد نباشید!

نتایج مثبت را به عنوان نشانه ای بدانید که درست بودن مسیر شما را تایید می کند و عزم خود را جزم کنید تا با انگیزه قوی تر به سوی موفقیت نهایی حرکت کنید.

برای دستیابی به موفقیت لازم است از انتظار کشیدن برای رسیدن به نتایج آنی دست بردارید زیرا موفقیت یک شبه رخ نمی دهد، تغییر سخت است، با خودتان صبورانه رفتار کنید.

توصیه می شود همین حالا خودکاری برداشته و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • بهانه های مختلفی که می دانید در رشد و موفقیت شما نقشی ندارند کدام ها هستند؟ خودتان را متعهد کنید با سخت کوشی و رشد شخصی بر آن ها غلبه کنید.
  • قدم های کوچکی که می توانید هر روز برای شروع تغییر در زندگی خود به سمت و سوی بهتر انجام دهید کدام ها هستند؟
  • برخی کارهای به ظاهر کم اهمیت که مانع موفقیت شما هستند و می توانید از ادامه دادن به آن ها دست بکشید کدام ها هستند؟

تصمیماتی که می گیرید سرنوشت شما را تعیین می کند

دارن هاردی معتقد است تصمیماتی که هر روز می گیرید پایه و اساس نتایجی است که در زندگی خود مشاهده خواهید کرد و هر انتخاب باعث شروع رفتاری می شود که با گذشت زمان تبدیل به یک عادت خواهد شد.

باید از انتخاب هایی که می کنید و تاثیری که این انتخاب ها روی آینده شما می گذارند آگاه باشید. اتفاقات زندگی تصادفی رخ نمی دهند بلکه در واقع شما در نقطه ای انتخابی داشته اید که آن رخداد و آن لحظه را رقم زده است.

بزرگ ترین چالش در زندگی انتخاب های بدی که به صورت آگاهانه انجام داده اید نمی باشد زیرا این موارد حل شدنی هستند، بزرگ ترین چالش شما انتخاب هایی هستند که بر اساس عادت های خود داشته اید.

همان طور که اثر مرکب با تکرار انتخاب های کوچک و هوشمندانه به بهبود زندگی شما کمک می کند در عین حال می تواند با انتخاب های به ظاهر کم اهمیت و نا آگاهانه ای که بر پایه عادت ها شکل گرفته اند بر علیه شما شده و به شکست هایی در زندگی تان منجر شود.

یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر کس این است که بتواند شکرگزاری پیوسته را در برنامه زندگی خود قرار دهد. این انتخاب زیبا روی تمام زمینه های زندگی اثر مثبت گذاشته و به روابط بهتر و زندگی شادتری منجر خواهد شد.

توصیه می شود:

دفترچه ای تهیه کرده و هر روز یک موردی را که به خاطرش شکرگزار هستید یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد بار گلیسمی

چکیده کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  • نمی توانید چیزی را که در جستجویش نیستید ببینید، نمی توانید چیزی را که به آن باور ندارید جستجو کنید.
  • شما و تنها خود شما مسئول کارهایی که انجام می دهید، کارهایی که انجام نمی دهید یا نحوه پاسخ به کارهایی که برای شما انجام شده است می باشید.
  • افراد نا موفق اهداف خود را در سرشان نگه داشته اند، درست مثل تیله هایی که در یک قوطی در حال چرخش هستند و ما می گوییم هدفی که نوشته نشود صرفا یک خیال و توهم است.
  • سنجش نهایی انسان نه در لحظات آرام و راحت زندگی اش، بلکه در چالش های که با آن ها روبرو می شود می باشد.
  • روزی که از مرحله کودکی به مرحله بزرگسالی قدم می گذارید روزی است که مسئولیت کامل زندگی خود را به عهده گرفته اید.
  • بزرگ ترین تفاوت بین افراد موفق و افراد نا موفق این است که افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که افراد نا موفق مایل به انجام آن ها نیستند.
  • اگر به پیشرفتی که مد نظرتان است نرسیده اید فقط به این دلیل است که اهداف تان را به روشنی مشخص نکرده اید.
  • دستیابی به موفقیت سخت است. روند کار گاهی خسته کننده، ملال آور و کسل کننده است. تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند و تاثیرگذار در سطح جهانی در رشته خودتان می تواند کند و دشوار باشد.
  • تا زمانی که به طور ناخودآگاه انتخاب می کنید نمی توانید آگاهانه تصمیم بگیرید، این رفتار ناکارآمد را تغییر دهید و آن را به عادت های کارا تبدیل کنید.
  • زمانش رسیده که از خواب بیدار شوی و انتخاب های قدرتمند داشته باشی.
  • همه ما زنان و مردان خود ساخته ای هستیم اما تنها افراد موفق این را باور دارند.

درباره نویسنده کتاب

دارن هاردی از نویسندگان مشهور و سخنرانان انگیزشی در آمریکا است که مدت ها به عنوان ناشر مجله موفقیت فعالیت می کرده است.

هاردی سال 2010 اثر مرکب را به رشته تحریر در آورده است، کتابی که به سادگی هر چه تمام تر درباره نقش تصمیم گیری های کوچک روزمره روی بهبود زندگی و سرنوشت انسان ها صحبت می کند.

این نویسنده آثار پر فروش متعددی را در کارنامه حرفه ای خود دارد که از آن جمله می توان به کتاب های امسال تکرار نخواهد شد، استثنا باشید، بهترین سال زندگی تو، تصمیمات سرنوشت ساز و رهبری در قرن 21 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: هرچه زمان می‌گذرد بیشتر رنگ می‌بازند،شناخته نمی‌شوند

منبع: meaningfulhq – brandongaille

ارسال شده در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 22

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب