بهترین کتاب‌ها برای زنان ؛ 13 کتاب الهام‌بخش که هر زنی باید بخواند 2021

برترین کتاب های الهام‌بخش برای زنان کدام کتاب ها میباشند؟ در لیست بهترین کتاب‌ها برای زنان کدام کتاب ها قرار دارند؟ بهترین کتاب ها برای زنان کدام کتاب ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

در جایگاه زن، چقدر به‌خاطر باورهایی که به زنان القا شده است آسیب دیده‌اید؟ اگر شما زن نیستید، دختر شما، همسر، خواهر یا مادر شما تا چه حد از باورهای اشتباه جامعه آسیب دیده‌اند؟ باورهای مختلفی که ریشه همه‌شان به نتوانستن برمی‌گردد، به نشدن، به کوتاه‌بودن دست دختران و زنان از موفقیت؛ صرفاً به‌خاطر اینکه دختر یا زن هستند.در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا،درباره کتاب‌هایی صحبت می‌کنیم که منبعی الهام‌بخش برای رسیدن زنان به موفقیت‌اند.

در دنیای امروز، همه ما آگاهیم که سلامت جامعه در گرو سلامت روانی زنان است. آن‌قدری که سلامت زن بر خانواده و جامعه مؤثر است سایر موارد مانند اقتصاد نقش ندارند. برای همین، آگاهی از توانایی زن برای کل جامعه ضروری است. این شما و این 13 کتاب الهام‌بخش برای زنان.

لحظه صعود

بهترین کتاب‌ها برای زنان

بهترین کتاب‌ها برای زنان

نویسنده: ملیندا گیتس
مترجم: محمد صداقتی جهرمی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۲۵۶

توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند؟ پاسخ به این پرسش گرچه ساده به نظر می‌رسد، بسیار چالش‌برانگیز است. به‌راستی زنان چقدر بر شکل نهایی جهان مؤثرند؟ ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، با نوشتن این کتاب، درباره قدرت زنان با ما صحبت می‌کند؛ اینکه زنان چگونه می‌توانند چهره جهان را تغییر دهند. البته قبل از صحبت چگونگی این تغییر، درباره چطور اثرگذاشتن زنان صحبت می‌شود. این کتاب درباره زنان بسیاری با شرایط زندگی مختلف و متنوع، با ساختاری داستانی نوشته شده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، درباره این کتاب می‌گوید:

کتابی با داستان‌های الهام‌بخش از کسانی که ملیندا در سراسر جهان با آنها ملاقات داشته و دید ما را نسبت به مسائلی مانند ازدواج کودکان و نابرابری‌های جنسیتی در محیط‌های کاری بهبود می‌بخشد.

حتما بخوانید » چکیده کتاب ملت عشق الیف شافاک

سرگذشت ندیمه

بهترین کتاب‌ها برای زنان

بهترین کتاب‌ها برای زنان

نویسنده: مارگارت اتوود
مترجم: سهیل سُمّی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: ققنوس (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۸۲
تعداد صفحات: ۴۶۳

سرگذشت ندیمه از اثرات جنگ مستقیم و غیرمستقیمی که بر یک خانواده گذشته است صحبت می‌کند. شاید یکی از بهترین وصف‌های این کتاب توضیح معروف پشت‌جلد کتاب باشد:

«افرد ندیمه‌ای است در حکومت جلید. او اجازه دارد روزی یک بار برای خرید در بازار از خانه فرمانده و همسرش خارج شود؛ بازاری که در آن تصاویر جای کلمات را گرفته‌اند، زیرا زنان دیگر حق خواندن ندارند. ندیمه ماهی یک بار به بستر می‌رود و دعا می‌کند که از فرمانده آبستن شود، چون در عصری که زادوولد کاهش یافته، ارزش افراد و سایر ندیمه‌ها فقط به بارآوری رحم آنهاست. افرد سال‌های پیش را به خاطر دارد؛ روزگاری که با همسرش، لوک، زندگی می‌کرد و با او نرد عشق می‌باخت؛ ایامی که با دخترش بازی و از او مراقبت می‌کرد؛ آن روزها که شغلی داشت و درآمدی، و از حق آموختن بهره‌مند بود. ولی حالا همه‌چیز بر باد رفته.»

روزنامه واشنگتن‌پست درباره این کتاب نوشته است:

سرگذشت ندیمه رمانی است آمیخته به طنز، هراس و هشدار که از آمیزش تیره‌وتار سیاست و روابط زن و مرد به‌طرزی هنرمندانه پرده برمی‌دارد. رمان اتوود به‌لحاظ تخیل آینده‌نگرش، از جهاتی، کتاب ۱۹۸۴ اثر اورول را به خاطر می‌آورد.

حتما بخوانید  » چکیده کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول

زنان کوچک

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - زنان کوچک

نویسنده: لوئیزا می الکات
مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: افق (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۲
تعداد صفحات: ۴۸۹

تلاش، امید، ازخودگذشتگی و کنارهم‌بودن از شاخص‌های اصلی داستان زنان کوچک‌اند. در این کتاب، با دنیای ناب دخترانه و زنانه آشنا می‌شویم، آن‌هم در کنار روایتی بسیار باورپذیر و مؤثر. خواندن این کتاب هر بانویی را به فکر فرومی‌برد. اینکه زنان چه جایگاهی دارند و چگونه می‌توانند بر کلیت جامعه اثرگذار باشند. نقش زن در خانواده در جایگاه مادر، خواهر و دختر چگونه است و تا چه حد زن به جسارت و استقلال نیاز دارد. مطمئنا با خواندن این کتاب به ابعاد لطیف و البته قدرتمند زن بیش از گذشته پی خواهید برد.

حتما بخوانید » چکیده کتاب همسایه میلیونر توماس جی استنلی و ویلیام دانکو

خودت باش دختر

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - خودت باش دختر

نویسنده: ریچل هالیس
مترجم: هدیه جامعی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۷
تعداد صفحات: ۲۳۲

گرچه این جمله کوتاه «خودت باش دختر» صرفا عنوان کتاب است، اما صحبت‌های بسیاری در آن نهفته است. با همین جمله کوتاه می‌توان به مفهوم کتاب پی برد. در این کتاب، با دروغ‌هایی روبه‌رو می‌شویم که با فشار به زنان تحمیل شده‌اند. خانم هالیس تلاش می‌کند تا به مخاطبش بگوید: خودت را پیدا کن و قدرش را بدان. از خودت مراقبت کن و با خود واقعیت به زندگی ادامه بده.

با خواندن کتاب خودت باش دختر برای همه ما مفهوم ارزشمند واقعی‌بودن تداعی می‌شود. اینکه زن با واقعیت خودش دوست‌داشتنی و ارزشمند است. اینکه ارزش زن وابسته به معیارهایی نیست که تبلیغات و مد روز مشخص می‌کنند. خواندن این کتاب نوعی حس آرامش و باور را به مخاطبش هدیه می‌دهد. این کتاب به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر نیز انتخاب شده است.

حتما بخوانید » چکیده کتاب خود را طراحی کنید بیل بورنت و دیو ایوانس

شرمنده نباش دختر

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - شرمنده نباش دختر

نویسنده: ریچل هالیس
مترجم: هدیه جامعی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۸
تعداد صفحات: ۲۲۴

شرمنده نباش دختر اثر دیگری از خانم هالیس، نویسنده کتاب قبلی است. اهداف و آرزوها در این کتاب بیشتر بررسی شده‌اند. در کتاب خودت باش دختر، زنان و دختران با خودشناسی به خود واقعی‌شان برمی‌گردند و در کتاب شرمنده نباش دختر، از بی‌نهایت‌بودن مرز آرزوها و رؤیاها صحبت می‌شود.

بهترین کتاب‌ها برای زنان

شاید شک به رؤیاها و محدودیت‌های فکری زنان به همان باورهای نادرست برمی‌گردد؛ باورهایی که آرزوها و رؤیاها را جنسیتی کرده‌اند. دختر نمی‌تواند خلبان باشد، زن نمی‌تواند پلیس باشد، زن نمی‌تواند دانشمند و پژوهشگر باشد و… . در کتاب شرمنده نباش دختر، رؤیاها مرزی ندارند. دختر می‌تواند هر رؤیایی را که در سر دارد باور کند، برای آن بجنگد و به ‌دستش آورد. خواندن این کتاب نوعی جسارت درونی را در ضمیر آشنای هر زنی زنده می‌کند و کمک می‌کند بیشتر و جدی‌تر برای رؤیاهایش تلاش کند.


حتما بخوانید » کتاب سفرنامه پاریس (قسمت-1)


تغییر مسیر

بهترین کتاب‌ها برای زنان

بهترین کتاب‌ها برای زنان

نویسنده: شریل سندبرگ
مترجمان: سارا ارجمند، مصطفی طرسکی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نوین (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۴
تعداد صفحات: ۲۱۴

«تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت» کتابی است که یکی از بانوان ارشد فیس‌بوک آن را نوشته است. تمرکز این کتاب بیشتر روی آینده کاری و شغلی زنان است. البته این کتاب برای مدیران و همسران نیز مفید است؛ چراکه درک بهتری از زندگی کاری زن را به مخاطب می‌بخشد. در این کتاب، درباره زنانی صحبت می‌شود که در بیرون از خانه فردی موفق‌اند و این نقش بیرونی را در کنار نقش زن‌بودن به‌خوبی مدیریت کرده‌اند. خانم شریل نیاز زن را در نترسیدن و خطرکردن می‌بیند و معتقد است زن باید بتواند مستقل باشد و بدون هراس برای آینده‌اش تلاش کند.

حتما بخوانید » لیست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز 2020

اتاقی از آن خود

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - اتاقی از آن خود

نویسنده: ویرجینیا وولف
مترجم: معصومه مهرشادی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: روزگار نو (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۱
تعداد صفحات: ۱۷۶

این کتاب را یکی از فعالان حقوق زنان نوشته است: وولف، کسی که تابوشکنی کرد و از محرومیت زنان نوشت، آن‌هم در سال‌های بسیار دور. خود خانم وولف درباره نوشتن این کتاب می‌گوید:

با چنان سرعتی می‌نوشتم که وقتی قلم به دست می‌گرفتم، مثل بطری آبی بودم که سروته شده باشد. با نهایت سرعتی که می‌توانستم می‌نوشتم، بیش‌ازحد سریع. حالا برای تصحیح آن نوشته‌ها باید زحمت بکشم؛ اما این روش به آدم آزادی عمل می‌دهد و اجازه می‌دهد از فکری به فکر دیگر بپرد.

حتما بخوانید » چکیده کتاب کلید را بزن نوشته برادران هیث

خواندن این کتاب نه‌تنها به بانوان قدرت و جسارت می‌آموزد، بلکه آنها را با گذشته‌ای سرشار از رنج نیز آشنا می‌کند. گذشته‌ای که بد نیست درباره آن بیشتر بخوانیم تا بدانیم زنان موفق دهه‌های پیش، از کجا شروع کرده‌اند. چطور و با چه سختی‌هایی روبه‌رو شده‌اند. این کتاب در گذشته نوشته شده است؛ اما برای آینده با ما صحبت می‌کند. هر خواننده‌ای با خواندن این کتاب علاوه بر آنکه جذب نثر روان و ادبیات ویژه آن می‌شود، با ادبیات فمنیستی قوی و گویایی نیز روبه‌رو خواهد شد. برای همین خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات فمنیسم و پژوهشگران این حوزه نیز پیشنهاد می‌کنیم.


حتما بخوانید » چکیده کتاب نمیتوانی به من آسیب بزنی دیوید گاگینز


حباب شیشه

بهترین کتاب‌ها برای زنان

بهترین کتاب‌ها برای زنان

نویسنده: سیلویا پلات
مترجم: گلی امامی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: باغ نو (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۸۴
تعداد صفحات: ۲۵۶

حباب شیشه نوعی زندگی‌نامه خودنوشت از سیلویا پلات، شاعر آمریکایی است. او رنج‌ها و شرایط زندگی سختش در گذشته دور را به نگارش درآورده است. منتها تمام اسامی و محل‌ها مستعارند. این رمان بار اول با نام مستعار نویسنده منتشر شد. در کتاب حباب شیشه، با جزئیاتِ زندگی زنی شاعر و محروم در میان دنیایی از محدودیت‌ها آشنا می‌شویم؛ محدودیت‌هایی که نهایتا به موفقیت ختم می‌شوند. این کتاب هرچند فضایی تلخ دارد، به‌شدت مخاطب را درگیر داستان و موضوع خود می‌کند.

حتما بخوانید » چکیده کتاب سرسختی اثر آنجلا داکورث

در قسمت کوتاهی از این کتاب می‌خوانیم:

نمی‌دانستم چرا می‌خواهم گریه کنم؛ ولی همین قدر می‌دانستم که اگر کسی از نزدیک به من نگاه می‌کرد یا با من حرف می‌زد، اشک‌هایم از چشمانم جاری می‌شد و بغضم در گلویم می‌ترکید و یک هفته تمام گریه می‌کردم. می‌توانستم تلاطم و لبریزشدن اشک را در خودم حس کنم؛ مثل لیوان آبی که لبریز است و در محل ناآرامی قرار دارد.


حتما بخوانید » 33 کتاب برای موفقیت و خودآگاهی;بهترین کتاب های انگیزشی دنیا


من ملاله هستم

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - من ملاله هستم

نویسندگان: ملاله یوسف زی، کریستینا لمب
مترجم: هانیه چوپانی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۴
تعداد صفحات: ۳۴۴

کتابی در قالب زندگی‌نامه که محرومیت از تحصیل و نابرابری جنسیتی موضوع اصلی آن است. ملاله، دختری که طالبان او را به‌خاطر داشتن کمترین حق انسانی‌اش ترور می‌کند، رنج بسیاری کشید و بسیار تلاش کرد. آن‌قدر ادامه داد تا به موفقیت رسید. ملاله این کتاب را به دختران رنج کشیده و محروم تقدیم کرده است و معتقد است صدای رنج زنان و دختران شنیده خواهد شد.

حتما بخوانید » کتاب اسرار سینما آدرین مارتین

کتاب من ملاله هستم به هر زنی یادآوری می‌کند چیستی شرایط، هرقدر سخت و طاقت‌فرسا، آن‌قدرها هم مؤثر نیست، اگر خود فرد اراده کند. مخاطب کتاب ملاله، پس از اتمام خواندن این کتاب، سخت می‌تواند نشدن‌های زندگی را بپذیرد و تسلیم شرایط شود.

حتما بخوانید » بهترین رمان های کلاسیک 72 کتاب برتر از دید کاربران پنگوئن

شجاع باش دختر

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - شجاع باش دختر

نویسنده: ریشما سوجانی
مترجم: پویا پوراحمد (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: شیرمحمدی (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۸
تعداد صفحات: ۱۷۶

مخاطب این کتاب زنان و دخترانی‌اند که از کودکی برای بی‌نقص‌بودن تلاش کرده‌اند. شاید تلاش زنان برای کمال‌گرایی به‌دلیل باور به نقص‌های کاذبی است که جامعه به آنها القا کرده است. ریشما در این کتاب می‌خواهد از زیبایی انسان‌ها با ما صحبت کند، اینکه هیچ انسانی بی‌نقص نیست و قرار هم نیست تمام انسان‌ها کامل باشند. زن، مانند مرد، انسانی آزاد است و می‌تواند آن‌طور که هست خودش را دوست داشته باشد و برای آنچه می‌خواهد تلاش کند.

ریشما از زنان می‌خواهد برای بی‌نقص‌بودن در چشم دیگران تلاش نکنند، خودشان را بپذیرند، در چشم خودشان دوست‌داشتنی باشند و برای رؤیاهایی که واقعا می‌خواهند تحققش ببخشند تلاش کنند. این کتاب به هر زنی یادآوری می‌کند که صبر کند، کمی بیندیشد و شجاعت پذیرش خود را آن‌طور که هست داشته باشد.


حتما بخوانید » چکیده کتاب پنج قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات تجربه تلاش برای بیشتر زندگی‌کردن


زندگی‌های خیلی خوب

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - زندگی‌های خیلی خوب

نویسنده: جی. کی. رولینگ
مترجم: مهدی قراچه‌داغی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: البرز (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۸
تعداد صفحات: ۸۰

این کتاب الهام‌بخش و کم‌حجم در واقع متن سخنرانی رولینگ، خالق اثر پرطرفدار هری پاتر است. او این سخنرانی را در جشن دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد ارائه کرد. این سخنرانی آن‌قدر الهام‌بخش و تأثیرگذار بود که خیلی سریع متن آن مکتوب شد و به‌شکل کتابی کم‌حجم در اختیار همگان قرار گرفت.

حتما بخوانید » اروهان پاموک زندگی‌نامه و کتاب‌های‌ نویسنده موفق ترک‌تبار

در این کتاب، با آدم‌های شکست‌خورده بیشتر آشنا می‌شویم؛ همان کسانی که سخت شکست خوردند، اما بعد دوباره روی پاهای خودشان ایستادند. کتاب زندگی‌های خیلی خوب به ما می‌گوید شکست بخش واقعی زندگی همه است؛ همان طور که خوب‌بودن و کیفیت زندگی نیز حق تمام افراد است. خواندن این کتاب برای زنان بسیار الهام‌بخش است و به آنها می‌گوید که: شما تنها نیستید!


حتما بخوانید » چکیده کتاب 1984 اثر جورج اورول


شدن

معرفی بهترین کتاب‌های الهام‌بخش برای زنان - شدن

نویسنده: میشل اوباما
مترجمان: هاجر شکری، امان‌الله ارغوان (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: درّ قلم (پیشنهاد کاربران)
سال انتشار: ۱۳۹۷
تعداد صفحات: ۵۵۱

«شدن» کتابی با رویکرد زندگی‌نامه‌ و درباره زندگی بانوی اول سابق آمریکاست، خانم میشل اوباما. میشل در کتاب شدن از سیر زندگی ساده دخترکی صحبت می‌کند که در خانواده‌ای دوست‌داشتنی اما نه دارا و ثروتمند بزرگ شده است. این دخترک پرانرژی آرزوی رفتن به دانشگاه و وکیل‌شدن را در سر می‌پرورانَد. او به‌خاطر سیاه‌پوست‌بودن، بسیار مورد ظلم قرار می‌گیرد. زندگی برایش سراسر از پستی‌وبلندی است، رسیدن و نرسیدن.

اما سرانجامِ او کاخ سفید است و سمت بانوی اول آمریکا. البته که هدف این کتاب این نیست که نوید کاخ سفید را به هر بانویی بدهد. هدف این است که هر زنی برای خودش تلاش کند تا کاخ سفید رؤیاهایش را بسازد و وارد آن شود، بدون ترس و هراس و کم‌آوردن. این کتاب حس جسارت و شجاعت را در وجود مخاطبش تقویت می‌کند و خواندنش باعث تزریق حال خوب به خواننده می‌شود.

حتما بخوانید » کتاب شب های روشن؛متفاوت و تماما عاشقانه از داستایفسکی9

شما کدام یک از این کتاب‌ها را خوانده‌اید؟ نظرتان درباره آنها چیست؟ چه کتاب‌های دیگری را برای اضافه شدن به این فهرست پیشنهاد می‌کنید؟


در ادامه بخوانید » درمان افسردگی 10 کتابی که حال و روزتان را تغییر می‌دهند 2021


منبع » reedsy
ارسال شده در ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
  • اشتراک گذاری :
  • 154

    لینک دوستان

    دیدگاه ها

    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    از سراسر وب