راهنمای رزرو بلیط قطار مشهد کرمان

اگر اهل گشت‌وگذار و سفر باشید، حتما می‌دانید که استان کرمان پر از شگفتی‌هایی است که شما را مبهوت خود می‌کنند. مثلا باغ شاهزاده ماهان حقیقتا بهشتی در دل کویر است که مشابه آن را در کمتر جایی از دنیا خواهید دید؛ علاوه‌بر‌آن، آثار تاریخی و کهن دیگری هم در این ناحیه وجود دارند که نباید بازدید از آن‌ها را از دست داد. به‌همین‌خاطر، خوب است عید امسال پیش از آن‌که هوا گرم شود، به کرمان سفر کنید. اگر ساکن مشهد باشید، می‌توانید به‌راحتی بلیط قطار مشهد کرمان را خریداری کرده و سفرتان را آغاز کنید. در این مقاله، نحوه رزرو بلیط قطار را بررسی خواهیم کر.

بلیط, رزرو, رزرو بلیط, رزرو بلیط قطار, قطار

آشنایی با مسیر ریلی مشهد-کرمان

در کمتر از یک قرن پیش، نحوه سفر به شهرهای مختلف به‌مراتب با آن‌چه امروز می‌بینیم فرق می‌کرد. وسایل حمل‌ونقل به‌قدری محدود بودند که سفر‌کردن این‌قدر راحت نبود و همه افراد امکان آن را نداشتند. این روزها در هر شهر کوچکی می‌توان از‌طریق ایستگاه راه‌آهن یا پایانه اتوبوس‌رانی سفر کرد. از سال ۱۳۷۵ تاکنون، قطار به یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی برای سفر تبدیل شده که روزانه عده زیادی از افراد را در سطح کشور جابه‌جا می‌کند. راه‌آهن کرمان یکی از مهم‌ترین مسیرهای جنوب کشور است که شهرهای مهمی را به‌هم متصل می‌کند.

مسیر مشهد به کرمان یکی از پرترددترین مسیرها به مقصد کرمان است. این مسیر تقریبا ۹۰۰ کیلومتر طول دارد و شمال شرق را به مرکز و جنوب متصل می‌کند. بسته به این‌که چه نوع قطاری را برای سفر انتخاب کرده باشید، مدت‌زمان سفر تغییر خواهد کرد؛ بااین‌حال، به‌طور میانگین می‌توان این مسیر را در ۱۴-۱۵ ساعت طی کرد. برخی از ایستگاه‌های این مسیر، به شرح زیر هستند:

  • جندق

  • تربت‌حیدریه

  • طبس

  • بهاباد

  • مبارکه

  • زرند

  • کرمان

اگر مقصد شما یکی از این شهرها باشد، می‌توانید بلیط قطار مشهد کرمان را تهیه کنید. هنگام خرید بلیط باید به نوع قطار نیز توجه داشته باشید. چند مورد از قطارهای مسیر مشهد کرمان را نام می‌بریم:

  • چهار‌ستاره ۴تخته غزال

  • چهار‌ستاره ۴تخته ارگ ویژه

  • سه‌ستاره ۶تخته کویر

بلیط, رزرو, رزرو بلیط, رزرو بلیط قطار, قطار

نکات مهم برای رزرو بلیط قطار

حال که با مسیر ریلی مشهد تا کرمان آشنا شدید، خوب است نکاتی را درباره رزرو بلیط قطار نیز بدانید. دانستن این نکات ساده به شما کمک می‌کند تا خرید مطمئنی داشته باشید و در هنگام سفر با مشکل مواجه نشوید. ما چند مورد از مهم‌ترین‌ها را در ادامه خواهیم گفت. حتما در هنگام خرید بلیط قطار، این نکات را مدنظر قرار دهید.

  • اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید، مراجعه به مرجعی معتبر است. اگر بلیط خود را از یک مرجع معتبر خریداری نکنید، قطعا با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.

  • برای سفر با قطار باید طولانی‌بودن سفر را در نظر داشته باشید. معمولا آن دسته از مسافرانی که برای رسیدن به مقصد عجله داشته باشند، قطار را انتخاب نمی‌کنند.

  • هنگام خرید بلیط قطار مشهد کرمان، حتما به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید. قطارهای مختلفی که در این مسیر فعالیت می‌کنند، امکانات و خدمات گوناگونی را ارائه خواهند کرد. همچنین در هزینه سفر نیز تأثیرگذار هستند.

  • به زمان حرکت قطار توجه کنید و فاصله محل سکونت تا راه‌آهن را در نظر داشته باشید.

  • حتما شماره تماس را به‌درستی وارد کنید. گاهی اوقات تغییراتی در برنامه ایجاد می‌شود که از‌طریق پیامک به اطلاع مسافران می‌رسانند.

  • اطلاعات مسافران را به‌درستی وارد کنید. پس از صادر‌شدن بلیط، امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

  • حتما از مدتی قبل از سفر برای خرید بلیط اقدام کنید. در مواقع شلوغ سال، بهتر است از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید و پیش از آن‌که بلیط‌ ها تمام شوند، خرید خود را انجام دهید.

بهترین مرجع خرید بلیط قطار برای سفر عیدانه

همان‌طور‌که در قسمت قبل به آن اشاره شد، انتخاب مرجع معتبر مهم‌ترین نکته‌ای است که هنگام خرید بلیط قطار باید مدنظر داشته باشید. مراجع معتبر معمولا تمام مسیرهای ریلی را پوشش می‌دهند و مسافران با اطمینان کامل، هزینه بلیط را پرداخت می‌کنند. باوجود تعدد مراجع در حوزه خدمات گردشگری، انتخاب بهترین مورد کمی سخت است. با‌توجه‌به بررسی‌های انجام‌شده، پیشنهاد ما به شما پلتفرم فلای تودی خواهد بود. این پلتفرم یکی از معتبرترین‌ها در حوزه خدمات مسافرتی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده‌اید.

مجموعه فلای تودی به‌سبب سال‌ها فعالیت در این حوزه، اکنون با کوله‌باری از تجربه خدمات خود را ارائه می‌کند. همچنین تداوم فعالیت آن در مارکت، نشان‌دهنده موفقیت مجموعه فلای تودی است و همین موضوع سبب اعتماد کاربران می‌شود. از دیگر مزایای پلتفرم فلای تودی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید بلیط قطار را با کمترین هزینه از فلای تودی خریداری کنید. این مجموعه به‌سبب احترامی که برای همراهان خود قائل است، قیمتی اقتصادی و منصفانه را در نظر می‌گیرد.

  • می‌توانید به مجموعه‌ای از خدمات در این پلتفرم دسترسی داشته باشید. به‌عنوان مثال، علاوه‌بر خرید بلیط قطار مشهد کرمان، می‌توانید اقامتگاه موردنظرتان را نیز رزرو کنید. در‌صورت ‌نیاز، امکان خرید بلیط هواپیما نی وجود دارد.

  • رابط کاربری وب‌سایت فلای تودی بسیار ساده است. حتی اگر سابقه خرید از اینترنت را هم نداشته باشید، می‌توانید در کمتر از چند دقیقه بلیط موردنظرتان را از فلای تودی خریداری کنید.

بلیط, رزرو, رزرو بلیط, رزرو بلیط قطار, قطار

نحوه رزرو بلیط در پیش فروش قطار فلای تودی

برای رزرو بلیط قطار از فلای تودی، ابتدا باید وارد سایت اصلی شوید. البته پیشنهاد بهتری هم داریم؛ می‌توانید از اپلیکیشن فلای تودی استفاده کرده و به‌راحتی به این پلتفرم دسترسی پیدا کنید. به‌محض این‌که وارد سایت شوید، در بالای صفحه گزینه‌هایی نظیر پرواز، قطار، هتل و … را مشاهده خواهید کرد. باید روی گزینه «قطار» کلیک کرده و سپس اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. سپس روی گزینه «جستجو» کلیک کنید تا فهرستی از قطارها به شما نمایش داده شوند. بهترین قطار را انتخاب کرده و هزینه را بپردازید. در کمتر از چند دقیقه بلیط شما صادر خواهد شد. این روزها پیش فروش قطار فلای تودی آغاز شده و بهترین فرصت برای خرید بلیط سفرهای نوروزی است. این فرصت را از دست ندهید.

ارسال شده در ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • اشتراک گذاری :
  • 9

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب