بهترین کتاب‌ها برای برنامه‌ریزی و موفقیت!

کتاب های برای برنامه ریزی

کتاب های برای برنامه ریزی

برنامه‌ریزی فرآیندی است که به کمک آن می‌توانید تصمیم بگیرید چه کاری را در چه زمانی، کجا و چگونه به انجام برسانید. برنامه‌ریزی معمولاً باعث کاهش استرس افراد می‌شود. اما برنامه ریختن به خودی خود هیچ‌کس را به موفقیت نمی‌رساند و شما باید برای رسیدن به اهداف‌ خود به برنامه‌ای که ریخته‌اید پایبند بمانید و به آن عمل کنید.

می‌توانید برای انجام هر کاری برنامه‌ریزی کنید، از گرفتن یک رژیم غذایی گرفته تا موفق‌شدن در کنکور یا امتحانات مختلف؛ برنامه‌ریزی به شما کمک می‌‌کند هر کاری را به سرانجام برسانید. اما بسیاری از افراد گرچه قدم اول را برمی‌دارند و برای خودشان برنامه‌هایی فوق‌العاده می‌ریزند اما به آن عمل نمی‌کنند. بهتر است بدانید اگر می‌خواهید برنامه‌ای مؤثر داشته باشید بهتر است اول نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و بدانید که بهتر است اهدافی که می‌‌خواهید با برنامه‌ریزی به آن‌ها برسید باید خاص و دست‌یافتنی باشند و همچنین این اهداف نباید غیرواقعی باشند و بتوانید در مدت زمانی خاص به آن‌ها برسید.

مثلاً اگر می‌خواهید در سال آینده خانه‌ای جدید بخرید باید برنامه‌ای بریزید که به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. می‌توانید با گذشت زمان برنامۀ شخصی‌تان را به‌روز کنید. زمانی که یک هدف تکمیل شد می‌توانید برنامۀ جدیدی بریزید و هدف جدیدی برای خودتان تعیین کنید تا همیشه با انگیزه بمانید.

برای خرید کتاب به سایت کتاب ۳۰بوک مراجعه کرده و عناوین لیست زیر را در سایت جست‌و‌جو کرده و با تخفیف ۳۰ درصدی سفارش دهید.

با کتاب برنامه بریزید

بسیاری از مردم هیچ ایده‌ای ندارند که چطور باید برای آیندۀ خود برنامه بریزند یا حتی علاقه‌ای به برنامه‌ریختن ندارند. آن‌ها حس می‌کنند که تغییر با چنان سرعتی صورت می‌گیرد که پیش از اجرای برنامه‌هایشان باید آن‌ها را کنار بگذارند. حتی برخی افراد آن‌قدر خود را موفق می‌بینند که حس می‌کنند نیازی به برنامه‌ریختن ندارند. اما برنامه‌ریزی چه شخصی باشد، چه سازمانی و چه فهرست کارهای روزانه، همیشه مزایایی خواهد داشت. شما فقط باید اصول درست برنامه‌ریختن را بلد باشید تا بتوانید آن‌ را در کوتاه مدت یا بلند مدت به راحتی عملی کنید.

اگر شما هم مدام برنامه‌ریزی می‌کنید ولی به آن عمل نمی‌کنید، اگر شما هم نمی‌توانید به برنامه‌های خود پایبند بمانید و در نتیجه نمی‌توانید به اهدافی که برای خودتان ریخته‌اید برسید، می‌توانید با کمک کتاب‌های زیر این وضعیت را تغییر دهید.

کتاب های برای برنامه ریزی در ۳۰بوک

کتاب های برای برنامه ریزی در ۳۰بوک

کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال

بولت ژورنال روشی برای سازماندهی شخصی و سازمانی است که اولین بار رایدر کارول، طراح محصولات دیجیتال، آن را توسعه داد. با کمک این سیستم شما زمان‌بندی‌ها، یادآوری‌ها، فهرست کارها، بارش فکری و وظایف خود را در یک دفترچه سازماندهی می‌کنید. نام «بولت ژورنال» در واقع از استفادهٔ بولت یا همان نقطه برای ثبت اطلاعات به‌کار گرفته شده است. روش بولت ژورنال گامی فراتر از مرتب‌کردن یادداشت‌ها و فهرست‌های کارتان است. با کمک این روش زمان و انرژی‌تان صرف چیزهایی خواهد شد که به زندگی کاری و شخصی‌تان معنا می‌بخشد.

با کمک کتابِ برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال، نه‌تنها می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید، بلکه کارهای درستی را نیز به سرانجام خواهید رساند. شما با کمک این روش نه‌تنها یاد می‌گیرید که وظایف خود را سازماندهی کنید بلکه با دنبال کردن سه مرحلهٔ ساده، زمان و انرژی خود را برای دستیابی به آنچه واقعاً برای‌تان معنادار است، متمرکز می‌کنید.

کتاب استراتژی خوب / استراتژی بد

یک استراتژی خوب به شما کمک می‌کند به موانع زندگی غلبه کنید و البته پیشرفت کنید و یک استراتژی بد بی‌شک جلوی پیشرفت شما را خواهد گرفت. یک استراتژی خوب با مهار و به‌ کارگیری قدرت بیشترین تأثیر را بر زندگی شما خواهد گذاشت. در کتاب استراتژی خوب / استراتژی بد، ریچارد روملت عناصر مختلفی را کنار هم قرار گذاشته است تا به شما کمک کند از دست استراتژی‌های بدِ زندگیِ خود خلاص شوید و استراتژی خوبِ خود را پیدا کنید. او با کمک ابزارهای چشم‌گشا و درعین‌حال عملگرایانه به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید در هر شرایطی به موفقیت برسید.

کتاب برنامه‌ریزی و تمرکززدایی

تمرکز زدایی یکی از فراگیرترین روندهای توسعه در این عصر جهانی است. طی دو دههٔ گذشته، سازمان‌های بین‌المللی قدرت‌مندی نظیر بانک جهانی، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های توسعهٔ دو جانبه در تکاپوی ترویج و گسترش تمرکز زدایی بوده‌اند. به رغم ابعاد جهانی جنبش تمرکز زدایی، افراد کمی از تاثیرات نسبتا چشمگیر آن در فرایند برنامه ریزی، ساختارهای حکمرانی، سازمان‌های جامعه مدنی و اجتماعات محلی در سراسر جهان آگاه هستند.

کتاب برنامه‌ریزی وتمرکز زدایی اثر عباس آخوندی و سمانه افشاری است که در آن این دو نویسنده با کمک مطالعات موردی بدیعی، به بررسی شکاف‌های جامعه پرداخته‌اند. کتاب حاضر به ارزیابی فصل مشترک بین برنامه ریزی و تمرکز زدایی از سه دیدگاه حکومت مرکزی، دولت محلی، و جامعه مدنی و اجتماعات محلی می پردازد. مخاطب این کتاب استادان، پژوهشگران، دانشجویان و نیز برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و حرفه ورزان توسعه هستند.

انضباط فردی در 365 روز

ظاهراً در مقایسه با نیاکانمان زندگی برای ما ساده‌تر است و ما نیز زندگی را آسان گرفته‌ایم. شاید برای همین است که امروزه بسیاری از افراد نمی‌توانند در زندگی‌شان انضباط فردی را رعایت کنند و برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. اکثریت افراد نیز برای بهبود یا رفع این مشکل دست به هیچ کاری نمی‌زنند. مارتین میدوز نویسندهٔ برتر وال استریت ژورنال است که بهترین کتاب‌های علمی و آموزشی را در زمینهٔ برنامه‌ریزی و موفقیت فردی نوشته است.

او در کتاب انضباط فردی در 365 روز به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید برای هر روز خود برنامه بریزید و با کمک همین برنامه رشد کنید و انضباط فردی خود را تتظیم کنید. اگر از جمله افرادی هستید که برای بهتر کردن وضعیت و شرایط خود، تلاش می‌کنید و یا قصد انجام چنین کاری را دارید، این کتاب مخصوص شماست.

فرمول برنامه‌ریزی

هر روز کارهای روزانه‌تان را فهرست می‌کنید اما نمی‌توانید تا پایان روز آن‌ها را انجام دهید و در نتیجه به‌شدت ناامید شده‌اید. شاید حتی دوست دارید هر روز به‌موقع به کارها و مسئولیت‌هایتان در خانه و محل کار برسید اما نمی‌توانید و بابت همین بسیار دلسرد شده‌اید. اگر چنین است این را بدانید که اصلاً تقصیر شما نیست و تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا فهرست کارهای روزانه‌شان را می‌نویسند و در پایان روز حتی یکی از آن کارها را هم به اتمام نمی‌رسانند و تنها سیاهه‌ای از کارهای ناتمام برایشان باقی می‌ماند. اگر دائماً لیست روزانه تهیه می‌کنید اما نمی‌توانید تمامش کنید حتماً اشکال کار از فهرست شماست اما خبر خوب این است که یک راه‌حل ساده وجود دارد.

دیمون زاهاریادس متخصص بهره‌وری است و کتاب فرمول برنامه‌ریزی را در سال 2016 به همین منظور منتشر کرد تا به خواننده کمک کند برنامه‌ای مناسب طراحی کند. زاهاریادس راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری نوشت، یک راهنمای ساده و مؤثر برای یادگیری استراتژی صحیح و افزایش بهره‌وری، که با اجرای آن کمتر استرس بگیرید و زمان آزاد بیشتری داشته باشید. او این رویکرد را در کتاب فرمول برنامه‌ریزی به‌طور کامل توضیح داده است. کتاب فرمول برنامه‌ریزی راهنمایی برای ایجاد یک سیستم مدیریت شخصی مؤثر است.

 

اگر می‌خواهید تمرکز و بهره‌وری خودتان را بالا ببرید و در مدت زمانی تعیین شده به کارها و اهداف کوچک و بزرگ خود برسید، نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت هستید. با استفاده از کتاب‌های معرفی شده در این مطلب راحت‌تر می‌توانید اهداف خود را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که پایبند بودن به برنامه‌ریزی و انجام آن خیلی مهم‌تر از نفسِ برنامه‌ریزی است.

کتاب‌های معرفی شده در این صفحه را با تخفیف ویژۀ دورۀ نمایشگاه کتاب از فروشگاه سی‌بوک تهیه کنید.

 

ارسال شده در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اشتراک گذاری :
  • 6

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب