11 فیلم ترسناک وال کیلمر از بدترین تا بهترین

در لیست 10 فیلم ترسناک وال کیلمر از بدترین تا بهترین کدام فیلم ها قرار دارند؟ بهترین فیلم های ترسناک وال کیلمر از بدترین تا بهترین فیلم کدام فیلم ها هستند؟ بهترین فیلم ترسناک وال کیلمر از نظر بینندگان کدام فیلم میباشد؟ بهترین فیلم های ترسناک وال کیلمر از بدترین تا بهترین کدام فیلم ها هستند؟ بهترین ترسناک وال کیلمر که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند کدام فیلم ها هستند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد.همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

یکی از جذاب‌ترین بازیگران هالیوود، وال کیلمر در تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها و مخصوصا آثار ترسناک بازی کرده است. سوالات بزرگی در ذهن همه بود و خیلی از مخاطبان دوست داشتند بدانند چه اتفاقی برای وال کیلمر افتاده است و با اکران مستند غافلگیر‌کننده وال در سال 2021، طرفداران دوباره مشتاق تماشای آثار کلاسیک کارنامه کاری این ستاره سینما شده‌اند.

بدون شک بهترین فیلم‌های کیلمر به عنوان یک ستاره موفق در دهه ۸۰ میلادی، در دو دهه اول زندگی حرفه‌ای او ساخته شده‌اند. اگرچه او در طول قرن بیست و یکم به ایفای نقش‌های گوناگون ادامه داد.

کیلمر در لس‌آنجلس متولد و بزرگ شده است و همیشه و حتی زمانی که در اوایل دهه ۸۰ میلادی در مدرسه جولیارد در شهر نیویورک تحصیل می کرد، در محوطه (یا حداقل در نزدیکی) هالیوود حضور داشت.

کیلمر پس از سال‌ها کسب تجربه در صنعت سینما، با بازی در نقش مرد یخی، رقیب اصلی ماوریک با بازی تام کروز در تاپ گان ۱۹۸۶، خیلی سریع به شهرت رسید. کیلمر بعد از به یادماندنی‌ترین نقش او (مرد یخی)، در انواع مختلف فیلم‌ها مشارکت داشت، از فیلم بید مدمارتیگان در سال ۱۹۸۸ گرفته تا نقش معروف خود در فیلم بتمن برای همیشه در سال ۱۹۹۵.

کارنامه حرفه‌ای کیلمر مطمئنا در طول چهار دهه بازیگری، دارای فراز و نشیب‌های بسیار است. این امر به ویژه درباره آثار ترسناک کیلمر صادق است که مسلما نشیب‌های بیشتری نسبت به فراز دارد. پس بد نیست نگاهی به فیلم‌های ترسناک دوران بازی وال کیلمر بیاندازیم،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

مسکو صفر (Moscow Zero)

وال کیلمر

  • کارگردان: ماریا لیدون
  • بازیگران: وال کیلمر، وینسنت گالو، راد سربجیا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۲۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۳ از ۱۰

کیلمر در این فیلم که به صورت دی‌وی‌دی منتشر گردید، با وینسنت گالو (بازیگر فیلم‌های بوفالو ۶۶ و براون بانی) همبازی شد و نقش آندری، دربان شیطانی جهنم را بازی کرد. مسکو صفر که از نظر بسیاری، بدترین فیلم کیلمر است، داستان گروهی از مردان (به رهبری گالو) را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند دوست خود را از درون هزارتوی مسکو نجات دهند و در این مسیر طبیعتا باید با شیاطین مبارزه کنند.

مسکو صفر علی‌رغم جالب بودن همکاری گالو و کیلمر، به خاطر فیلم‌نامه بد و کارگردانی ضعیف آن، با شکست مواجه شد. عملکرد گالو مناسب است و کیلمر را هم نمی‌توان به دلیل عملکرد بد مسکو صفر، مقصر دانست، زیرا او فقط هفت دقیقه در فیلم حضور دارد. بهتر است که در این‌جا کیلمر را فقط به عنوان بازیگر اصلی معرفی کنیم، نه ستاره اصلی فیلم.

حتما بخوانید » فیلم ترسناک

هفت زیرین (Seven Below)

وال کیلمر

  • کارگردان: کوین کاراوی
  • بازیگران: وال کیلمر، وین ریمس، لوک گاس
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۳۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۳.۱ از ۱۰

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه و ناامیدکننده که رقابت نزدیکی با مسکو صفر برای تصاحب عنوان بدترین فیلم کیلمر دارد، هفت زیرین است و باز هم با حضور کیلمر و وینگ ریمز (بازیگر ماموریت غیرممکن)، نوید یک زوج جذاب سینمایی را می‌دهد اما با یک فیلم‌نامه بد و پیش‌فرض پیچیده فراطبیعی خود، شکست می‌خورد.

یک گروه عجیب و غریب (از جمله کیلمر به عنوان بیل که شوهری خیانتکار است) در طوفان به خانه‌ای پناه می‌آورند که گذشته‌ای هولناک را پشت سر گذاشته است و بچه‌ای در آن‌جا حضور دارد که خانواده‌اش را به قتل رسانده است و اعضای گروه با کم شدن تعداد نفراتشان متوجه می‌شوند که در خطر هستند. از آن‌جا که این اتفاق در اوایل فیلم رخ می‌دهد، خیلی افشاکننده نیست که بگوییم کیلمر بلافاصله و تقریبا ۲۰ دقیقه بعد از شروع فیلم کشته می‌شود.

اگر مثبت نگاه کنیم، این زمان بیش از دو برابر مدت زمان اختصاص داده شده به کیلمر در مسکو صفر است. 

حتما بخوانید » فیلم ترسناک لاوکرفت

جزیره دکتر مورو (The Island Of Dr. Moreau)

وال کیلمر

  • کارگردانان: ریچارد استنلی، جان فرانکنهایمر
  • بازیگران: وال کیلمر، مارلون براندو، ریچارد استنلی
  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۲۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۴.۵ از ۱۰

جزیره دکتر مورو که بر اساس رمان اچ‌جی ولز به همین نام ساخته شده است، قبلاً دو بار، یک بار در سال ۱۹۳۲ با نام جزیره روح‌های گمشده و بار دیگر در سال ۱۹۷۷، با بازی برت لنکستر در نقش دکتر مورو معروف اقتباس شده بود. هر دو اقتباس به خوبی مورد توجه قرار گرفتند، در حالی که نسخه ۱۹۹۶ با بازی کیلمر و مارلون براندو، به عنوان یک فاجعه شناخته شده است.

همه این فیلم‌ها داستان آشنای یک بازمانده از تصادف را روایت‌ می‌کنند که در جزیره دکتر مورو پناه می‌گیرد که یک دانشمند دیوانه در زمینه تحقیقات حیوانی (بگذارید فعالیت او را این‌گونه نام‌گذاری کنیم) کار می‌کند.

این فیلم سینمایی می‌توانست پروژه خوبی باشد اما در طول تولید به دلیل اشتباهاتی از سوی بازیگران و عوامل فیلم متلاشی شد: کیلمر و براندو با هم کنار نیامدند، براندو پس از خودکشی دخترش، تقریبا کنار رفت، کیلمر پس از دریافت اوراق طلاق از سوی همسرش در محل کار، با اعضای تیم و سایر بازیگران درگیر شد، طوفان بزرگی تولید را متوقف کرد و غیره. خود فیلم با نقدهای منفی روبه‌رو شد اما درام پشت صحنه آن هم‌چنان جزو موارد سینمایی جذاب است. 

حتما بخوانید » فیلم ترسناک جیمز وان

ذوب شدن (The Thaw)

وال کیلمر

  • کارگردان: مارک لوئیس
  • بازیگران: وال کیلمر، مارتا ماکیساک، آرون اشمور
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۴۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۲ از ۱۰

ذوب شدن که از طرف سازندگان سه‌گانه مرده شرور ساخته شد، یک فیلم هیجان‌انگیز علمی‌تخیلی در سال ۲۰۰۹ است که کیلمر در آن، نقش دکتر دیوید کروپن را بازی می‌کند که یک دانشمند محقق است که یک انگل خفته پیش از تاریخی را کشف می‌کند که با افزایش دمای جهان، کل جمعیت بشر را تهدید می‌کند.

این فیلم، اثر ویژه‌ و منحصر به فردی در این ژانر محسوب نمی‌شود و بسیاری از منتقدان از شباهت‌های مشکوک آن با قسمت یخ سریال پرونده‌های ایکس، ابراز تاسف کردند اما به هر حال، ذوب شدن، به طرز جالبی وحشت ناشی از یک بیماری انگلی را به میزان مضاعفی به تصویر می‌کشد. کیلمر مانند مسکو صفر و هفت زیرین، مدت زمان کمی در فیلم حضور دارد، هرچند نقش او بسیار مهم‌تر از آثار قبلی است. 

حتما بخوانید » فیلم علمی تخیلی

شکارچیان ذهن (Mindhunters)

وال کیلمر

  • کارگردان: رنی هارلین
  • بازیگران: وال کیلمر، کاترین موریس، جانی میلر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۴
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۲۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۴ از ۱۰

این فیلم (نباید آن را با سریالی به همین نام در نتفلیکس اشتباه بگیریم) دارای بازیگران ستاره‌ای مانند ال کول جی، کریستین اسلاتر و کیلمر است و داستان گروهی از ماموران جوان اف‌بی‌آی را دنبال می‌کند که آموزش می‌بینند تا با قاتلان زنجیره‌ای مقابله نمایند. گروه شکارچیان ذهن، برای دستیابی به مهارت در شناسایی قاتلان سریالی روانی، باید ابتدا یک سری سناریوهای آموزشی شبیه‌سازی‌شده واقع‌گرایانه را تجربه کنند اما این کارآموزان به سرعت کشف می‌کنند که این شبیه‌سازی‌ها در واقع به طور خطرناکی واقعی هستند.

کیلمر به عنوان مربی گروه در فیلم حضور دارد و در طی داستان، افراد تیم به دنبال این هستند تا در این طرح معمایی و راز آلود، قاتل اصلی را پیدا کنند. نظرات مخاطبان درباره این طرح داستانی معمولی، بسیار متفاوت بود و منتقدان عمدتا دیدی منفی و تماشاگران عمدتا دیدی مثبت نسبت به فیلم داشتند. شکارچیان ذهن، روی هم رفته، یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های ترسناک کیلمر است. 

حتما بخوانید » بهترین فیلم های فرانسوی

سوپر (The Super)

وال کیلمر

فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر 

  • کارگردان: استفن ریک
  • بازیگران: وال کیلمر، پاتریک فلوگر، موتا کاتفورتی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۴۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۵ از ۱۰

فیلم ترسناک وال کیلمر

کیلمر به دلیل سرطان گلو یا ویرایش صدایش پس از تولید (یا هر دو)، یک بازی سرگرم‌کننده و با صدایی جذاب در نقش فردی وحشتناک به نام والتر در فیلم مهیج سوپر در سال ۲۰۱۷ ارائه می‌دهد. والتر که یکی از بهترین بازی‌های او در دهه اخیر بود، شاید وحشتناک‌ترین نقش در آثار سینمایی کیلمر باشد و همان‌طور که در بررسی و نقد هالیوود ریپورتر بیان شد به او این فرصت را داد که بار دیگر نام و کاریزمای منحصر به فرد خود را بر روی پرده سینما نشان دهد.

این فیلم اثری متمایز در ژانر وحشت محسوب نمی‌شود و در هنگام انتشار نقدهای متفاوتی دریافت کرد اما فیلم یک پیچش داستانی خوب پایانی به سبک ام‌نایت شیامالان دارد که مدتی پس از تماشای فیلم نیز، ذهن شما را درگیر خواهد کرد. 

حتما بخوانید » بهترین فیلم های پزشکی

شبح و ظلمت (The Ghost And The Darkness)

فیلم ترسناک وال کیلمر

فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر  فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر فیلم ترسناک وال کیلمر 

  • کارگردان: استفن هاپکینز
  • بازیگران: وال کیلمر، مایکل داگلاس، جان کانی
  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۵۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰

فیلم شبح و ظلمت به دلیل نقدهای متفاوت و نتایج و فروش ضعیف گیشه، از نظر طرفداران کیلمر، به عنوان یک فیلم کلاسیک ناشناخته تلقی می‌شود. این فیلم بر اساس کتاب بیوگرافیک و غیر داستانی جان اتری پاترسون به نام آدمخواران تساوو ساخته شده است و در آن کیلمر (در نقش پترسون که کمی یادآور نقش دکتر هالیدی در فیلم تامب‌استون است) و مایکل داگلاس (شکارچی معروفی به نام چارلز رمینگتون) در یک ماجراجویی منحصر به فرد و سادیستی به دل طبیعت می‌زنند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌های کمدی

شبح و ظلمت که توسط فیلم‌نامه‌نویس لارنس عربستان و آرواره‌ها نوشته شده است، کیلمر را پس از رفتار زشتش سر صحنه فیلم جزیره دکتر مورو، احیا کرد و نجات داد. او اشتیاق زیادی برای حضور در این فیلم ابراز کرده بود. بازی او باعث شد که نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. با این وجود، اشتیاق و جذابیت وال کیلمر باعث نمایش هر چه بیشتر خشونت در این اثر است و او در کل، بازی خوبی از خود ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های دنیا

منبع » Screenrant

ارسال شده در ۱۲ مهر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 146

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب