بهترین سواحل کیش را بشناسید

ساحل درختان نارگیل کیش | اطلاعات کامل آدرس و امکانات رفاهی

ساحل درختان نارگیل کیش | اطلاعات کامل آدرس و امکانات رفاهی

یکی از مناطق بسیار زیبای طبیعت ایران، جزیره کیش در آب‌های خلیج فارس می‌باشد. سفر به جزیره کیش و اقامت در هتل‌های خوب آن مثل هتل شایگان کیش بدون شک یکی از سفرهای به‌یادماندنی شما خواهد شد. می‌توان گفت عنوان منطقه آزاد و مراکز تجاری جزیره کیش، این باور اشتباه را به وجود آورده که سفر به جزیره تنها به قصد خرید انجام می‌شود. و اگر شما امکان یا قصد خرید ندارید، بهتر است مقصد دیگری انتخاب کنید. ولی واقعیت این است که سواحل زیبای جزیره کیش چه از لحاظ مناظر طبیعی و چه از لحاظ امکانات تفریحی به تنهایی دلیل خوبی برای سفر به کیش هستند. ما در ادامه قصد داریم به بهترین سواحل کیش بپردازیم.

بهترین سواحل کیش؛ ساحل میرمهنا

در بلوار دریا که یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های کیش است؛ پارک ساحلی میرمهنا از بهترین سواحل کیش قرار دارد. این پارک که به خاطر مناظر چشم‌نواز به غروب‌های دل‌انگیزش معروف است؛ مجموعه کاملی جهت سپری کردن اوقاتی خوش و مفرح می‌باشد. در سواحل این پارک در کنار لاک‌پشت‌های آرام جزیره با کمال آرامش قدم بزنید و از مناظر بی‌نظیرش لذت ببرید. حتما از پیست دوچرخه‌سواری استفاده کنید. سری به ماهیگیران بومی و خونگرم جزیره کیش بزنید و ماهی تازه بخرید و در همین ساحل و در زیر آلاچیق طعم فوق‌العاده کباب ماهی را بچشید. در ساعاتی از روز این امکان را دارید تا در اسکله پارک ساحلی میرمهنا به ماهیگیری بپردازید. اسکله تفریحی پارک ساحلی میرمهنا همچون سایر مراکز تفریحی کیش امکانات تفریحی گوناگونی را برای تفریحات مفرح دریایی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

بد نیست بدانید در مجاورت پارک ساحلی میرمهنا، سایر جاذبه‌های گردشگری همچون شهر زیرزمینی کاریز و بولینگ مریم هم قرار دارد. چنانچه علاقمند باشید می‌توانید از آن‌ها در برنامه خودتان بازدید کنید.

بهترین سواحل کیش؛ ساحل درختان نارگیل

یکی از درختانی که از زیبایی خاصی برخوردار است و تنها در مناطق خاصی می‌روید، درختان نارگیل هستند. این درختان که امکان رشد تا ارتفاع سی متر و قطر یک متر را دارند، دارای برگ‌هایی بلند می‌باشند که طول آن‌ها به پنج متر نیز می‌رسد. خوشه‌های میوه نارگیل را می‌توان زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت دانست. برای اکثر مردم کمتر پیش می‌آید که بتوانند این درختان را از نزدیک تماشا کنند؛ حال فرض کنید ساحلی نقره فام با آبی نیلگون و شفاف در کنار درختان بلند نارگیل، می‌تواند چه منظره بکر و خاصی را بوجود آورد. پس این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهید و در سفر به جزیره کیش، از ساحل درختان نارگیل حتما بازدید نمایید.

بهترین سواحل کیش؛ ساحل مرجان

وجود مرجان‌ها در سواحل کیش را می‌توان از عواملی برشمرد که در این جزیره، مناظری زیبا و منحصر به فرد بوجود آورده است. مرجان‌ها موجودات باارزشی هستند که علاوه بر نقش مهمی که در اکوسیستم محیط دارند، از ظاهری زیبا و جذاب هم برخوردارند. مرجان‌ها در طول حیاتشان اکسیژن آب را تامین می‌کنند تا اینگونه شفافیت آن حفظ شود و محل زندگی مطلوبی برای بسیاری از موجودات آبزی و ماهیان باشد. حتی مرجان‌ها پس از مرگ نیز با ظاهری شبیه سنگ‌های اسفنجی، ‌بخش سواحل را زینت می‌دهند.

یکی از سواحل مرجانی جزیره کیش که بسیار زیباست در شرق این جزیره و همجوار با بازار مرجان قرار گرفته است. قدم زدن در ساحل مرجان در بین انواع و اقسام مرجان‌ها، صدف‌های گوناگون، سنگ‌های دریایی و حلزون‌ها برای هر بازدیدکننده‌ای لذت‌بخش خواهد بود؛ به خصوص که باتوجه به زلال بودن آب دریا، آبزیان بسیاری در دریا نیز قابل مشاهده می‌باشند.

پارک ساحلی مرجان علاوه بر دارا بودن امکانات یک پارک تفریحی همچون پیست دوچرخه‌سواری، آلاچیق و اسکله‌ای که گردشگران را به میان دریا می‌برد؛ یک اسکله تفریحی دیگر هم برای علاقمندان تفریحات هیجان‌انگیز آبی نیز دارد. غواصی، جت اسکی، شاتل، بنانا و پاراسل از امکانات تفریحی هستند که در این اسکله وجود دارند. تجربه هر کدام از این تفریحات، بدون شک تجربه‌ای پرنشاط است که خاطره آن را فراموش نمی‌کنید. غواصی در سواحل کیش هم تجربه منحصربه‌فرد و لذت‌بخشی از گردش در بین رنگین‌کمانی از ماهیان متنوع و زیبای آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌باشد. ماهیان دریا از نزدیکی به غواصان و گردشگران ابایی ندارند.

کشتی یونانی در نزدیکی ساحل مرجان قرار دارد که یکی از جاذبه‌های جزیره کیش به شمار می‌رود. این کشتی 136 متر طول دارد و بسیار عظیم است. کشتی یونانی در سال 1345 بر اثر طوفان در این مکان به گل نشست. هنگام غروب آفتاب در این مکان منظره‌ای شگفت‌انگیزی پدید می‌آید که گردشگران زیادی را برای تماشای خود به این مکان جذب می‌کند.

معرفی بهترین سواحل کیش برای تفریح، عکاسی و غواصی

معرفی بهترین سواحل کیش برای تفریح، عکاسی و غواصی

بهترین سواحل کیش؛ ساحل اسکله تفریحی کیش

اگر به کیش سفر می‌کنید و در هتل‌های آن مثل هتل ارم کیش اقامت دارید، به اسکله تفریحی کیش حتما سر بزنید. اسکله تفریحی کیش برای اکثر گردشگران جزیره نام آشنایی است. محیطی وسیع با چشم‌اندازی فوق‌العاده که در 24 ساعت شبانه‌روز، پر رفت و آمد است، این اسکله تفریحی را به یکی از محبوب‌ترین سواحل کیش تبدیل کرده است. گزینه‌های تفریحی در این اسکله به اندازه‌ای متنوع می‌باشد که رضایت خاطر تمام گردشگران را بدست آورده است. با غواصی می‌توانید دنیای زیر آب را کشف کنید؛ یا با قایق‌های موجود به میان دریا بروید؛ می‌توانید از تفریحات خاصی همچون بالن‌سواری و فلای‌برد بهره‌مند شوید؛ همچنین در پیست دوچرخه‌سواری گشت و گذار داشته باشید. بدون نیاز به هیچگونه تجهیزاتی، با قدم زدن بر روی اسکله چوبی به میان آب رفته و با غذا دادن به ماهیان و تماشای مرغان دریایی لحظات خوشی را سپری کنید.

بهترین سواحل کیش؛ ساحل مرد ماهیگیر

یکی از نمادهای جزیره مجسمه مرد ماهیگیری می‌باشد که در ساحلی با همین نام نصب شده است. این مجسمه دومین مجسمه فیگوراتیو ایران از لحاظ ابعاد بوده و ابهت و شکوه بی‌نظیری را به این پارک ساحلی داده است. پوشش گیاهی که این پارک ساحلی دارد پر است از گیاهان بومی جزیره همچون لور، گز، کرت و نخل خرما. برخورداری از درختان تنومند، محیطی سرسبز و خاص، در این مکان به وجود آورده است.

یکی از تفریحات جالب در این پارک ساحلی ساخت مجسمه‌های شنی می‌باشد. علاوه بر مناسبت‌هایی که در این پارک جشنواره برای مجسمه‌سازی ساحلی برگزار می‌شود، در زمان‌های دیگر در گوشه و کنار این ساحل متوجه افرادی خواهید شد که با جدیت تمام در حال ساخت اثر هنری خود هستند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر در بهترین نقطه از جزیره کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر در بهترین نقطه از جزیره کیش

بهترین سواحل کیش؛ ساحل سیمرغ

یکی از بهترین سواحل کیش که یک پارک تفریحی مجهز هم در مجاورت آن بنا شده، ساحل سیمرغ می‌باشد. برای یک گردش خانوادگی در پارک ساحلی سیمرغ امکانات تفریحی فراهم است. زمین جهت بازی برای کودکان، مسیر پیاده‌روی امن برای افراد میانسال و امکانات کامل ورزشی نظیر پیست اسکیت، زمین پینگ پنگ و زمین بدمینتون برای دوستداران ورزش، همگی در کنار یکدیگر این مجموعه را به مکانی مناسب جهت سپری کردن لحظاتی شاد و مفرح در کنار خانواده تبدیل کرده است.

جمع‌بندی

سواحل کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان و به‌‌ویژه در بین جوانان می‌باشد که در جنوب ایران، استان هرمزگان واقع شده است. وسعت سواحل کیش به ۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

یکی از علل محبوبیت این جزیره، زیبا و گرم‌ بودن آن در طول زمستان است. کیش، این جزیره منحصربه‌فرد در خلیج همیشه فارس قرار دارد. دریای نیلگون، سواحل خیره‌کننده، درختان بلند و تنومند نخل و مراکز خرید فوق‌العاده، این منطقه آزاد تجاری را به یکی از گردش‌پذیرترین مقاصد تبدیل کرده است.

ارسال شده در ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
  • اشتراک گذاری :
  • 44

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    1 دیدگاه
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    امیر
    امیر
    6 ماه قبل

    اطلاعاتی جالبی بود ممنونم

    از سراسر وب