هزینه نگهداری سگ چقدر است؟ لیست کامل هزینه‌ها همراه با جزئیات 2021

تمام هزینه‌های سگ از خرید تا نگهداری چقدر است ؟ هزینه خرید سگ چقدر است ؟ هزینه غذای سگ چقدر است ؟ هزینه واکسیناسیون سگ چقدر است ؟ هزینه واکسن‌های چندگانه سگ چقدر است ؟ هزینه ظرف غذای سگ چقدر است ؟ هزینه تختخواب (جای خواب) سگ چقدر است ؟ واکسن هاری سگ چقدر است ؟ هزینه باکس حمل سگ چقدر است ؟ هزینه قلاده سگ چقدر است ؟ هزینه اسباب‌بازی سگ چقدر است ؟ هزینه‌های پزشکی سگ و تعرفه دام‌پزشک چقدر است ؟ هزنیه قلاده سگ چقدر است ؟ هزینه‌های دندان‌پزشکی سگ چقدر است ؟ هزینه نگهداری از سگ چقدر است ؟ هزینه عقیم‌سازی سگ چقدر است ؟ هزینه داروی انگل،کک و کرم‌های مختلف سگ چقدر است ؟ هزینه بیمه درمانی سگ چقدر است ؟ هزینه کاشت میکروچیپ چقدر است ؟ هزینه‌های جانبی سگ چقدر است ؟ جدول برآورد هزینه نگهداری سگ به چه صورت است؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

سگ‌ها از دیرباز به‌عنوان نگهبان خانه و مزارع و گله هم‌پای انسان و در شکار همراه او بوده‌اند.این حیوان باهوش و فوق‌العاده در عملیات پلیسی هم به‌عنوان کمک‌کار نیروهای امنیتی،حضوری پررنگ و مؤثر دارد.سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا هرکسی صلاحیت نگهداری از این حیوان دوست‌داشتنی را دارد؟متأسفانه بسیاری از ما در همسایگان و اطرافیانمان افرادی را می‌شناسیم که به‌دلایل مختلف سگ می‌خرند،اما بعد از مدتی یا از رسیدگی‌های مداوم به آن خسته می‌شوند یا از آن مهم‌تر،از نظر مالی به مشکل برمی‌خورند.در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا می‌خواهیم درباره مورد دوم که هزینه نگهداری سگ است صحبت کنیم؛بنابراین اگر قصد نگهداری از سگ را دارید،قبل از هر چیز این مقاله را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید.

تمام هزینه‌های سگ،از خرید تا نگهداری

قبل از شروع، یک نکته را به یاد داشته باشید: از آنجا که با توجه به شرایط اقتصادی ایران نرخ ثابت و دقیقی برای هیچ‌یک از ملزومات سگ وجود ندارد، تمامی قیمت‌ها در این مطلب برآوردی نزدیک از قیمت‌های روز بازار هستند و دیدی کلی به شما می‌دهند. سعی کردیم کمترین و بیشترین قیمتی را که باید انتظار داشته باشید برایتان تهیه کنیم. تمام قیمت‌ها متعلق به مهر ۱۳۹۹ هستند.

هزینه خرید سگ

هزینه نگهداری سگ - خرید سگ
توله هاسکی – حدود ۳ میلیون تومان

با فرض اینکه قرار نیست کسی توله‌ای را به شما هدیه بدهد، اول باید هزینه خرید یک توله را بدانید. سگ‌ها نژادهای مختلفی دارند و بنابراین قیمتشان باهم متفاوت است. قیمت برخی از نژادهای سگ را ببینید:

  • توله هاسکی: حدود ۳ میلیون تومان؛
  • ژرمن شپرد: از ۴ تا بیش از ۶ میلیون تومان؛
  • مالتیز عروسکی: حدود ۲۵ میلیون تومان؛
  • پودل: حدود ۳۰ میلیون تومان؛
  • پامرانین: حدود ۳۵ میلیون تومان.

هرچه نژادها کمیاب‌تر و خاص‌تر باشند و نیز شناسنامه هم داشته باشند ممکن است قیمت‌ها بالاتر هم بروند. سگ‌های نژاد بزرگ و برخی نژادهای کمیاب مانند ماستیف تبتی فوق‌العاده گران‌قیمت‌اند. توله پامرانین را در زیر می‌بینید:

هزینه نگهداری سگ - هزینه خرید سگ
توله پامرانین – حدود ۳۵ میلیون تومان
نکته: بدیهی است که هزینه خرید سگ را فقط یک بار انجام می‌دهید.

هزینه واکسیناسیون سگ

هزینه نگهداری سگ - واکسیناسیون سگ

واکسیناسیون سگ یکی از مهم‌ترین موارد هزینه نگهداری سگ است. واکسن برای سگ‌ها ضروری است، وگرنه نه‌تنها جان سگ، که جان خود و اطرافیانتان هم در معرض خطر خواهد بود. سگ دو نوع واکسن دارد: واکسن‌های اصلی و واکسن‌های غیراصلی. واکسن‌های اصلی واکسن‌هایی‌اند که همه سگ‌ها باید بزنند و الزامی است. این واکسن‌ها عبارت‌اند از:

  • واکسن‌های چندگانه؛
  • واکسن هاری.

واکسن‌های غیراصلی را دام‌پزشک با توجه به بیماری‌هایی که سگ ممکن است در محل زندگی شما به آن مبتلا شود تجویز می‌کند و برای عموم سگ‌ها نیست. خود دام‌پزشک‌ها تشخیص می‌دهند چه واکسن‌هایی برای سگ شما لازم است.

واکسن‌های چندگانه

واکسن چندگانه را از ۶ تا ۸ هفتگی توله می‌توان به آن تزریق کرد. سپس به‌مدت سه دوره (هر سه هفته یک بار) تا ۴ماهگی باید این واکسن تکرار شود. بعد از آن، فقط سالی یک بار این واکسن‌ها را به‌عنوان یادآور تزریق می‌کنید. بسته به شهر و منطقه محل سکونت‌تان ممکن است قیمت واکسن متفاوت باشد، اما به‌طور کلی حدود ۹۰ هزار تومان است.

واکسن هاری

در ایران واکسن هاری را معمولا در ۴ماهگی تزریق می‌کنند. بسته به شرکت تولیدکننده واکسن، ممکن است ایمنی شش‌ماهه یا یک‌ساله ایجاد کند. واکسن هاری، بسته به نوع آن و محل سکونت شما، ممکن است از ۶۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان باشد.


حتما بخوانید » مکافات انتخاب و دیگر هیچ،چشم سگ


هزینه غذای سگ

هزینه نگهداری سگ - غذای خشک سگ

هزینه غذای سگ به‌طور متوسط به جثه و نژاد او بستگی دارد. غذای سگ‌های نژاد بزرگ مسلما بیشتر از سگ‌های نژاد کوچک است. همچنین هر نژاد سگ غذاهای بخصوصی را بیشتر می‌خورد؛ مثلا بعضی سگ‌ها باید گوشت و پروتئین بیشتری مصرف کنند و از آنجا که غذاهای حاوی گوشتِ بیشتر گران‌ترند، هزینه غذای این سگ‌ها گران‌تر است.

سگ می‌تواند بسته به ذائقه‌اش غذای خانگی، کنسرو یا غذای خشک بخورد. غذای خشک معمولا برای سگ بهتر است. گران‌ترین غذای خشک (برند رویال کنین) حدود ۵ میلیون تومان و ارزان‌ترین غذای خشک حدود ۷۰ هزار تومان است. ارزان‌ترین کنسرو غذای سگ حدود ۱۰ هزار تومان و گران‌ترین آنها ۱۲۰ هزار تومان است.

البته سگ‌ها غذای تشویقی هم دارند که از ۱۵ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

هزینه ظرف غذای سگ

هزینه نگهداری سگ - ظرف غذای سگ

ظرف غذای سگ تنوع بسیار زیادی در بازار دارد. می‌توانید ظرف تکی یا دوتایی برای آب و غذا بخرید. ظرف غذای سگ از ۲۶ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان پیدا می‌شود.

هزینه تختخواب (جای خواب) سگ

هزینه نگهداری سگ - تشک سگ

این مورد از آنهایی است که می‌توانید در آن کمی صرفه جویی کنید، زیرا روش‌های زیادی برای تهیه جای خواب سگ وجود دارد.

جای خواب سگ می‌تواند به‌شکل‌های مختلف باشد:

  • تشک ساده؛
  • تشک لبه‌دار؛
  • لانه سقف‌دار؛
  • کیسه‌خواب؛
  • تختخواب.

تختخواب و کیسه‌خواب معمولا برای سگ‌های نژاد کوچک مناسب‌تر است.

هزینه نگهداری سگ - تخت خواب سگ
تختخواب سگ

اگر سگ تان در مسافت‌های طولانی در ماشین می‌خوابد، می‌توانید یک کریر برای خوابیدنش در ماشین بخرید.

تشک معمولی سگ از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و به تشک‌های لبه‌دار می‌رسد که حدود ۸۰۰ هزار تومان است. جای خواب لانه‌ای از نوع معمولی ۱۸۰هزارتومانی تا نوع باکیفیت ۹۰۰هزارتومانی در بازار پیدا می‌شود. بعضی از مدل‌های تختخوابی تا بیشتر از ۲ میلیون تومان هم به فروش می‌رسند. البته همه اینها به اندازه جثه سگ هم بستگی دارد؛ برای مثال، سایز صفر ارزان‌تر از سایز یک است.

هزینه باکس حمل سگ

هزینه نگهداری سگ - باکس سگ

باکس حمل سگ در حد کیف و سبد از ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۸۰۰ هزار تومان که پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر است می‌رسد. البته باکس حدود ۵میلیون‌تومانی هم در بازار موجود است!

هزینه اسباب‌بازی سگ

هزینه نگهداری سگ - اسباب بازی سگ

سگ از یک سو حیوانی آموزش‌پذیر است و به اسباب‌بازی‌های فکری و تشویقی و آموزشی نیاز دارد و از سوی دیگر عاشق بازی است و به توپ، عروسک، طناب کنفی، اسباب‌بازی‌های دندانی برای جویدن (که به کاهش خارش لثه‌هایش هم کمک می‌کند)، دیسک و بومرنگ علاقه شدیدی نشان می‌دهد؛ بنابراین باید حداقل چند مورد از اینها را برایش تهیه کنید.

نکته مهم: هنگام خرید اسباب‌بازی دقت کنید آن‌قدر برای سگ تان کوچک نباشد که آن را قورت بدهد؛ مخصوصا توپ‌ها که نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشند.
  • انواع توپ (از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان)؛
  • طناب‌های کنفی (حدود ۲۵ هزار تومان که کمتر یا بیشتر هم ممکن است باشد)؛
  • انواع عروسک (از ۱۷ تا ۱۵۰ هزار تومان)؛
  • اسباب‌بازی دندانی (از ۱۷ تا ۱۸۰ هزار تومان)؛
  • اسباب‌بازی کنترلی (نوع معمولی‌اش بیشتر از یک میلیون تومان است).

هزینه لوازم بهداشتی سگ

هزینه نگهداری سگ - لوازم بهداشتی سگ

یکی از موارد هزینه نگهداری سگ لوازم بهداشتی اوست که شامل خرده‌ریزهای بسیار زیادی است. بعضی از مهم‌ترین این لوازم عبارت‌اند از:

  • ناخن‌گیر (از ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان)؛
  • شامپو (از ۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان)؛
  • توالت مخصوص سگ (از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان)؛
  • شانه گره‌بازکن (از ۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان)؛
  • جوراب چهارفصل (از ۲۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵۰ هزار تومان و بیشتر هم ممکن است باشد)؛
  • قطره شست‌وشوی چشم (از ۱۵۵ تا ۱۸۰ هزار تومان)؛
  • قطره اطراف چشم و لکه‌بر (از ۱۸ تا ۸۰ هزار تومان).

هزینه قلاده سگ

هزینه نگهداری سگ - قلاده سگ

قلاده وسیله‌ای کاربردی است که برای بیرون‌بردن و نگه‌داشتن سگ سودمند است. بهتر است هرگز سگ را بدون قلاده بیرون نبرید. سگ ممکن است نسبت به حیوانات دیگر یا به افراد واکنش نشان دهد و تحریک شود. قلاده سه نوع مختلف دارد که عبارت‌اند از:

  1. قلاده گردنی (از حدود ۲۲ تا ۲۵۰ هزار تومان)؛
  2. قلاده کتفی (از حدود ۴۰ تا ۲۸۰ هزار تومان)؛
  3. قلاده کمری (از ۹۰ تا حدود ۸۰۰ هزار تومان).

بعضی قلاده‌ها ضدکک‌اند، با این حال قیمتشان در همین محدوده‌هایی است که گفتیم.

هزینه‌های پزشکی سگ و تعرفه دام‌پزشک

هزینه نگهداری سگ - هزینه پزشکی سگ

سگ نیز مانند هر جاندار دیگری بیمار یا زخمی می‌شود. برخی بیماری های سگ مانند دیابت مزمن‌اند و هزینه‌های درمانشان طولانی‌مدت است؛ اما بعضی مشکلات به‌شکل تصادفی برایش اتفاق می‌افتند. شکستگی اندام، خراشیده‌شدن بدن و عفونت جزو مواردی‌اند که زیاد برای سگ‌ها اتفاق می‌افتند. همچنین یکی از مشکلات رایج در برخی سگ‌های نژاد بزرگ مانند ژرمن شپرد، گلدن رتریور و لابرادور دیسپلازی مفصل ران آنهاست که درمان آن هزینه‌بر است.

تعرفه ویزیت دام‌پزشک معمولا به استانی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. خدمات جراحی و شکسته‌بندی و زیبایی همگی با توجه به محل زندگی شما، مجهزبودن کلینیک و نیز شدت جراحت متغیر است. دام‌پزشک پس از تشخیص نوع مشکل، هزینه‌های درمان را برای شما تعیین خواهد کرد.

به‌جز هزینه‌های درمانی، هزینه چکاپ سه‌ماهه را هم باید اضافه کنید.

هزینه‌های دندان‌پزشکی سگ

هزینه نگهداری سگ - هزینه دندانپزشکی

رسیدگی منظم به دندان‌های سگ برای سلامتی آنها ضروری است. ست مسواک و خمیردندان مخصوص سگ حدود ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است. هزینه جرم‌گیری دندان سگ بستگی به اندازه جثه‌اش و نوع نژادش دارد و تقریبا از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود. جراحی جدی‌تر دندان‌ها و کشیدن دندان گران‌تر از جرم‌گیری است.

نکته: از خمیردندان انسان استفاده نکنید. فلوراید موجود در آن برای سگ سمّی است.

هزینه داروی انگل،کک و کرم‌های مختلف سگ

هزینه نگداری از سگ

هزینه نگداری از سگ

رفع انگل، کک، شپش و کرم برای سگ‌ها ضروری است. داروی انگل حدود ۵۰ هزار تومان است. برای رفع کک و شپش، حمام و شست‌وشو انجام می‌شود که قیمت‌ها با توجه به نژاد سگ متفاوت است. به‌طور کلی، این هزینه برای سگ‌های نژاد کوچک حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است و برای سگ‌های نژاد بزرگ از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود. هزینه درمان کک گران‌تر است، اما هر سه ماه یک بار انجام می‌شود. درمان کک معمولا ماهی یک بار باید انجام شود.

هزینه عقیم‌سازی سگ

هزینه نگهداری سگ - هزینه عقیم‌سازی سگ

به‌طور متوسط، هزینه عقیم‌سازی سگ با یک شب بستری همراه با دستمزد جراحی و دارو حدود ۳۰۰ هزار تومان است. اگر هم بخواهید ۴ تا ۵ روز در بیمارستان بماند و از او نگهداری کنند تا به حالت طبیعی برگردد، باید حدود ۶۰۰ هزار تومان برایش هزینه کنید. البته بازهم به شهر سکونت شما بستگی دارد و ممکن است قیمت کمی بالاتر یا پایین‌تر باشد؛ اما معمولا هزینه عقیم‌سازی هر سگ در همین حدود است. عقیم‌سازی سگ ماده معمولا کمی گران‌تر از سگ نر است.

هزینه بیمه درمانی سگ

هزینه بیمه درمانی سگ

هزینه بیمه درمانی سگ

در کشور ما بیمه سامان تا سقف ۵ میلیون تومان هزینه‌های درمان حیوانات خانگی را پوشش می‌دهد.

هزینه کاشت میکروچیپ

هزینه نگهداری سگ - کاشت میکروچیپ

خدمات کاشت میکروچیپ و صدور شناسنامه بین‌المللی با قیمت‌های متغیری ارائه می‌شوند. با این حال معمولا هزینه آنها حدود ۱۰۰ هزار تومان است. علاوه بر این، صدور شناسنامه عادی معمولا حدود ۱۰ هزار تومان هزینه برمی‌دارد.

هزینه‌های جانبی دیگر

هزینه نگهداری سگ - هزینه‌های جانبی

اینها هزینه‌های اولیه و اساسی برای سگ بودند. هزینه نگهداری سگ به این موارد ختم نمی‌شود. هزینه‌های دیگری از جمله اکسسوری‌های مختلف (کیف لوازم‌آرایشی، پاپیون، لباس، کفش)، لوازم بهداشتی اضافی (قطره و پد تعلیم ادرار، پوشک مخصوص سگ، دستکش موجمع‌کن، لوسیون‌ها)، خدمات آرایش و پیرایش سگ (کوتاهی موها، ناخن‌گرفتن در صورتی که خودتان از پس آن برنیایید)، هزینه نگهداری از سگ در هتل هنگام مسافرت و بسیاری موارد دیگر هم هستند که ممکن است هر از گاهی مجبور به پرداخت آنها شوید.

جدول برآورد هزینه نگهداری سگ

هزینه نگهداری سگ

هزینه نگهداری سگ

نوع هزینه کمترین مبلغ بیشترین مبلغ
خرید توله ۳ میلیون تومان ۳۵ میلیون تومان
واکسیناسیون (چندگانه + هاری با فرض هر دو ۹۰ هزار تومان) ۱۸۰ هزار تومان
غذای خشک

کنسرو

غذای تشویقی

۷۰ هزار تومان

۱۰ هزار تومان

۱۵ هزار تومان

۵ میلیون تومان

۱۲۰ هزار تومان

۱۸۰ هزار تومان

ظرف غذا ۲۶ هزار تومان ۳۰۰ هزار تومان
تشک خواب

لانه خواب

تختخواب

۴۰ هزار تومان

۱۸۰ هزار تومان

از ۲ میلیون تومان

۸۰۰ هزار تومان

۹۰۰ هزار تومان

باکس حمل سگ ۱۳۰ هزار تومان ۸۰۰ هزار تومان
توپ بازی

طناب کنفی

عروسک

دندانی

۱۰ هزار تومان

۱۸ هزار تومان

۱۷ هزار تومان

۱۷ هزار تومان

۴۰ هزار تومان

۲۵ هزار تومان

۱۵۰ هزار تومان

۱۸۰ هزار تومان

ناخن‌گیر

شامپو

توالت

شانه

جوراب چهارفصل

قطره شست‌وشوی چشم

۴۰ هزار تومان

۳۰ هزار تومان

۱۰۰ هزار تومان

۵۰ هزار تومان

۲۵ هزار تومان

۱۵۵ هزار تومان

۱۵۰ هزار تومان

۲۵۰ هزار تومان

۱۵۰ هزار تومان

۱۸۰ هزار تومان

۵۰ هزار تومان

۱۸۰ هزار تومان

قلاده گردنی

قلاده کتفی

قلاده کمری

قلاده ضدکک

۲۲ هزار تومان

۴۰ هزار تومان

۹۰ هزار تومان

حدود ۸۰ هزار تومان

۲۵۰ هزار تومان

۲۸۰ هزار تومان

۸۰۰ هزار تومان

ست مسواک و خمیردندان ۹۰ هزار تومان ۱۳۰ هزار تومان
داروی انگل

حمام شپش و کک

حدود ۵۰ هزار تومان

حدود ۲۵ هزار تومان

حدود ۴۰ هزار تومان

هزینه‌های عقیم‌سازی ۲۰۰ هزار تومان ۱٫۵ میلیون تومان
کاشت میکروچیپ حدود ۱۰۰ هزار تومان
هزینه‌های پزشکی متغیر است

برآورد کمترین و بیشترین هزینه نگهداری سگ

هزینه نگهداری سگ

هزینه نگهداری سگ

با فرض اینکه یک توله هاسکی بگیرید و ارزان‌ترین لوازم را انتخاب کنید، بدون احتساب هزینه‌های پزشکی، در همان ابتدای کار به ۴،۲۷۵،۰۰۰ تومان نیاز دارید. حالا با فرض اینکه یک توله پامرانین ۳۵میلیون‌تومانی بگیرید و گران‌ترین لوازم درج‌شده در جدول را بخرید، بدون احتساب هزینه‌های پزشکی، در همان ابتدای کار به ۴۷ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان نیاز دارید.

به یاد داشته باشید این برآورد فقط ابتدای کار است و فقط اولین بسته غذا و شامپو را حساب کرده‌ایم و هزینه‌های پزشکی‌اش را محاسبه نکرده‌ایم. به این هم فکر کنید که هر از گاهی باید لوازم بهداشتی و ظرف غذا و اسباب‌بازی‌هایش را هم عوض کنید؛ بنابراین اینها را هم باید به مجموع هزینه نگهداری سگ اضافه کنید.


حتما بخوانید » ترس از سگ،دلایل و 10 روش علمی و مؤثر برای غلبه بر آن


بدون هیچ تعصبی،لطفا منطقی فکر کنید

هزینه نگهداری سگ - سگ را به حال خودش رها نکنید

سگ‌ها موجوداتی زیبا،دوست‌داشتنی و وفادارند و خودشان را در خدمت انسان قرار می‌دهند.در ازای آن، به کسی نیاز دارند که از آنها حمایت کند، نه اینکه بعد از چند سال آنها را در خیابان‌های آن‌سوی شهر یا در جنگل‌های شهری دیگر رها کند (تعارف نداریم، خیلی‌ها وقتی درباره هزینه نگهداری سگ کم می‌آورند این کار را می‌کنند). اگر هم وجدانتان اجازه رهاکردن آنها را ندهد، مطمئنا وقتی از پس هزینه‌هایش برنیایید، آنها را به مراکز مراقبت از حیوانات خواهید فرستاد. با این کار، شما خیالتان آسوده می‌شود؛ اما تکلیف سگی که به شما خو گرفته است چیست؟ سگ‌ها مهربان‌اند و صاحبانشان را به‌سختی فراموش می‌کنند (شاید هم هرگز فراموش نکنند).

نظر شما چیست؟بهتر نیست اگر واقعا شرایطش را ندارید،از اول،مسئولیت مراقبت از آنها را به عهده نگیرید؟


حتما بخوانید »17 سگ‌ آپارتمانی برای کسانی که خانه‌های کوچک دارند


منبع » moneyadviceservice
ارسال شده در ۲۷ مهر ۱۳۹۹
  • اشتراک گذاری :
  • 182

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب