7 رمان علمی تخیلی خواندنی که فیلمشان در راه است 2022

7 رمان علمی تخیلی خواندنی که فیلمشان در راه است کدام رمان ها میباشند؟ بهترین رمان های علمی تخیلی کدام رمان ها هستند؟ جذابترین رمان های علمی تخیلی کدام رمان ها هستند؟ در لیست بهترین رمان های علمی تخیلی کدام رمان ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

سینماهای سراسر جهان کم‌کم باز می‌شوند و مردم دوباره فرصت پیدا می‌کنند فیلم‌ها را روی پرده‌های بزرگ ببینند. اما برای تجربه‌ی یک داستان علمی تخیلی جذاب حتما لازم نیست از خانه بیرون بروید. خیلی از فیلم‌های علمی تخیلی که قرار است اکران یا ساخته شوند اقتباس‌هایی هستند از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه و کمیک بوک‌های گوناگون و با خواندن منابع اقتباس‌ آن‌ها هم می‌توانید زمان باقی مانده تا اکرانشان را بهتر سپری کنید و هم زودتر از بقیه وارد دنیایشان شوید.

اگر دوست دارید نگاهی به آینده‌ی پیش روی سینمای علمی تخیلی بیندازید، شانس به شما رو کرده است چون در این فهرست تعدادی از بهترین رمان‌های علمی تخیلی را کنار هم آورده‌ایم که اقتباس‌های سینمایی‌اشان در راه است و در مراحل مختلف تولید به سر می‌برد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

بورن (Borne)

  • نویسنده: جف وندرمیر

کتاب بورن

داستان این کتاب در آینده‌ای پساآخرالزمانی می‌گذرد. در پی استفاده بی‌رویه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک، موجوداتی جهش‌یافته و وحشتناک بر دنیا و بازماندگان تمدن مسلط شده‌اند. قهرمان داستان ریچل حین گشتن خرابه‌ها برای پیدا کردن مایحتاج زندگی، موجودی عجیب کشف می‌کند که شبیه گل شقایق است و خیلی زود متوجه می‌شود ماجرا پیچیده‌تر از چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد.

این داستان سوررئال علمی تخیلی ساخته و پرداخته‌ی ذهن جف وندرمیر است، کسی که با نگارش سه‌گانه‌ی «نابودی» (Annihilation) جوایز ادبی زیادی گرفت. سال ۲۰۱۸ نتفلیکس اقتباسی از رمان نابودی با بازی ناتالی پورتمن ساخت که بازخوردهای خیلی خوبی هم داشت.

سال ۲۰۱۶ استودیو پارامونت حقوق اقتباس سینمایی بورن را خرید و اسکات رودین و الی بوش (تهیه‌کنندگان نابودی) به‌عنوان تهیه‌کننده حاضر شدند. تا اینجای کار هنوز مشخص نیست که پروژه در چه مقطعی قرار دارد و تولیدش به صورت رسمی از چه زمانی آغاز خواهد شد.

کتاب بورن با ترجمه‌ای از رضا اسکندری آذر از نشر کتابسرای تندیس منتشر شده است.

حتما بخوانید » بهترین کتاب‌ها برای زنان ؛ 13 کتاب الهام‌بخش که هر زنی باید بخواند 2021

تلماسه (Dune)

  • نویسنده: فرانک هربرت

کتاب تلماسه

تلماسه به گواه بسیاری یکی از بهترین رمان‌های علمی تخیلی دنیاست و تا کنون اقتباس‌های زیادی از آن ساخته شده است و کارگردان‌های گوناگونی به روایت داستان خانواده‌های رقیبی پرداخته‌اند که برای کنترل سیاره‌ای به نام آراکیس با هم در نزاع هستند. قهرمان داستان پل آتریدیس است که خانواده‌اش مدت‌ها تصدی‌گری سیاره‌ی آراکیس را بر عهده داشته‌اند. وقتی دوران حکومت خانواده‌ی پل به پایانی خشونت‌بار می‌رسد، او خودش را در میان درگیری‌های تکان‌دهنده‌ای می‌یابد که از شن و ماسه‌های آراکیس تا کهکشان‌های دوردست ادامه پیدا می‌کند.

استودیو لجندری فوریه ۲۰۱۷ اعلام کرد که دنی ویلنو، کارگردان فیلم‌هایی مثل «سیکاریو» (Sicario) و «ورود» (Arrival) قصد دارد اقتباس‌ تازه‌ای از رمان تلماسه بسازد. جولای ۲۰۱۸ تیموتی شالامی بازیگر نامزد اسکار برای ایفای نقش پل آتریدیس انتخاب شد و بعد از او ربکا فرگوسن را برای نقش بانو جسیکا، مادر پل برگزیدند. در ادامه چهره‌های مطرح دیگری هم به پروژه اضافه شدند، از جمله دیو باتیستا، خاویر باردم، استلان اسکارسگارد، جاش برولین و اسکار آیزاک. فیلم قرار است اکتیر ۲۰۲۱ به نمایش در بیاید.

کتاب تلماسه با ترجمه‌ی مهیار فروتن‌فر از کتابسرای تندیس منتشر شده است.

حتما بخوانید » کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان ؛ 11 کتاب توصیه‌شده توسط ثروتمندان دنیا

آرمادا (Armada)

  • نویسنده: ارنست کلاین

کتاب آرمادا

این رمان دنباله‌ی کتاب پرفروش «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One) است که استیون اسپیلبرگ سال ۲۰۱۸ اقتباسی از آن ساخت. آرمادا داستان بچه‌ای دبیرستانی است که متوجه می‌شود بازی آنلاین محبوبش در واقع یک شبیه‌سازی است تا او را برای حمله‌ی قریب‌الوقوع موجودات فضایی آماده کند. هر چه بیشتر در دنیای این بازی عمیق می‌شود و از اسراری مگو پرده بر می‌دارد، متوجه می‌شود که بین این بازی و خانواده‌اش ارتباطی پنهان وجود داشته است.

هیجان پیرامون بازیکن شماره یک آماده و محبوبیت فراگیر آن باعث شد تا حقوق ساخت اقتباس از کتاب دوم را پیش از انتشارش بخرند. حق امتیاز این کتاب در حال حاضر در اختیار استودیو یونیورسال است و هنوز تاریخی برای اکرانش تعیین نکرده‌اند.

حتما بخوانید » بهترین رمان های کلاسیک 72 کتاب برتر از دید کاربران پنگوئن

جنگ ابدی (The Forever War)

  • نویسنده: جو هالدمن

کتاب جنگ ابدی

این کتاب که برنده‌ی جایزه‌ی نبولا (جایزه‌ای که هر ساله به برترین آثار ادبی علمی تخیلی اهدا می‌شود) شده، داستان سربازی را روایت می‌کند که استخدام می‌شود تا به جنگ موجوداتی فضایی و مهاجم برود، موجوداتی که چندین سال نوری با زمین فاصله دارند. او متوجه می‌شود که با سفرهای متمادی به میدان جنگ، سال‌های زیادی را روی زمین از دست داده و دهه‌ها از بقیه عقب مانده است. وقتی به زمینی برمی‌گردد که خیلی چیزهایش تغییر کرده و دیگری چیزی در آن مثل قبل نیست، دچار دوگانگی می‌شود و از خودش می‌پرسد که اصلا جنگیدن برای چنین زمینی دیگر ارزش دارد یا نه؟

اولین بار ریدلی اسکات سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که قصد دارد اقتباسی از جنگ ابدی بسازد، ولی این پروژه تا مدتی طولانی در تعلیق ماند تا اینکه استودیو برادران وارنر سال ۲۰۱۵ حقوق اقتباس کتاب را خرید. قرار است چنینگ تتوم در فیلم بازی کند ولی هنوز تاریخ اکران آن تعیین نشده.

جنگ ابدی با ترجمه‌ی نوید فرخی در کتابسرای تندیس منتشر شده است.

حتما بخوانید » چکیده رمان بر باد رفته اثر مارگارت میچل

آرتمیس (Artemis)

  • نویسنده: اندی ویر

کتاب آرتمیس

اندی ویر بعد از کتاب موفق «مریخی» (The Martian) که سال ۲۰۱۱ منتشر شد و سال ۲۰۱۵ ریدلی اسکات اقتباسی از آن با بازی مت دیمون ساخت، کتاب آرتمیس را نوشت. داستان این کتاب که در ۶۰ سال بعد می‌گذرد، درباره‌ی یک قاچاقچی به نام جسمین است که ناخواسته درگیر توطئه و دسیسه‌ای پیچیده می‌شود که در شهر قمری آرتمیس جریان دارد.

با توجه به سیر موفقیت‌های مریخی، جای تعجب نداشت که استودیو قرن بیستم حق اقتباس از آرتمیس را ماه‌ها پیش از انتشار آن خرید. سپتامبر ۲۰۱۷ فیل لورد و کریس میلر که پیش از این از کارگردانی چند پروژه‌ی مهم دیزنی جا مانده بودند، برای کارگردانی آرتمیس انتخاب شدند. هنوز تاریخ اکران برای این فیلم تعیین نشده است.

رمان علمی تخیلی خارجی

آرتمیس با ترجمه‌ی حسین شهرابی در کتابسرای تندیس منتشر شده است.

حتما بخوانید » بهترین رمان های عاشقانه ایرانی 22 داستان عاشقانه زیبا از دل ادبیات ایران

خوشبختانه شیر (Fortunately, the Milk)

  • نویسنده: نیل گیمن
کتاب خوشبختانه شیر

رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی

نیل گیمن نویسنده‌ی شهیر و تحسین‌شده‌ به همراه اسکوتی یانگ طراح کمیک بوک، سال ۲۰۱۳ این کتاب را آماده و چاپ کردند. داستان درباره‌ی پدری است که رفته شیر بخرد و به شکلی اتفاقی درگیر ماجراجویی‌هایی دیوانه‌وار می‌شود و با مسائلی مثل سفر در زمان، دایناسوری سوار بر بالن و یک خدای آتش‌فشانی سروکار پیدا می‌کند.

سال ۲۰۱۵ اعلام شد که ادگار رایت قرار است کارگردانی اقتباس سینمایی را بر عهده بگیرد و جانی دپ هم نقش اصلی را ایفا کند. ولی گویا ترکیبی چنین رویایی از واقعیت به دور بود و هنوز خبر تازه‌ای از آن منتشر نشده است.

رمان علمی تخیلی

خوشبختانه شیر با ترجمه‌ی پرناز نیری در نشر افق منتشر شده است.

حتما بخوانید » بهترین رمان های جهان 133 رمان بسیار جذاب و خواندنی

میعاد با راما (Rendezvous With Rama)

  • نویسنده: آرتور سی. کلارک
کتاب میعاد با راما

رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی رمان علمی تخیلی

داستان این کتاب در قرن ۲۲ام می‌گذرد و ماجرای خدمه‌ی سفینه‌ای تحقیقاتی را روایت می‌کند که قصد دارند یک سفینه‌ی بیگانه‌ی عظیم و مرموز را بررسی کنند، سفینه‌ای که با مقاصدی نامعلوم به منظومه شمسی آمده است. تیم تحقیقاتی داستان وقت محدودی دارند و باید تا قبل از رفتن این سفینه، به نتیجه برسند و درباره‌ی آن اطلاعات کافی به دست آورند.

مورگان فریمن از اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ تا الان درباره‌ی ساخت یک اقتباس سینمایی از این کتاب آرتور سی کلارک که سال ۱۹۷۳ چاپ شده حرف زده. در مقطعی قرار بود دیوید فینچر برای کارگردانی این فیلم انتخاب شود، ولی به خاطر مشکلات بودجه و کیفیت پایین فیلم‌نامه، پروژه به حالت تعلیق در آمد. مورگان فریمن سال ۲۰۱۲ طی مصاحبه‌ای بار دیگر نسبت به ساخت اقتباس از این کتاب ابراز تمایل کرد. ولی هنوز خبر تازه‌ای از تولید آن منتشر نشده است.

میعاد با راما با ترجمه‌ی رضا فاضل در انتشارات سروش منتشر شده است.

حتما بخوانید » بهترین رمان های داستایوفسکی ؛ 10 کتاب اثرگذار که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند

منبع » Digital Trends

ارسال شده در ۲۵ تیر ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 144

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب