طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی ساده، خوشمزه و مجلسی در فر 2022

طرز تهیه گلت توت فرنگی چیست؟ مواد لازم پخت گلت توت فرنگی فرانسوی چیست؟ طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی ساده، خوشمزه و مجلسی در فر چیست؟ مراحل طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی خوشمزه چیست؟ دستور پخت گلت توت فرنگی فرانسوی چیست؟ بهترین طرز پخت گلت توت فرنگی فرانسوی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

گلت توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی می باشد که از خانواده پای و تارت هستند که دقیقا یک لایه خمیر کره ای دارند و وسط خمیر از یک فیلینگ میوه ای تهیه می شود مانند میوه های فصل پر می شود و لبه های خمیر را تا زده و روی مواد می آورند و بعد از پخت مواد میانی کاراملی و خمیر ترد و خوشمزه ای خواهید داشت که یک دسر فوق العاده جذاب برای مهمانی و دورهمی ها می باشد یکی از مهم ترین نکته ها و مزیت های تهیه گلت استفاده نکردن از قالب مخصوص تارت یا پای است که شما به دلخواه می توانید در هر سایزی این گلت را تهیه کنید.

خمیر گلت کم شیرین تر و کم کالری تر و در ایتالیا به آن کروستاتا نیز گفته می شود. امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا گلت توت فرنگی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی

  • کره گیاهی یا حیوانی ۱۵۰ گرم
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر قند ۱ ق غذا خوری
  • آب یخ ۱/۴ پیمانه

مواد میانی گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی فرانسوی

گلت توت فرنگی فرانسوی

  • توت فرنگی ۴۰۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای رومال

  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • پرک بادام به مقدار لازم
  • شیر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی مجلسی

خوشمزه, دستور آشپزی, غذای فرانسوی

مرحله اول: تهیه خمیر گلت

ابتدا برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید گلت را آماده کنید. آرد و به همراه پودر قند داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس کره سرد یخچالی را خرد کنید و داخل آرد بریزید و برای مخلوط کردن می توانید از غذاساز استفاده کنید تا خمیر اصلا گرمای دست را احساس نکند ولی اگر غذاساز ندارید با چنگال کره را به خورد خمیر دهید تا جایی که خمیر مانند خرده نان شود سپس باید به تدریج آب سرد اضافه کنید بسته به نوع آرد مصرفی نباید آب را یکباره بریزید وقتی خمیر نرم و لطیف شد آن را با نوک انگشت جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه سمبوسه

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی توت فرنگی را شسته و از وسط به دو نیم کنید نیازی نیست خیلی ریز خرد کنید و بعد توت فرنگی را داخل قابلمه ریخته و به آن شکر و نشاسته ذرت را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم توت فرنگی آب

انداخته و تبدیل به یک سس غلیظ شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه گلت توت فرنگی

در ادامه خمیر را از یخچال خارج کنید و روی یک کاغذ روغنی باز کنید به اندازه دلخواه ولی به قطر ۳ میل سپس کاغذ روغنی را به سینی فر منتقل کنید و بعد توت فرنگی ها را در مرکز خمیر ریخته به طوری که ۵ سانت از کنارهای خمیر فاصله داشته باشد سپس لبه های گلت را روی توت فرنگی بیاورید در ادامه سینی را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت گلت توت فرنگی

در ادامه زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط و دور تا دور خمیر گلت را رومال کنید و به دلخواه پرک بادام بریزید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گلت پخته و طلایی شود و بعد از سرد شدن برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گلت توت فرنگی

حتما بخوانید » طرز تهیه پاستا با میگو و قارچ و پنیر ایتالیایی خوشمزه و آسان 2022

گلت توت فرنگی

  1. توت فرنگی ها را خیلی ریز خرد کنید وگرنه له می شوند.
  2. خمیر گلت را تا ۳ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.
  3. اگر خمیر گلت ورز بخورد بعد از پخت سفت می شود.
  4. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه الویه شارلوت ،شیک،آسان و مجلسی با نان باگت 2022

ارسال شده در ۱۴ تیر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 95

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب