کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان ؛ 11 کتاب توصیه‌شده توسط ثروتمندان دنیا

در لیست کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کدام کتاب ها قرار دارند؟ کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کدام کتاب ها هستند؟ 11 کتاب توصیه‌شده توسط ثروتمندان دنیا کدام کتاب ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

الگوبرداری از سبک زندگی افراد موفق و ثروتمند یکی از راه‌هایی است که به ما در مسیر موفقیت کمک می‌کند. در این میان، آنچه ثروتمندان به‌عنوان تغذیه روحشان استفاده می‌کنند اهمیت ویژه‌ای دارد. در این معرفی کتاب، به‌سراغ کتاب‌هایی رفته‌ایم که مطالعه آنها از نظر ثروتمندانی مانند بیل گیتس، ایلان ماسک، وارن بافت، استیو جابز و مارک زاکربرگ توصیه شده است. اگر از آن دسته افراد هستید که برای موفق‌شدن پیگیر نظرها و توصیه بزرگان هستید، این معرفی کتاب را از دست ندهید.

حتما ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا برای شما جالب خواهد بود. لازم به توضیح است که کتاب‌های معرفی‌شده مربوط به موضوعی خاص نیستند؛ یعنی صرفا انگیزشی یا فقط علمی نیستند. می‌توان گفت وجه‌اشتراک آنها این است افراد موفق و ثروتمند معرفی‌شان کرده‌اند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – پیشنهاد بیل گیتس

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید - پیشنهاد بیل گیتس

نویسنده: ناپلئون هیل
مترجم: مهین خالصی
انتشارات: نسل نواندیش
تعداد صفحات: ۳۴۲

در میان این‌همه کتاب که در حوزه موفقیت و ثروتمند‌شدن وجود دارد، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثری قدیمی به حساب می‌آید؛ چراکه چاپ اول آن مربوط به سال ۱۹۳۷ است. البته که این قدیمی‌بودن با توجه به تأثیرگذاری و محبوبیتش در عصر حاضر بیشتر به ارزش آن افزوده است. در این کتاب، ناپلئون هیل ۱۳ اصل برای ثروتمندشدن ارائه می‌کند؛ اصول و قوانینی که حاصل بیش از ۲۰ سال مطالعه او در زمینه ثروت است.

هیل بر این باور است که برای ثروتمندشدن در ابتدا باید بدانیم ثروتمندان چگونه می‌اندیشند و به چه شیوه‌ای زندگی می‌کنند. این طرز فکر او باعث شد با افراد ثروتمند و موفق زیادی مصاحبه کند. این کتاب حاصل مصاحبه و تحقیق او در این زمینه است. ازاین‌رو، مطالعه این کتاب تجربیات زیادی در اختیار کسانی که می‌خواند کسب‌وکار خود را شروع کنند و به ثروت برسند می‌گذارد.

چیزی که باعث تفاوت بین افراد موفق و غیرموفق می‌شود قطعی‌بودن هدف و اشتیاق شدید برای رسیدن به آن است. رهبران واقعی دنیا کسانی بودند که توانسته‌اند افکارشان را به آسمان‌خراش‌ها، کارخانه‌ها، هواپیماها و چیزهای دیگر تبدیل کنند.

حتما بخوانید » چکیده کتاب نمیتوانی به من آسیب بزنی دیوید گاگینز

کتاب قدرت حال – پیشنهاد بیل گیتس

کتاب قدرت حال - پیشنهاد بیل گیتس

نویسنده: اکهارت تله
مترجم: غزل رمضانی
انتشارات: ذهن‌آویز
تعداد صفحات: ۲۸۰

همان طور که از عنوان کتاب هم پیداست، ارزش زمان حال و چگونه زندگی‌کردن در زمان حال محوریت مطالب کتاب است. در این کتاب، اکهارت تله راهکارهایی ارائه می‌کند تا از رنج و یکنواختی، که روزمرگی‌ها ما را با آنها گرفتار می‌کند، رها شویم و بیشتر از لحظه لذت ببریم. آگاهی‌ای را که این کتاب از خودمان و دنیای اطرافمان به ما می‌دهد می‌توان ویژگی بارز آن دانست. این آگاهی با زبانی ساده برای مخاطب عام بیان شده. همین مسئله تأثیرگذاری آن را دوچندان کرده است.

حتما بخوانید » لیست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز 2020

نویسنده این کتاب سال‌های زیادی از افسردگی رنج برده و این کتاب حاصل بیداری معنوی اوست. کتاب قدرت حال از تجربه شخصی نویسنده سرچشمه می‌گیرد که این موضوع تأثیر کلام او را بیشتر کرده است. اگر به‌دنبال آرامش و حس رضایت بیشتری در زندگی‌تان هستید، این کتاب شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

گدایند همه کسانی که ثروت حقیقی خویش را پیدا نکرده‌اند؛ همان ثروتی که شادمانی از هستی است. همان چشمه‌ آرامش ژرف که در درون می‌جوشد. آنها اگر میلیون‌ها دلار پول داشته باشند باز گدایند. این‌گونه آدم‌ها، با کاسه‌ گدایی در دست، بیرون از خویش پرسه می‌زنند تا از این و آن ذره‌ای لذت یا رضایت کسب کنند.

حتما بخوانید » چکیده کتاب سرسختی اثر آنجلا داکورث

کتاب چرا می‌خوابیم؟ – پیشنهاد بیل گیتس

کتاب چرا باید بخوابیم - پیشنهاد بیل گیتس

نویسنده: متیو واکر
مترجم: ناهید ملکی
انتشارات: نوین
تعداد صفحات: ۳۷۵

دنیای امروز، تحت‌تأثیر فناوری، به زندگی ما سرعت و اضطراب و حس کافی‌نبودن القا می‌کند. این احساسات مستقیم بر خواب و ساعت استراحت ما تأثیر می‌گذارد. حالا این سؤال پیش می‌آید که اصلا چرا می‌خوابیم؟ متیو واکر متخصص مغز و اعصاب و محقق خواب است. او در این کتاب، به‌صورت کاملا علمی، مسئله خواب و رؤیا را بررسی می‌کند. این کتاب حاصل تحقیقات او در زمینه خواب و رؤیاست.

چرا می‌خوابیم؟ چند ساعت باید بخوابیم؟ خوابیدن و نخوابیدن چه تأثیری بر سلامتی ما دارد؟ و هر چیز دیگری که مربوط به خواب می‌شود در این کتاب آمده است. به‌عنوان کسی که به‌دنبال موفقیت است خواب همواره می‌تواند چالشی در روزمره ما باشد که باید به‌شکل درستی آن را درک کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. این کتاب، با توجه به علمی‌بودن، آن گزینه مناسب برای آگاهی در زمینه خواب و رؤیاست.

روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها عدم خواب کافی می‌تواند شما را بکشد. برخی از آنها زمان‌بر هستند؛ اما مابقی بسیار فوری‌اند. تمرکز یکی از کارکردهای مغز است که حتی در برابر کمترین میزان محرومیت از خواب نیز تسلیم می‌شود.

حتما بخوانید » 33 کتاب برای موفقیت و خودآگاهی;بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب کفش‌باز – پیشنهاد وارن بافت و بیل گیتس

کتاب کفش باز - پیشنهاد وارن بافت و بیل گیتس

نویسنده: فیل نایت
مترجم: شورش بشیری
انتشارات: میلکان
تعداد صفحات: ۳۴۰

نایکی امروزه یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ورزشی در دنیاست. در کتاب کفش باز قرار است داستان تبدیل‌شدن این شرکت به یکی از غول‌های تولیدکننده لباس و لوازم ورزشی را از زبان فیل نایت بنیان‌گذار و مدیر نایکی بشنویم. این شرکت در ابتدا با نام «روبان آبی» و فقط توسط شخص فیل نایت کار خود را آغاز کرد. او دونده‌ای حرفه‌ای بود و از اهمیت کفش‌ها برای ورزشکاران و به‌ویژه دونده‌ها آگاه بود. کارش را هم از همین‌جا یعنی فروختن کفش‌های وارداتی آغاز کرد.

زندگی پرفرازونشیب فیل نایت و البته مسیر پر از چالشی که با نایکی طی کرد پر از درس‌های ارزشمندی است که برای هر کارآفرین تازه‌کاری که به‌دنبال توسعه شغلش و درآمد بیشتر است مفید و الهام‌بخش است. وارن بافت و بیل گیتس این کتاب را از بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال ۲۰۱۶ می‌دانند. اگر می‌خواهید داستانی واقعی و جذاب را دنبال کنید که هم‌زمان درس‌های زیادی برای شما داشته باشد مطالعه کفش‌باز پیشنهاد ما به شماست.

جدا از اینکه چه کسب‌وکاری داشته‌ باشید یا اینکه در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌ باشید، این کتاب داستان رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها است. راهنمای از هیچ‌چیز به همه‌چیز رسیدن. راهنمای گوش‌دادن به صدای قلب و دویدن دنبال آرزوها. داستان شکست‌خوردن و برگشتن از عمق تاریکی شکست. داستان هدرندادن استعداد.

حتما بخوانید » کتاب شب های روشن؛متفاوت و تماما عاشقانه از داستایفسکی9

کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ – پیشنهاد مارک زاکربرگ

کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ پیشنهاد مارک زاکربرگ

نویسنده: دارون عجم اوغلو، جیمز ای. رابینسون
مترجم: محسن میردامادی، محمدحسین نعیمی‌پور
انتشارات: روزنه
تعداد صفحات: ۵۷۶

در دنیای امروز، اقتصاد تأثیرگذارترین مسئله جوامع مختلف است و جنگ اقتصادی جایگزین انواع جنگ‌های رایج گذشته شده است. میزان رضایت مردم از حکومت‌ها نیز با وضعیت اقتصاد آن کشور رابطه مستقیم دارد. در این شرایط، راه‌اندازی کسب‌وکارها با هدف ثروتمند‌شدن آگاهی زیادی می‌طلبد. در این کتاب، که دو اقتصاددان کارکشته آن را نوشته‌اند، به رابطه اقتصاد و حکومت‌ها پی می‌بریم. نویسندگان سعی دارند با زبانی ساده و مثال‌هایی از کشورهای مختلف نگاهی نو به اقتصاد و رابطه آن با حکومت‌ها بیندازند.

در ابتدا به نظر می‌رسد با کتابی کاملا تخصصی روبه‌رو هستیم که فقط اقتصاددان‌ها و دانشجویان اقتصاد از آن سر درمی‌آورند. منتها این‌گونه نیست؛ چراکه مسئله به‌شکلی ساده و قابل‌درک برای همه بیان شده است. اگر به‌دنبال درک وضعیت اقتصاد در جهان و تأثیر آن بر کشورهایی با رویکردهای سیاسی مختلف هستید، این کتاب نگاهی نو و جامع در‌این‌باره به شما می‌دهد.

علت اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی و شکست کشورها در نیل به توسعه در یک کلمه نهفته است: دوراهی سیاستمدار: حفظ کارایی یا حفظ حکومت گروه خاص. مشکل سیاستمدار عموما کمبود علم و دانش نیست. مشکل دوراهی حفظ قدرت سیاسی از طریق قربانی‌کردن منافع عمومی یا تأمین منافع عمومی و ازدست‌دادن تدریجی قدرت سیاسی است.

حتما بخوانید » بهترین رمان های کلاسیک 72 کتاب برتر از دید کاربران پنگوئن

کتاب تاریخچه تقریبا همه‌چیز – پیشنهاد بیل گیتس

تاریخچه تقریبا همه چیز - پیشنهاد بیل گیتس

نویسنده: بیل برایسن
مترجم: محمدتقی فرامرزی
انتشارات: مازیار
تعداد صفحات: ۶۰۸

کتاب‌های علمی معمولا مخاطبان خاص خودشان را دارند و معمولا هر کتاب به یک موضوع و رشته خاص را بررسی و تحلیل می‌کند. کتابی که می‌خواهیم معرفی کنیم برعکس این دسته کتاب‌های علمی است؛ چراکه به رشته‌های مختلف علمی سر زده و درباره هر مسئله به زبان ساده طوری‌ که مخاطب عام آن را درک کند به شرح موضوع پرداخته است. اینکه چرا بیل برایسن به فکر نوشتن چنین کتابی افتاده است، باید گفت کتاب‌های درسی هیچ‌وقت نتوانستند توجه او برای جذب‌شدن به موضوع و همچنین رضایتش را در فهماندن مطلب به او جلب کنند.

به همین دلیل، او تصمیم گرفت ضعف کتاب‌های درسی را در این اثر برطرف کند و به پرسش‌ها و کشفیات علمی از دریچه تازه‌ای بنگرد. او در کتابش، ضمن پاسخ‌گویی به سؤالات بسیار، سعی دارد کنجکاوی مخاطب را برای پیگیری بیشتر برانگیزاند. همین ویژگی جذابیت کتاب را دوچندان کرده است. اگر به‌دنبال پاسخی برای پرسش‌های خود در کتاب علمی هیجان‌انگیزی هستید، کتاب تاریخ تقریبا همه‌چیز گزینه مناسبی است.

آنچه نخست باید بدانی این است که برای آنکه بتوانی در اینجا باشی تریلیون‌ها اتم سرگردان مجبور بوده‌اند به‌شکلی و از راه‌هایی حیرت‌انگیز و سرشار از لطف و محبت در یک جا گرد هم آیند تا تو آفریده شوی. توبودن در سطح اتم تجربه‌ای خوش‌حال‌کننده نیست. اتم‌های تو با همه‌ توجه مشتاقانه‌ای که دارند عملا به فکر تو نیستند یعنی اصلا نمی‌دانند که تویی هم در کار است.

حتما بخوانید » اروهان پاموک زندگی‌نامه و کتاب‌های‌ نویسنده موفق ترک‌تبار

کتاب اسرار ذهن ثروتمند – پیشنهاد آنتونی رابینز

کتاب اسرار ذهن ثروتمند - پیشنهاد آنتونی رابینز

نویسنده: تی هارو اکر
مترجم: مهدی نکوئی
انتشارات: نگاه نوین
تعداد صفحات: ۲۹۲

چرا با وجود تلاش بی‌وقفه همچنان رشد و پیشرفتی در کار خود نمی‌بینیم؟ این سؤالی است که تی هارو اکر در این کتاب قرار است به آن پاسخ دهد. او موفقیت را تنها تلاش مداوم نمی‌داند؛ بلکه «چگونه و با چه ذهنیتی در حال تلاش هستیم» را مهم‌تر و در واقع اصل ماجرا می‌داند. مطالب کتاب نیز در همین راستا نوشته و دسته‌بندی شده‌اند.

نویسنده دراین‌باره می‌گوید: «در بخش اول این کتاب توضیح خواهیم داد که وقتی حرف پول در میان باشد، چگونه فکر و عمل هرکدام از ما شرطی می‌شود و در ضمن چهار استراتژی کلیدی برای بازنگری در برنامه پولی ذهنی مطرح می‌شود. در بخش دوم فرق‌های بین شیوه فکرکردن ثروتمندان، طبقه متوسط و فقرا بررسی می‌شوند و هفده نگرش و اقدام بر شمرده می‌شوند که باید عملیاتی شوند تا تغییرات دائمی در زندگی مالی‌تان اتفاق بیفتد.»

اگر فکر می‌کنید برای موفقیت در کسب‌وکارتان و ثروتمندشدن از لحاظ ذهنی دچار چالش و مشکل هستید، مطالعه این کتاب کمکتان خواهد کرد با آمادگی ذهنی بیشتری به‌سراغ اهدافتان بروید.

باور درونی شما درباره خودتان بسیار مهم است. آیا واقعا احساس می‌کنید که استحقاق ثروتمندشدن را دارید؟ شخصیت شما، نحوه تفکر و اعتقادات شما نقش اصلی را در تعیین میزان موفقیت شما بازی می‌کند. اگر می‌خواهید میوه‌ها تغییر کنند، باید ریشه‌ها را تغییر دهید.

حتما بخوانید » چکیده کتاب پنج قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات تجربه تلاش برای بیشتر زندگی‌کردن

کتاب صفر به یک – پیشنهاد ایلان ماسک

کتاب صفر به یک - یشنهاد ایلان ماسک

نویسنده: پیتر تیل
مترجمان: واسع علوی، راهله یوسف‌زاده
انتشارات: نوین
تعداد صفحات: ۲۰۴

در ادامه عنوان کتاب صفر به یک آمده است: نکاتی درمورد استارتاپ‌ها، چگونه آینده را بسازیم. این جمله مشخص می‌کند قرار است کتابی با موضوع محوری استارتاپ‌ها و چگونگی شکل‌گیری ایده‌ها و شرکت‌ها بخوانیم. این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان کارآفرینان است؛ چراکه راهنما و مشوق خوبی برای تولید ایده و راه‌اندازی کسب‌و‌کارهاست.

نویسنده این کتاب بر این باور است که خلق‌کردن مانند رسیدن از صفر به یک است. اسم کتاب هم از همین باور می‌آید. اگر ایده‌ای برای راه‌اندازی استارتاپ دارید یا اگر با چالش‌های کارآفرینی درگیر هستید، مطالعه این کتاب توصیه ما به شماست.

تقلید از یک الگو، آسان‌تر از خلق چیزی نو است. انجام‌دادن کاری که می‌دانیم چگونه باید آن را انجام داد جهان را از یک به n می‌برد و چیزی آشنا به آن خواهد افزود. اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از صفر به یک می‌رویم.

حتما بخوانید » چکیده کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر – پیشنهاد استیو جابز

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر - پیشنهاد استیو جابز

کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان

نویسنده: شونریو سوزوکی
مترجم:
علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد
انتشارات:
بیدگل
تعداد صفحات:
۲۰۹

«شونریو سوزوکی» کاهنی ژاپنی از مکتب سوتو (یکی از سه فرقه ذن در بودیسم ژاپنی) بود. او بنیان‌گذار مرکز ذن در سان‌فرانسیسکو و یکی از تأثیرگذارترین معلم‌های معنوی قرن بیستم است. وی ۱۲ سال پایانی زندگی خود را به تدریس در آمریکا مشغول بود. کتاب «ذهن ذن، ذهن آغازگر» شناخته‌شده‌ترین اثر او در آمریکاست.

در این کتاب، او مراقبه به‌روش ذن را به‌زبان ساده و از ابتدایی‌ترین مراحل شرح می‌دهد. کتاب در ۳ بخش (تمرین درست، نگرش درست، و درک درست)، سعی دارد آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه کند. این کتاب اطلاعات مفیدی درمورد مراقبه و ذهن‌آگاهی در اختیار ما قرار می‌دهد که هم برای افراد اهل مراقبه قابل‌استفاده است و هم برای کسانی که تجربه زیادی در زمینه مراقبه ندارند.

کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان

ذن هیجان‌زدگی نیست، تمرکز بر روال معمول روزانه‌مان است.

حتما بخوانید » درمان افسردگی 10 کتابی که حال و روزتان را تغییر می‌دهند 2021

کتاب موبی دیک – پیشنهاد استیو جابز

کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان

کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان

نویسنده: هرمان ملویل
مترجم:
صالح حسینی
انتشارات:
نیلوفر
تعداد صفحات:
۷۷۶

کتاب هایی که افراد موفق خوانده اند

«موبی دیک» یکی از رمان‌های کلاسیک آمریکا و روایت تقابل انسان و طبیعت است. هیجان و ماجراجویی در کل داستان موج می‌زند. منتها آنچه موبی دیک را به اثری ماندگار و محبوب تبدیل کرده نماد‌ها و بار معنایی داستان است. داستان را موبی دیک تعریف می‌کند. او قرار است به شکار نهنگ که در آن زمان رایج است برود.

کتاب ثروت

کتاب تصویرها و صحنه‌های زیبایی را از زندگی روی کشتی و شکار نهنگ در ذهن مخاطب می‌سازد که بی‌نظیر و تأثیرگذارند. دلیل این تأثیرگذاری این است که ملویل، نویسنده کتاب، مدتی به ملوانی و کار در کشتی مشغول بوده است. اگر به‌دنبال مطالعه داستانی هیجان‌انگیز و تأثیرگذار هستید، موبی دیک انتخاب مناسبی است.

کتاب‌های ثروتمندان

درست نمی‌توانم بگویم چرا شکار نهنگ را انتخاب کردم. ما گاهی وقت‌ها بدون هیچ توضیح و دلیل روشنی دست به کارهایی می‌زنیم.

شما بگویید

تجربه شما از مطالعه کتاب‌های توصیه‌شدۀ افراد موفق و ثروتمند چطور است؟ آیا تاکنون مطابق توصیه بزرگان کتابی را خوانده‌اید؟ به‌نظر شما، تا چه اندازه الگوبرداری از سبک زندگی و به‌ویژه خط فکر و مطالعاتی افراد موفق می‌تواند در موفقیت ما تأثیرگذار باشد؟

حتما بخوانید » بهترین کتاب‌ها برای زنان ؛ 13 کتاب الهام‌بخش که هر زنی باید بخواند 2021

ارسال شده در ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • اشتراک گذاری :
  • 190

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب